Småbarnsfarsa på sporthoj

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
En rolig grej var ju att pappa kunde till och med ta bort aj aj.
Det var ju egentligen så att pappa förstod att det onda egentligen hade gått åtminstone delvis över så jag sa bara att jag ska ta bort ajaj, så cirkulerade jag lite med handen över där hon hade fått ont och hummade lite, och när det magiska i handrörelsen fått sätta sig lite låtsades jag greppa tag i något osynligt i luften ovanför det onda. Ryckte bort handen och låtsades kasta bort det som gjorde ont.
Vips så såg hon ut som en fågelholk en sekund och sen gjorde det inte ont längre. Placebo är inte så dumt!

Så hade hon slagit sig hårt fick man cirkulera och humma några sekunder längre än om det var nåt futtigt.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vi låt bli att ge dottern godis när hon var liten vilket gav en del lustiga effekter. Tex när dom på ett kalas hade ett galler med lite av varje fastsatt åt ungarna att hoppa efter. Barnen försökte förstås greppa godis och de lite större pengar medans vår.dotter greppade bananen.

På affären när vi passerade godishyllorna och hon frågade vad det där är så svarade pappa att det var usch. Och hon var ju i den ålden att hon litade blint på pappa. Jag oroade mig ju ibland för när jag skulle bli genomskådad men en kväll framför TVn hade jag ett glas whisky och så kom frågan, vad är det? Pappa svarade i vanlig ordning att det där är usch.
Hon frågar då om hon får smaka.
Jag fattar ju att hon knappast kommer dricka och om hon provar så kommer hon spotta ut det så jag svarar ja.
Hon för glaset mot munnen men känner ju snabbt lukten och för snabbt bort glaset.
Därmed besvarades förtroendet för pappa ytterligare ett bra tag.

Det funkade väl upp till kanske 3 års ålder.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
I Filippinerna lärde hon sig språket, visaya flytande vid ca 4års ålder. Och i byn har dom små kiosker så kallade sarisari och dit kan man skicka barnen och hämta varor på krita ifall dom vet vem man är. Man kan alltså skicka en fyraåring för att hämta öl åt pappa.
Det tog ju inte lång stund innan dottern kom på att hon kunde handla godis på krita... :rofl
Tills kvinnan i kiosken bad om pengarna...

När hon var 5 år så fick hon gå i skolan med de andra barnen i när vi var till Filippinerna. Föräldrarna skickar vanligtvis en slant med barnen så att de kan handla nåt att äta på rasten men barn köper ju bara sockerskit så vi skickade ju frukt och vettigare saker att äta. Men hon fick en slant att betala för skjuts hem efter skolan. Det slutade med att hon använde den slanten till att köpa samma skit som de andra barnen och sedan åkte hon hem på krita ett antal dagar tills chauffören kom för att inkassera pengarna av mamma. :rofl

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Efter en skidtävling med dagis:
- Nu är det slut batteri!

Till dagisfröken:
- Min pappa kan laga allt!

När vi tittade på motocross också i dagisåldern:
- Pappa är du med där?
- Nej, jag dom är mycket snabbare än mig.
- Men du kan väl göra din motorcykel snabbare?
- Det är inte så lätt.
- Du kan väl läsa i en bok hur man gör motorcyklar snabbare?
Bättre än -"Min pappa har jättestor snopp!". :rodnar

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...