och om du kopplar ur då slirar inte kopplingen ???
någon som vet skillnad på suter kopplingen och en ktm kopplingen.
Man kan ju köpa en från usa för runt 6400. sutern går ju lös på 5800.
Hört non stans att det är suter som gör KTMs kopplingar.
Köpte en STM slipper clutch nu i helgen. Kanske lite OT men jag undrar hur man använder den rent körtekniskt. Fram tills nu har jag inför en kurva växlat ner två hård frambroms mycket lätt bakbroms och lirkat ut kopplingen samt satt lite schvung på hojen för att få upp den i sladd.
Ni som kör på elit nivå, hur gör ni? Är det barar göra samma sak som innan fast nu istället släppa kopplingen helt efter nedväxling? Kanske inte behöver koppla alls, bara trampa ?
Ja, principen är ju densamma förutom att du inte behöver slira med kopplingen manuellt så att säga. Finns dom som växlar under inbromsningen utan att frikoppla manuellt. Jag har svårt att tro att växellådan gillar det speciellt så jag skulle nog undvika det.
Jag har i sällsynta fall både växlat ner under inbromsning (utan slirkoppling) o bara slirat manuellt samt stampat ner växel utan att koppla alls. Funkar ju det oxå, men som sagt så har jag svårt att tro att växellådan mår bra av upprepad behandling av detta slaget.
Tror inte det, se bla Marcus svar lite längre upp.
Har beställt men inte fått hem den, jag ska försöka svara när jag vet exakt slutsumma.
Och det var nu en Suter från deras Internetshop ? 5200 är ju ett *riktigt* bra pris.Efter lång väntan är den hemma.
Slutsumma 5177:- inkl frakt
Jag fick hem min igår. 4200:- från tyskland
Ska monteras till sommaren, ska bli kul att pröva den och se om det är någon skillnad.
Hej hopp!
Privat eller från firma? Är det firma får du gärna länka!
Är de jobbiga att justera in? Är något märke bättre än ett annat?
På Husa/KTM's shimsar man bara hur man vill att den ska jobba, mer eller mindre motorbroms. Kan inte ta mkt mer än en kvart att byta. 3 uppsättningar shims följer med, sen går det ju givetvis laborera med egna shims om man inte skulle vara nöjd.
Okej, så alla fabrikat av slirkopplingar är uppbyggda enligt samma princip? Vill ju inte köpa på mig något som är svårt att få och fungera bra.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|