Slingerbulten på... FORTIGAST!!!

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
DanTheMan71 skrev:
Nä inte medans man kör men efteråt när man sansat sig lite efter att ha varit med om nåt :skrämd så ägnar man en tanke(dock väldigt liten sådan :hihi ) åt vad som kunde ha hänt

Oookej. Ehm, och ni tänker fortsätta köra bulten och pressa efter bättre tider?

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Bikerbitch skrev:

BB - du har så många frågor. Vad tror du själv är svaret på dom ?

Självklart kommer folk att fortsätta köra som jehun på roliga vägar - det har alltid varit så, och kommer alltid att vara så. Varför tror du Kungens Kurva heter precis just så ?

Det klart 'man' blir rädd. Men det gäller att övervinna sin existensiella rädsla, se ovan.

Räddast jag själv varit på senaste tiden var när jag svängde höger i en 4-vägskorsning och kommer över en av VV's skitlagningar, snorhal tjära man lagt ut eller nåt och hojjen kanar en decimeter i sidled.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Bikerbitch skrev:

Nu blir jag sådär tonårsaktigt revoltär-ig.
Hurså, ska du ringa polisen?
Nu är jag iofs hojlös och ömklig men jämfört med gooostrider så är Rollers filmer och bus en spottloska i havet. Om du stör dig så mycket på en sånhär filmsnutt så borde du ha fått kolik över GIS och sån skit.
Sluta sila mygg och svälj kameler.

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
DanTheMan71 skrev:
Kan bara svara för mig.
Jag har aldrig pressat nån tid där utan körde bara i mitt tempo.Som Roller sa så la han på klockan efteråt.I normala fall brukar jag sakta ner vid bebyggelsen med tanke på folk,bilar mm det gjorde jag dock inte under filmen.
Även på raksträckan brukar jag fis-köra.

Du kör alltså klokare när du inte känner dig pressad av kameran.
Det är ju bra i så fall.

Den som är snabbast är troligen den som är närmast döden, som ofta är närmare än många tror.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Lucky Luke skrev:
Den som är snabbast är troligen den som är närmast döden, som ofta är närmare än många tror.

Fel fel fel.... (har du sett Fem myror....?)

Den som kör sämst är närmast döden!

Du ska se mig asså... Jag kan börja tänka på nakna bröst mitt i en kurva och blinka när jag ska bromsa, trycka på dödaren när jag ska växla och massa sjukt skit. Det går käpprätt åt ett visst håll varje ggn :(

Last edited:

SpoonMannen

Hojbyggare
Gick med
31 Mar 2004
Hoj
1950 Triumph, 1951 Svalan 75LYX, 1971 Honda CB 450, 1981 Kawa Z1000, 1990 Kawa ZXR 750 H2,
Fan sluta klanka ner på dom som är bättre än er... Typisk svensk avundsjuka!!! :arsele

Roller: Du äger, du och dom andra killarna som gör min vardag BETYDLIGT ljusare än den där videon på ZTV med högklackade tjejer som kör båge... :D

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
RoLLER skrev:
Jag kan börja tänka på nakna bröst mitt i en kurva och blinka när jag ska bromsa, trycka på dödaren när jag ska växla och massa sjukt skit. Det går käpprätt åt ett visst håll varje ggn :(

Haha Roller, du är fan inte sann... jag trodde bara det var jag som kom att tänka på helt irationella saker när man kör... Varför kom jag att tänka på en viss amerikansk kvinnlig porrskådis på väg ut ur esset på sviestad ? ... man är nog lite :kocko ändå, haha...

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Pejo, jag vet inte vad svaren är, det är därför jag ställer frågorna.

Soppatorsken, nej såklart jag inte skall ringa polisen. Jag har verkligen ingenting personligen emot Roller, han är en jättego kille.
Hur vet du att jag inte har någonting emot Ghostrider filmerna..?

Spoonmannen, bättre än oss andra, på vilket sätt då om jag får fråga? :)

Vänj er vid kritik. Sålänge ni tävlar mot varann för att sätta bra tider på Bulten så lär folk gnälla. Inte minst den dagen det händer något allvarligt.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Bikerbitch skrev:
Jag har verkligen ingenting personligen emot Roller, han är en jättego kille.

Vet

Bikerbitch skrev:
Sålänge ni tävlar mot varann för att sätta bra tider på Bulten så lär folk gnälla.

Vi tävlar mot varann..... pratar jag Grekiska?

Bikerbitch skrev:
Inte minst den dagen det händer något allvarligt.

Det har redan hänt åt helvete för mycket på ett och samma år.

Får jag säga en sak.......?

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
asSå:) vad viner dÄN såm kjöre fettastz?
Mitt bidrag till vad som blivit en tråd innehållande en massa moppefucko moral.

Nä,ärligt talat så ska iaf jag sluta tjata,hoppas ingen dör eller skadar sig.Men som sagt kör på banan istället.

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
DanTheMan71 skrev:
Dom som e rädda när dom smiskar som fan på landsväg lever tyvärr inte länge ..E man rädd kör man över sin förmåga.

Det finns också något som heter övermod... Som ofta får folk att köra över sin egen förmåga -- utan att vara rädda.

*lägger mig också i*

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Bikerbitch skrev:
Ingen har legat och pressat på bulten..? 230 på 70väg kallar iallafall jag för att pressa. Vad var syftet med filmen då? Det har ju kommit ett antal rullar nu där folk kör fort på bulten.

Hoppas du inte syftar på att det är jag som hackar. Jag ifrågasätter bara varför.
Som jag skrev. Vi har inte legat och pressat för att jaga bra TIDER. Visst vi gasar på/pressar för att vi tycker det är en kul krokig väg att åka.
Och den blir för vissa roligare med högre fart. Man vill väll känna sig lite som en Rossi kopia...

