Slutspurten i Allsvenskan!

Baby-ninja

youliveaslongasiletyou
Gick med
3 Aug 2003
Ort
På ön mitt i stan
Hoj
Baby ninja
Maverick_ou812 skrev:
He he he he.... tillåt mig skratta... :brinnerup
VI var 18 800 på Malmö Stadion, ingen slogs, ingen kastade in grejjor på planen, ingen hade uppmanat folk att storma planen om BOIS gjorde 1 - 0.
Konstigt... :va Det är aldrig Black Army som är inblandade i något. Det är alltid "dom andra" som står i klacken.

Lägg av nu va?! :fatta!
AIK borde tvångsdegraderas till Superettan o sedan vidare ner i seriesystemen till klubben och dess "supporter klubb" (löjligt att en kalla den det) sett till att lösa problemen med huliganerna.
Men det är kanske mentaliteten totalt sett där uppe i 08- land som är problemet. Fast nääää... Bajen Fans brukar ju sköta sig när dom far land o rike runt så det kan inte vara fel på alla...

Hoppas nu Malmös o Göteborgs fans kan visa hur en riktig fotbollsfest skall se ut :fyllisar . 41 000 på Ullevi o dom flesta får gå besvikna hem...

Vi behöver inte tvångsdegraderas.. Vi klarar det så bra själva...
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Baby-ninja skrev:
Det är ju inte heller sant... Det är Hammarby som hyrt arenan...

Nu är det hårklyverier vi håller på med, gietvis kan AIK lätt upplåta en lista på idioter åt Hammarby om nu AIK skulle vara bortalag.
 

Baby-ninja

youliveaslongasiletyou
Gick med
3 Aug 2003
Ort
På ön mitt i stan
Hoj
Baby ninja
Chris Ash skrev:
Nu är det hårklyverier vi håller på med, gietvis kan AIK lätt upplåta en lista på idioter åt Hammarby om nu AIK skulle vara bortalag.


Är det så utrensningen går till i Heif? För jag antar att det är de laget du följt?
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Det är ju egentligen inget snack om saken.

Hur många i Hammarby ville göra ett konstruktivt anfall MOT AIKs mål när hela "klacken" eller vilka jävla sopor det nu var som stod där?! Polisen garanterade HIF's säkerhet under resterande delen av matchen, jo ja tackar ja...

Nej, matchen borde brutits och HIF borde fått 3 klara poäng.

Nu får vi bara "hoppas" på att ÖIS-AIK spelas med folk på läktaren och att AIK-fansen antingen visar att dom är värdiga supporters när ÖIS piskar dom, eller att "AIK-fansen" stormar planen en gång till på Gamla Ullevi, för att visa vilka dom egentligen är.

Suck.

Heja blåvitt förresten! :hej
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
Baby-ninja skrev:
Det är ju inte heller sant... Det är Hammarby som hyrt arenan...

Baby-ninja skrev:
Det ligger som jag tidigare skrivit inte i BAs ansvar att porta någon, Råsunda är en arena som AIK (och även dif) hyr av sff för att spela sina hemmamatcher i fotboll på, BA har ingen rätt att bestämma vem som kommer in eller inte...

Hyr Hammarby Råsunda? :va
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Baby-ninja skrev:
Är det så utrensningen går till i Heif? För jag antar att det är de laget du följt?

Vet inte hur det går till nuförtiden, de portade i alla fall folk från Olympia. Hur det löstes borta vet jag inte, men det lär ju inte vara omöjligt att lösa iaf. Jag tror inte någon fotbollsförening är intresserade av att ha bråkmakare på sina matcher.

