Smärta

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
jag har varit lyckligt lottad klarat mig rätt bra från större sakdor. mer en den gången jag högg ved och satte yxan i stortån! bara tån. gjorde inte så ont som jag skulle föreställt mig de.
det som gjorde ondast var efter att läkarn sytt ihop tån kom de på att senan hade gått av så de börja sprätta upp stygnen och gröta runt i såret. ja gnällde bra länge innan de kom på att de höllt på så länge så bedövningen gått ur.
 

Juice

Only Joos
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Z750 -04
jag har varit lyckligt lottad klarat mig rätt bra från större sakdor. mer en den gången jag högg ved och satte yxan i stortån! bara tån. gjorde inte så ont som jag skulle föreställt mig de.
det som gjorde ondast var efter att läkarn sytt ihop tån kom de på att senan hade gått av så de börja sprätta upp stygnen och gröta runt i såret. ja gnällde bra länge innan de kom på att de höllt på så länge så bedövningen gått ur.

haha kompetenta läkare
 

Mrs. Laphroaig

Guest
Kom på en grej till. Fick ett kraftigt slag på vänster sida i pannan av en person som höll i ett baseballträ av aluminium.
Bulan som växte ut var cirka 5-6 cm stor som stod rakt ut, nu snackar vi smärta! Minns att jag stod och svajade en bra stund men mycket mer minne än så har jag inte...

Utöver det ja skrev tidigare i tråden så har det även varit två hjärnskakningar utöver den ovan, bruten handled, vänster knä hoppat ur led 3 gånger, höger knä hoppat ur led 2 gånger, uttänjt ledband i höger knä, diskbråck i ländryggen, klämda nerver i ländryggen, whiplash, inklämning i vänster axel och runt vänster skulderblad med klämda nerver och muskler.
Misshandeln kändes rätt bra den också :näsblod
Besegrat kraftig infektion med mördarbakterien och det gjorde för jävla ont när bakterierna käkade sig mätta på min kropp *urk*
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
SMärta

Hur bär ni er åt??? Jag har kört cross, bana, idiotkört på landsväg, hockeymålvakt, bra amerikansk fotbollspelare (vilket innebär att du alltid har hitmans på dig som försöker skada dig av plan) samt mountainbike. Allt detta har resulterat i ett brutet ben (BMX), en skadad tand (hockeypuckar är hårda) och hjärnskakningar. Har också varit medvetslös på crossbanan en gång efter att hojen utan min vetskap bestämde sig för att göra en framåtvolt i ett stort hopp. Som tur var avbröt jag det halvvägs och landade handlöst med cykeln i ryggen :huvet Inga större skador men kunde inte gå på två dagar...
 
Last edited:

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Fasnat med pekfingret mellan framdrevet och kedjan på hojen. Jag fick rulla på bakhjulet för att få loss fingret.
Cyklat ner för en nedförsbacke i högfart för att i nästa sekund åka ner i ett dike längst ner av kullen och framhjulet fastnar i diket och jag flyger fram med kroppen och gör en klockren pungkross i styrstammen. Det gjorde ont.

Annars har jag klarat mig rätt bra. Ganska många cykelkrascher, Jag har inge hår, eller hårrötter kvar på knänen.
 

i_fieL_good

HBB 2006
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
R6 -06
Krockade med gocart in i en lastbil. Ett rör från gocarten stansade ett hål i vänster vad. Det gjorde inte alls ont första timmen typ. Det konstiga är att det knappt blödde. Men det gjorde ganska ont när adrenalinchocken lagt sig

---

En annan gång lyckades axeln hoppa ur led när jag fridykte. Givetvis hoppade den ur i vändningen. Djupet var personbästa. Smärtan var inte så farlig, men det var ganska stressande. :eek:

---

Till Monty Pyton listan kan läggas följande incident:
8 år gammal står jag och fiskar med kastspö. Tycker det är rätt trist eftersom jag inte kommer så långt ut med draget. Kommer på den smarta idén att om jag släpper ner draget några centimeter innan jag påbörjar kastet så kommer jag längre ut. Efter ett tag släpper jag ner draget hela spöets längd (det stora fiskarna finns ju längst ut, det vet ju alla...). Gungar fram draget, rycker spöet bakåt med full kraft, och dragets ena hulling sätter sig precis mellan ögat och pannbenet. Inte så smärtsamt, men jävligt klantigt :huvet
 

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Östhammar
Hoj
Formally known as Gulan
Håller med Bikerwoman om att föda barn är smått smärtsamt, speciellt utan någon som helst bedövning. Sammandragningarna av livmodern en tid efter är rätt smärtsamma dom med. Migränanfall var det länge sedan jag hade och inget jag önskar få tillbaka. Nu är det dessutom snart 2 år sedan min rygg senast låste sig helt, även om jag alltid har ont i ryggen så har jag vant mig vid smärtan och ser den som min bästa hjälp att inte bli sjukskriven igen.

Annars har jag haft tur och det värsta jag kan komma på var när min konvalecenta häst fick glädjefnatt (under den lilla skrittpromenaden på 5 minuter som var enda motionen) och slängde iväg en spark som träffade mig på nedersta revbenet. Hästar har rätt bra med kraft i sparkarna upptäckte jag då:D
 

TaRvId

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Billesholm
Hoj
Thunderace -97 och Suzuki Freewind
De ostoppbara migränanfallen jag fick åtminståne en gång i veckan i 13 år.
Fysiskt svag och mentalt nerlsagen dagen efter. För att inte tala om under själva attackerna. Jösses. Det finns ingen gud.
Det är inte roligt att ligga totalt bortkopplad från omvärlden och skaka i kallsvett och sina egna spyor medan man seriöst överväger om inte döden vore en bättre väg.

Jojomen.

Edit: Brutna armar och ben har ingenting att sätta mot riktig migrän.
Tvärtom hade det varit en befrielse att få byta till den smärtan istället, även fast det är en eller flera gånger i veckan.
Notera "riktig migrän." Ordet slängs runt för mycket och används av gemene man vid vanlig huvudvärk.
Ungefär som att jämföra månen och solen i storlek.

Jag kan bara instämma. Jag har brutit mig ett 10 tal gånger, pajat knän, slitit av ledband i axeln och brutit min nagel och INGET av det är någonting jämfört med ett ordentligt migränanfall. Har man inte upplevt det kan man inte förstå....
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
De ostoppbara migränanfallen jag fick åtminståne en gång i veckan i 13 år.
Fysiskt svag och mentalt nerlsagen dagen efter. För att inte tala om under själva attackerna. Jösses. Det finns ingen gud.
Det är inte roligt att ligga totalt bortkopplad från omvärlden och skaka i kallsvett och sina egna spyor medan man seriöst överväger om inte döden vore en bättre väg.

Känner igen det där. Har bara haft tre migränanfall i mitt liv, första då jag var 15, sista då jag var 19. Är oerhört tacksam över att slippa denna plåga.

Första gången kunde jag inte få ihop meningar utan endast slöddrande, tappade delar av synfältet, spydde, huvudet höll på att sprängas, var helt enkelt totalt väck och okontaktbar. Mor och far körde mig till sjukan då dom trodde att jag sjöng på sista versen alá hjärntumör. Läkarna kunde inte göra mycket, efter en minst sagt plågsam natt försvann det och jag fick diagnosen kraftigt migränanfall. Dom två övriga gångerna har varit mildare, ett av dom fick jag dock då jag körde 125:a och var tvungen att spy genom hjälmen (hann inte få av den)... Det var inge kul att köra dom kilometrarna hem till sängen och veta vad som väntade kommande timmar :näsblod.

I övrigt har jag klarat mig rätt bra här i livet så jag har inga andra skräckhistorier att berätta.
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Borde varit då min blindtarm brast.


Samma här också...

Men, då blev jag också en erfarenhet rikare efter den andra morfinsprutan som de gav mig.

Med den trippen som det gav, så förstog man att det finns resurser på sjukhusen att ta till.
 

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Östergötland
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
De som kan det där med tortyr säger att fotsulorna är känsligast.

Tog bort en inåtväxande fotvårta på just fotsulan med laser på Gamla stans laser/kirurg mottagning för ett par år sedan,
Fy fan vilken smärta.........
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Jag tror också att extrema varianter av huvudvärk är det värsta man kan tänka sig. Jag har själv varit förskonad från detta, men har genom jobbet fått insikt i vad det kan innebära.

"Lite" OT, men är inte du formgivare, och isf hur har du genom det jobbet fått insikt i vad migrän innebär? :)
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
"Lite" OT, men är inte du formgivare, och isf hur har du genom det jobbet fått insikt i vad migrän innebär? :)
En av byråns kunder var ett stort läkemedelsbolag som sålde ett av de vanligaste preparaten mot migrän. Vi jobbade med aktiviter/kampanjer för att öka kunskapen om migrän och att det faktiskt finns effektiva läkemedel. Många känner inte till detta och lider enormt, både socialt och fysiskt, i onödan.

Man får en föraning av hur det är här... :skrämd

[YOUTUBE-ID]LAf_QFmTPkw[/YOUTUBE-ID]
Fy fan...

...hade inte själv sett hela filmen när jag postade inlägget. Gör det och klicka fram till strax före 5 minuter. Herregud, man blir verkligen illa berörd...

:jisses
 
Last edited:

Kia

Guest
Håller med tjejerna om att den värsta smärtan jag upplevt var när jag födde barn. Fast det är ju samtidigt en fantastisk känsla mitt i all smärta. :)

Annars va nog värsta smärtan när jag rasade ner på en betongplatta från en trall nån meter upp, med ansiktet först. Va medvetslös i ca 5 minuter och den huvudvärken jag hade efter det i en veckas tid va fan inte kul.
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Jag har krossat en pungkula mot tanken och splittrade samtidigt lårbenet när jag frontade med en bil.

Det gjorde ganska ont.

EDIT: Har även haft en benbit som var på väg ut genom huden.
 

Bifogat

  • DSC00054_2.jpg
    DSC00054_2.jpg
    41.2 KB · Visningar: 58
Last edited:

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Nope, kan tyvärr inte skylla på det heller. Det hände sommaren 2005 och jag var så här redan innan. Men det var ett bra försök.... :tummenupp

Föddes du med dina problem eller var det någon speciell händelse som utlöste dina symptom (ja, innan 2005 då)?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top