Hur kan jag ha missat den här tråden? Nu kan jag snart inte kalla mig småbarnsfarsa då barnen är 10 och 12, men jag har i ett par veckor gått och kokat och velat gnälla av mig på FB, men min lite klokare fru har med endast en blick fått mig att låta bli. Mest pga att anledningen till att jag vill gnälla av mig är att några av föräldrarna i sonens klass är anledningen till min önskan om gnäll, och dessa föräldrar är lite bekanta till oss, så jag kan väl ge henne att det kan skapa tråkig stämning. Men jag är ändå sugen på att gnälla..haha
Anledningen är då att för några veckor sedan så var det töväder och minus om vartannat, med påföljd att det blev isigt som bara den överallt, och så även på skolgården, såklart. Ovan nämnda föräldrar klagade på detta vilket medförde att barnen under en skoldag inte fick gå ut på skolgården på rasterna, utan hölls inne. Nu är jag uppvuxen i en tid och på en plats där det var vinter, så jag har själv halkat runt på liknande skolgårdar, och nog fan har man överlevt? Till detta hör att saken diskuterades i en messengergrupp för klassföräldrarna till min sons klass (jag är inte med där, tack och lov), och där hade man häpnats så otroligt över hur det såg ut på skolgården. En mamma föreslog att vi skulle kraftsamla och skotta skolgården. Dvs, skotta en stor skolgård täckt av kärnis. Men vafan..
Eller är jag fullständigt oansvarig som anser att barnen ska ut och leka även på blank-isig skolgård?
Oj, vad långt det blev, jag har full förståelse för om ingen orkar traggla sig genom det där...