Som jag ser det är problemen två, AIK är för slapphänta och de tar inte avstånd från Black Army, det borde de göra, så mycket skit som dess medlemmar ställt till med, det borde vara slut på sötebrödsdagarna nu.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Baby-ninja skrev:
Japp! Alla Sthlm derbyn spelas på råsunda, med undantag av ett Cup derby förra året som spelades på stadion,
Det är ju bara för att det är Sveriges största :va (öh, nä) arena, MAO nationalarena, av någon dum jävla anledning :hihi
 

Baby-ninja

youliveaslongasiletyou
Gick med
3 Aug 2003
Ort
På ön mitt i stan
Hoj
Baby ninja
Chris Ash skrev:
Vet inte hur det går till nuförtiden, de portade i alla fall folk från Olympia. Hur det löstes borta vet jag inte, men det lär ju inte vara omöjligt att lösa iaf. Jag tror inte någon fotbollsförening är intresserade av att ha bråkmakare på sina matcher.

Som jag ser det är problemen två, AIK är för slapphänta och de tar inte avstånd från Black Army, det borde de göra, så mycket skit som dess medlemmar ställt till med, det borde vara slut på sötebrödsdagarna nu.


Det är ju för faan ingen i "firma" kretsar som är medlemmar i BA!
 

Baby-ninja

youliveaslongasiletyou
Gick med
3 Aug 2003
Ort
På ön mitt i stan
Hoj
Baby ninja
Chris Ash skrev:
Vet inte hur det går till nuförtiden, de portade i alla fall folk från Olympia. Hur det löstes borta vet jag inte, men det lär ju inte vara omöjligt att lösa iaf. Jag tror inte någon fotbollsförening är intresserade av att ha bråkmakare på sina matcher.

Som jag ser det är problemen två, AIK är för slapphänta och de tar inte avstånd från Black Army, det borde de göra, så mycket skit som dess medlemmar ställt till med, det borde vara slut på sötebrödsdagarna nu.


Tror inte heller att det finns nån förening som vill ha bråkmakare på sina matcher, men dom finns där, har alltid gjort, kommer alltid att göra, dessa människor skyr inga medel för att få följa sitt lag... Finns i din klubb liksom min...
 

Baby-ninja

youliveaslongasiletyou
Gick med
3 Aug 2003
Ort
På ön mitt i stan
Hoj
Baby ninja
Får jag nåt svar på detta?

En nyfiken fråga bara.. Borde dif ha gått poänglöst från matchen i Norrköping i förra veckan? Då det på den matchen faktiskt va slagsmål, på läktarn, med barnfamiljer i närheten?
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
Baby-ninja skrev:
Nja, till viss del ja, men det är ju inte så att det finns nån medlems förteckning i dom kretsarna...

Men om de vet så får de väl hjälpa polis/matchvärdar att peka ut de som bråkar och förstör. Gör BA det så är det en tydlig markering att de är villiga att hjälpa till och ta avstånd från bråkmakarna.
 

Baby-ninja

youliveaslongasiletyou
Gick med
3 Aug 2003
Ort
På ön mitt i stan
Hoj
Baby ninja
Thundercat skrev:
Men om de vet så får de väl hjälpa polis/matchvärdar att peka ut de som bråkar och förstör. Gör BA det så är det en tydlig markering att de är villiga att hjälpa till och ta avstånd från bråkmakarna.

Vill du riskera att hamna i bråk med dom killarna? Vill du riskera att din familj inte går säkra?

Folk e för faan rädda för firman, med rätta!!
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Ok grabbs, dags för att svara på en riktig fråga.

Jag ska gå på mitt livs först fotbollsmatch på måndag hade jag tänkt. Biljetterna är slut, men det finns antingen på blocket, och så hade dom i biljettluckan på scandinavium några över, men det var ståplatsbiljetter högst upp på kortsidan. Nu till frågan, suger det jävel att ha just den platsen, och hamnar jag i nån slags klack då?? Eller ska jag köpa en sittplats på blocket??

Jag skiter totalt i matchen i sig, alltså vem som vinner, det är stämningen jag vill känna på...

Förresten så kan ni säga vilken färg jag ska hålla på...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top