Jag kör sporthoj för att jag gillar att busa och köra krokväg (kör även bana). Det är hela nöjet med hojåkningen. Det är det sätt jag vill åka på. Visst det medför risker, risker man är medveten om och är villig att ta för att få känna sig som Rossi typ. Man är en typ A människa. En sådan som måste klättra i berg. Hoppa fallskärm, dyka mm för att man ska trivas med livet. Dvs göra farliga saker...

Syftet med filmen?? hmm ja det kan man ju fråga sig... En kul grej typ... Ett verkligt syfte mer än coolfaktorn är kanske svårt att hitta,,,

Syftar inte på någon utpekad med hackningarna. Vet dock att det finns funderingar på av vissa att hoppa av sporthoj.com pga av många medlemmars attityd. Finns ingen orsak att ge sig på någon med tex, Roller det är ditt fel om någon dör på bulten... Samt liknande påhopp.
Var och en måste ju ta ansvar för sitt eget handlande.
Det är som när man klotat och man förklarar sig med typ " nä däcken hade inte blivit varma, Så det var däcken fel!" Eller hur? Och vems är felet att däcken inte var varma?

Alla vet att det körs som svin på slingerbulten, Att det finns på film gör ingen skillnad. Eller ju kankse... det leder till att fler vill hitta dit och åka den kuliga vägen,,,

Roller keep it up

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
SENSEI skrev:
Syftar inte på någon utpekad med hackningarna. Vet dock att det finns funderingar på av vissa att hoppa av sporthoj.com pga av många medlemmars attityd. Finns ingen orsak att ge sig på någon med tex, Roller det är ditt fel om någon dör på bulten... Samt liknande påhopp.

Roller keep it up

Det är inte rollers fel om nån dör,hoppas han inte tror det.Ut och gasa som fan,men ta det på BANA istället så sätter ni inte nån annans och era egna liv på spel,det är ju inte direkt ett normalt njutartempo ni färdas i.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
SENSEI skrev:
Var och en måste ju ta ansvar för sitt eget handlande.
Det är som när man klotat och man förklarar sig med typ " nä däcken hade inte blivit varma, Så det var däcken fel!" Eller hur? Och vems är felet att däcken inte var varma?
Alla vet att det körs som svin på slingerbulten, Att det finns på film gör ingen skillnad. Eller ju kankse... det leder till att fler vill hitta dit och åka den kuliga vägen,,,

Och du syftar på alla medlemmars attityd eller typ vi "moraltanter"?
Nu hoppas jag verkligen inte att någon ordagrant har sagt att det är Rollers fel om någon dör på bulten.

Det som kan hända är ju att folk gör samma sak som ni gör. Bulten är en riktigt kul väg. Får se när man vågar sig dit igen. Risken finns ju att man skiter i brallorna om man blir omkörd av en R1a i 230 blås.. :brinnerup

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Bikerbitch skrev:
Nu hoppas jag verkligen inte att någon ordagrant har sagt att det är Rollers fel om någon dör på bulten.

Det som kan hända är ju att folk gör samma sak som ni gör. Bulten är en riktigt kul väg. Får se när man vågar sig dit igen. Risken finns ju att man skiter i brallorna om man blir omkörd av en R1a i 230 blås.. :brinnerup

Little me skulle banana i brallan iaf.

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Bikerbitch skrev:
.......Risken finns ju att man skiter i brallorna om man blir omkörd av en R1a i 230 blås.. :brinnerup

Smygträna där ett par varv så ska du se att det är du som passerar den där R1,an istället.

Det är egentligen sällan man kommer upp i över tvåhundra om man slår av på rakan. Se upp vid Crossbanan, det är nog bara där man vågar hålla fullt (på hög växel).
Edit: Jag menar inte att jag skulle köra om någon där eller någon annanstans i över 200 km/h. Omkörningar måste man vara varsam vid :mattias

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Caffe skrev:
Smygträna där ett par varv så ska du se att det är du som passerar den där R1,an istället.
Det är egentligen sällan man kommer upp i över tvåhundra om man slår av på rakan. Se upp vid Crossbanan, det är nog bara där man vågar hålla fullt (på hög växel).
Edit: Jag menar inte att jag skulle köra om någon där eller någon annanstans i över 200 km/h. Omkörningar måste man vara varsam vid :mattias

Ja, man vet ju inte hur fort det gick i filmen heller eftersom hastighetsmätaren var övertejpad.
Ett par varv på bulten och jag passerar R1.an? Ja, typ när han tar en kisspaus ute i det gröna. Enda chansen att kunna passera.

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Och jag har tittat på dessa filmer om och om igen. Inte kör jag fortare för det. :3freak

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Bikerbitch skrev:

Jo det är just de orden som kommit upp i en annan av filmtrådarna. Även via pm.
Som jag sa så pekar jag inte ut någon. Men som alltid så finns det personer som uttrycker sig mycket "plumt" och sårande. Moraltanter??? nja det vet jag inte om de är. En del verakar bara ha ruskigt svårt att veta hur man uppför sig. Vilket också var en av orsakerna till att Swedie också stängde forumet x antal timmar.

En sak kan jag ju berätta. När vi spelade in DTM repa så sa vi... Fy tusan nu kommer det bli livat på moraltanterna.
Planer finns dock på egen hemsida där filmerna kan tankas hem...

Ta det i det tempo du gillar. Det är ingen tävling.. Klart som tusan att du ska åka bulten. Och du får gärna åka någon tur med oss om du känner för det.
Brukar bli några repor fram och åter...

Ha det.

ps. För övrigt åker vi bana med. Men det är inte varje dag man kan åka bana så då kör man bana på krokväg istället ds

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka