Smällare

Gsx-r Freak

Gsx-r 4 ever
Gick med
4 Jan 2006
Ort
Nu i Kävlinge.
Hoj
Gsxr600k4 +14e skrotet=bra fotpall
Haha fan vilken ball tråd. Filma och spränga blir man aldrig för gammal för...

De e fan roligt med förödelse jag spränger årligen sen iaf 5år tillbaka min grannes låda:) Detta år så har dom likförbannat satt upp en i tjockt massivt trä med en jättefin sniddad bild på tt litet hus och en massa lul lul.

De kom för ett par veckor sen in en dynamit gubbe i min ägor som ja tror gör träflis av skiten...

Fråga1. hur stor area kvm runt om behöver de vara fritt från saker som kan flyga och fara? inte så roligt om grannen stryker med även om han e ett jäkla mähä.

Fråga2. fönster kan ju stryka me hur långt ifrån ett fönster kan man detonera skiten utan att fönstret stryker med.

Fråga3. Hur långt ifrån bör ja filma av med tanke på säkerhet?
 

Dark_Messenger

Guest
Haha fan vilken ball tråd. Filma och spränga blir man aldrig för gammal för...

De e fan roligt med förödelse jag spränger årligen sen iaf 5år tillbaka min grannes låda:) Detta år så har dom likförbannat satt upp en i tjockt massivt trä med en jättefin sniddad bild på tt litet hus och en massa lul lul.

De kom för ett par veckor sen in en dynamit gubbe i min ägor som ja tror gör träflis av skiten...

Fråga1. hur stor area kvm runt om behöver de vara fritt från saker som kan flyga och fara? inte så roligt om grannen stryker med även om han e ett jäkla mähä.

Fråga2. fönster kan ju stryka me hur långt ifrån ett fönster kan man detonera skiten utan att fönstret stryker med.

Fråga3. Hur långt ifrån bör ja filma av med tanke på säkerhet?

1. Du får väl spränga när han precis har varit o hämtat posten.

2. Det beror på vad du spränger med men räkna med en ordentlig bit.

3. Så långt bort du kan. Flygande debris är inte skönt att få på sig. :näsblod

Allt är ju beroende på vad du spränger och vart. En instängd dynamitgubbe i en brevlåde kommer troligtvis att sprida massor med splitter omkring sig.
 

Gsx-r Freak

Gsx-r 4 ever
Gick med
4 Jan 2006
Ort
Nu i Kävlinge.
Hoj
Gsxr600k4 +14e skrotet=bra fotpall
Du får väl spränga när han precis har varit o hämtat posten.

2. Det beror på vad du spränger med men räkna med en ordentlig bit.

3. Så långt bort du kan. Flygande debris är inte skönt att få på sig. :näsblod

Allt är ju beroende på vad du spränger och vart. En instängd dynamitgubbe i en brevlåde kommer troligtvis att sprida massor med splitter omkring sig.[/QUOTE]


Ja har funderingar på och packa om den till en bra bit under halva styrkan. Mest träflisen ja oroar mig för, Sist med halva styrkan så fick man trärester på sig 60m ifrån. dock inte grannens låda utan en ee provsprängning av löddes allmäna soptunnor=)
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ta med Djügruen, han har makalös lastkapacitet i tjocktarmen.
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Bus-bu du har perfekta möjligheter att fixa fram till alla på SH.
Oturligt nog så är jag muckad och klar så jag har inte tillgång till förråden, annars hade jag givetvis sålt det mesta till högstbjudande här på SH... Allt från vanlig femfemtisex till pressad trotyl och annat sköj ;)
Jag har fortfarande kvar typ 2 askar från förra året. Det är bra tryck i dom och små barn roar sig lätt. Tyvärr tröttnar vi lika fort :(.

Vetifan om jag vill sälja dom utan kommer nog bara bränna av dom nu under nyår eller nåt. Ett nöje är att kasta ut dom från fönstret i lägenheten, bra eko mellan husen :).
Smälla med mig? :)
Ta med Djügruen, han har makalös lastkapacitet i tjocktarmen.
Du är bara avundsjuk :mattias
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Jag har fortfarande kvar typ 2 askar från förra året. Det är bra tryck i dom och små barn roar sig lätt. Tyvärr tröttnar vi lika fort :(.

Vetifan om jag vill sälja dom utan kommer nog bara bränna av dom nu under nyår eller nåt. Ett nöje är att kasta ut dom från fönstret i lägenheten, bra eko mellan husen :).
det gjorde jag på skolan när IV hade rast, 4 pers slängde sig på marken :hihi
 

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Hedesunda
Hoj
X-JELL
Haha!

Jag har också minst en och en halv ask med smällare kvar.

Kul å ha ju, man vet aldrig när man behöver rediga smällare :p
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Haha!

Jag har också minst en och en halv ask med smällare kvar.

Kul å ha ju, man vet aldrig när man behöver rediga smällare :p
och så blir man ju så jävla snål när man har så få kvar (en ask (50st :hihi))

Brännde en i förrgår. skulle ut och pissa (bor i eget litet hus på tomten) då står det ett rådljud och käkar på ett äppelträd...

jävlar va han kubba sen :lol
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Uatts app uitt dä ättitjud?

Så illa som du luktar så vill jag inte stå så nära så dina tafatta tjejkast når fram :mad:

(När ska vi smälla?)

Jag luktar hallon! :mad:

Vet inte, ska vi vänta på snön eller är det sak samma? Vid en sjö borde det låta bra....gärna lite is på den också.
 

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Ort
Timrå
Hoj
Hojlös pga skada
Eftersom ni fyller min PM box så snällt så ska jag se vad jag kan göra :)
 

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Skåne
Hoj
Flera :P
Men kan ingen kirra fram lite schyssta smälls då?

Schyssta smälls är inte gratis.
Finns ju riktiga knallskott/kanonskott 120*23mm (som fanns förr i tiden att köpa över disk) men nu betydligt kraftigare pga effektivare krut (läs samma som Thunder King innehåller).
 

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Ort
Timrå
Hoj
Hojlös pga skada
OKEJ! Då kör vi en beställning till, med reservation för att det kan ta lite tid att få ihop tillräckligt många.

Jag har några alternativ på vad man kan beställa.
Rök: Vit eller röd rök gäller. Ryker riktigt mycket. Vid köp av minst 5st kan jag ordna andra färger.
Bengaler: Röda bengaler endast. Samma som med röken, kan ordna fler färger vid köp av minst 10st.
Smällare: Finns såklart bara en variant, kraftig knall och ett j*vla tryck.
Tomtebloss: Snyggt och effektfullt när man drar ihop ett gäng.

Priser då?
Rök: 200:-/st.
Bengal:50:-/st
Smällare: 150:-/50st.
Tomtebloss: 250:-/1000st.

Frakt tillkommer från mig till dig. Pris beroende på vad du beställt.

Gör såhär!
Skicka ett mail till laktargruppen@hotmail.com med fullständigt namn, adress och telefonnummer samt vad du vill beställa. Du får du ett kontonummer av mig som pengarna ska sättas in på. Där märker du betalningen med ditt fullständiga förnamn och efternamn. OBS! Alla betalningar som kommer in utan namn räknar jag som dricks.

Jag beställer allt så fort jag kan, man jag kan inte garantera någon leverans före nyår. Vi behöver vara så många som möjligt för att det ska löna sig att beställa.
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Gör såhär!
Skicka ett mail till laktargruppen@hotmail.com med fullständigt namn, adress och telefonnummer samt vad du vill beställa. Du får du ett kontonummer av mig som pengarna ska sättas in på. Där märker du betalningen med ditt fullständiga förnamn och efternamn. OBS! Alla betalningar som kommer in utan namn räknar jag som dricks.

Jag beställer allt så fort jag kan, man jag kan inte garantera någon leverans före nyår. Vi behöver vara så många som möjligt för att det ska löna sig att beställa.

Mail skickat! :tummenupp
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
den här rökbombgrejen, får man en för 200kr?

Känns lite dyrt men det är en jävla rökbomb man får:tummenupp Vi drog en från förra beställningen i skogen, fyfan vad det rykte :yoparty Vi har en kvar, men den e hemma hos redrider, och han är i US and A tills maj, så då ska vi dra den inne i stan :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top