Slingerbulten på... FORTIGAST!!!

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Caffe skrev:
Den kan jag svara på tror jag :)

För att det är kul, det ger lite av en kick.

Njutning!

Ska man bara transportera sig från A till B så tar man bilen.

För du mena varför man kör fort antar jag?
*kram*

Jag tror faktiskt att hon menar varför man tar tid på allmän väg.

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
HW skrev:

Där ser du HW. Pojkarna åker ner på era s k övningar för att lära sig en massa cirkus-konster i våldsamma farter. Sedan hem till hufudstaden för att tävla på våra allmäna vägar. Är det så vi skall fostra dagens ungdom? Och hur rimmar det med våran nollvision? Tvi!!!! :hihi

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
OLJEKYLD GSXR skrev:

Det var det säkert ja.

Jag har en teori om äldre mäns längtan efter den unga rebellens liv och leverne.

Är man uppväxt på Uggla och Thåström-lyrik så måste man ju flippa ur lite någon gång.
Själv är jag ju fortf 20+ så det är ju bara en teori om "dem där" :rolleyes:

Sen har de ju redan levt sina liv när de är så lastgamla så de har ju inte lika mkt att förlora som oss unga friska påläggskalvar.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Bikerbitch skrev:
Jag har bara en enkel fråga. Varför?

Jag är inte tillräckligt utbildad i ämnet för att kunna svara på det ett bra sätt men det finns en artikel i senaste Bike som är mycket bra. Läs den. Där står det oxå att Anna Dåderman som är docent i psykologi vid Stocholms universitet har forskat kring ämnet "High Sensation Seekers". Hon kan garanterat hjälpa dig.

Varför nöjer sig vissa med att samla frimärken medans andra hellre sysslar med t ex basejumping? Alla har väl inte samma behov antar jag.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
OLJEKYLD GSXR skrev:

Då får hon väl skriva det så man förstår. Varför kan ju betyda mycket i det här sammanhanget. Men det e väl samma sak där. Man måste nog vara psykolog för att förklara det på ett vettigt sätt.

Men min "snabbteori" är:
Människan har sen urminnes tider fascinerats av att tävla mot klockan.
Jag kan minnas att det alltid, enda sen jag va grabb har pratats om hur fort han/hon körde till Göteborg. Eller körde till landet i Mora på ditten eller datten tiden.

Att ta tid e väl inte ett nytt fenomen?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Den största kicken jag fått är på bana, trots att det inte gick speciellt fort.
Klart det är kul att rejsa och köra fort, men varför låta gatan bli en allmän lekplats? Kör på bana istället, där kan ni pressa skiten ur era hojar men ändå ha stora marginaler om ni kör av. Dvs, ni krockar inte med träd, bilar, älgar eller andra hårda saker.

Tänk om det går åt helvete en dag...?

@Pejo: Varför inte? Alla gör ju som dom själva vill naturligtvis. Men när det gäller allmäna vägar så kan även oskyldiga bli drabbade.

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Varför vs Varför inte?

Varför röker folk? Passiv rökning är inte heller bra.
Varför dricker vi alkohol? Inte heller nyttigt, och man hittar på dumma saker.
Varför kör vi för fort på allmän väg? Inte direkt nyttigt det heller.

Att hitta förklaringen till varför / varför inte, är nog helt omöjligt. Men jag gissar på:
1) Kul som f-n
2) För att man kan
3) För att man inte "får"
4) Liten snopp
5) Söka uppmärksamhet

Mvh
//David (Notorisk buskörare).

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
OT:

Bikerbitch skrev:
@Pejo: Varför inte? Alla gör ju som dom själva vill naturligtvis. Men när det gäller allmäna vägar så kan även oskyldiga bli drabbade.

Fanns det möjlighet att på ett smidigt försäkrat sätt åka på bana så skulle jag göra det, ofta. Åka "åt helvete för" fort på landsväg är ett substitut.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Pejo skrev:
OT:
Fanns det möjlighet att på ett smidigt försäkrat sätt åka på bana så skulle jag göra det, ofta. Åka "åt helvete för" fort på landsväg är ett substitut.

Ja, det är ganska så osmidigt att ta sig till banorna. Men krämar man fullt så är man ju i Karlskoga på nolltid..

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
RoLLER skrev:
Men min "snabbteori" är:
Människan har sen urminnes tider fascinerats av att tävla mot klockan.
Jag kan minnas att det alltid, enda sen jag va grabb har pratats om hur fort han/hon körde till Göteborg. Eller körde till landet i Mora på ditten eller datten tiden.

Att ta tid e väl inte ett nytt fenomen?

Jag ställer mig framförallt tveksam till att officiellt gå ut med tiden, och outa den med en film.

Dina videos är bra roller, men just den här typen av filmer tycker jag personligen är mindre bra att publicera eftersom det enbart leder till att en massa fuckos ska försöka slå tiden. Vad är egentligen skillnaden mot en ghostrider-film? Det brukar bara sluta på ett sätt, men jag hoppas innerligen att vi inte komma få sen en film i first-person perspektiv där föraren kör ihjäl sig under sommaren. Det var f.ö. likadant på bogesundsvägen under 80-talet, men då fanns inte internet och billiga vidjokameror. Allt givetvis imho.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Bikerbitch skrev:
Ja, det är ganska så osmidigt att ta sig till banorna. Men krämar man fullt så är man ju i Karlskoga på nolltid..

Men då är vi ju där igen, snabbast till Gelleråsen. Jag tror att jag kan köra den sträckan på mindre än 1:30. Nån som är snabbare?
Allt är ju en gråskala, "de flesta" kör såklart förfort på allmän väg och sen vill man ju gärna berätta hur snabb man är. Sen kan det alltid gå lite fortare. Osv.

Men JP, du har såklart en poäng.

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
jP skrev:
Jag ställer mig framförallt tveksam till att officiellt gå ut med tiden, och outa den med en film.

Dina videos är bra roller, men just den här typen av filmer tycker jag personligen är mindre bra att publicera eftersom det enbart leder till att en massa fuckos ska försöka slå tiden. Vad är egentligen skillnaden mot en ghostrider-film? Det brukar bara sluta på ett sätt, men jag hoppas innerligen att vi inte komma få sen en film i first-person perspektiv där föraren kör ihjäl sig under sommaren. Det var f.ö. likadant på bogesundsvägen under 80-talet, men då fanns inte internet och billiga vidjokameror. Allt givetvis imho.

Jag kan inte bestämma mig vad jag tycker i den frågan. Kul som fan att titta på filmerna. Visst var och en bestämmer själv hur fort man ska köra och att sina krascher pga för hög fart inte kan skyllas på andra. Men man får nog tänka längre än så. Man kan inte räkna med att en 20 åring med nytt kk är så klok och kör så behärskat som en 35 åring med många år gammalt kk. Det finns många som inte kan kontrollera sig och därför kör över sin egen förmåga. Det är lätt att vara efterklok. Men det är tyvärr många mc förare som aldrig får den chansen.

\Masonit

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Bikerbitch skrev:
Men krämar man fullt så är man ju i Karlskoga på nolltid..

Det e ju rent vansinne att kräma på fullt på almänna vägar! Tar det nolltid? Fan det måste jag slå asså!!!!! :huvet

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
jP skrev:

Asså det e ju det jag tänkt både 1, 2 och 23 ggr oxå. Jag kan iofs ta bort klockan asså.... Det e nog bara ett onödigt inslag fan.

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
RoLLER skrev:
Asså det e ju det jag tänkt både 1, 2 och 23 ggr oxå. Jag kan iofs ta bort klockan asså.... Det e nog bara ett onödigt inslag fan.
Mina pennies...

Tror jag är en bra idé, och ett förslag till, klipp bort nån sekvens också så det inte blir exakt sträcka A till B varje gång, då blir det lite jobbigare även om man vill klocka hemma. Visa lite skön åkning utan tidtagning är på sin höjd lite omoraliskt (att bryta hastighetsgränserna ;)) men de "svagsinta" i vår MC värld har inte längre en utmaning att anta. Det är nog det momentet som sticker i ögonen mest på oss som "besvärat" oss? För varje film kastas en handske som i värsta fall nån med taskig koll tar upp. De flesta av oss pallar att titta utan att känna att vi måste slå några tider, men varför riskera att "hetsa" vem som helst? Det funkar ju i ett kompisgäng, där man vet vem man hetsar, men upplagda filmer på weben kan ju nå lite fler...
Sen vore det kul att se fortsättningen på RoLLERs skolserie, det var helsköna filmer!!!
/Hasse

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...