Från Sverige ja, jo det är så klart ett bra alternativ. Att flytta från Stockholm vore kontraproduktivt då det här finns skyddsmekanismer, bor du på landet och kommunen bestämmer att du skall integreras, då kommer du integreras.Man flyttar.
Från Sverige ja, jo det är så klart ett bra alternativ. Att flytta från Stockholm vore kontraproduktivt då det här finns skyddsmekanismer, bor du på landet och kommunen bestämmer att du skall integreras, då kommer du integreras.Man flyttar.
Åland - reportage i GP (låst) om det idag. Föräldrar som flyttar pga att Finland tillåter hemundervisning (smarta elever i Sverige bromsas i sin utveckling av alla elever med "extra" behov). Åland är ganska "nära" för en Tokholmare. #SJP kanske håller med?Från Sverige ja, jo det är så klart ett bra alternativ. Att flytta från Stockholm vore kontraproduktivt då det här finns skyddsmekanismer, bor du på landet och kommunen bestämmer att du skall integreras, då kommer du integreras.
Såg det där, älskar Åland men hemundervisning känns helt scientolog/Fritzl om man inte har extremt goda skäl.. Läste något hemskt reportage om någon pappa som tyckte att man kan ju lika bra ta en skogspromenad som att läsa biologi i skolan. Det är ju nivån så klart.Åland - reportage i GP (låst) om det idag. Föräldrar som flyttar pga att Finland tillåter hemundervisning (smarta elever i Sverige bromsas i sin utveckling av alla elever med "extra" behov). Åland är ganska "nära" för en Tokholmare. #SJP kanske håller med?
Här är nästan alla hemskolade barn från Sverige
Nu har Åland startat en tillsynsenhet • Mamman Petra: ”Det var bättre att ta tag i det själv”.www.gp.se
Man får hoppas att den ligger högre än så....Läste något hemskt reportage om någon pappa som tyckte att man kan ju lika bra ta en skogspromenad som att läsa biologi i skolan. Det är ju nivån så klart.
Fast i reportaget framgår att de måste följa läroplanen, en tillsynsmyndighet kontrollerar elevernas kunskaper två gånger per år och om det inte funkar så får de gå tillbaka till vanlig skolundervisning.Såg det där, älskar Åland men hemundervisning känns helt scientolog/Fritzl om man inte har extremt goda skäl.. Läste något hemskt reportage om någon pappa som tyckte att man kan ju lika bra ta en skogspromenad som att läsa biologi i skolan. Det är ju nivån så klart.
Min ena dotter samlade ihop till en TV i sparbössa när hon var ca 5 (hon är 28 nu), en jävla massa mynt och det var en del suckande i kassan då. Hederlig gammal tjocktv, fast liten. Finns fortfarande kvar, men har varit på g att följa med till återvinningen ett par gånger.Påtal om pengar så brukar min få lite mynt av fammo när dom träffas, sådär som förr. Dessutom så har han fått betalt för att dammsuga någon gång.
Han har lyckats spara ihop till ett sett med brandbilar som han ville ha från leksaksbutiken, väldigt stolta miner när han hade den sedan.
Dessutom så kunde han köpa sig en glass för egna pengar vid lekparken i somras.
Han är ju dock Fyra, så det tog en stund att räkna mynt, men kön var inte så lång så pöbeln fick vänta, vassare än panchisarna är han ändå, när det skall räknas.
Möjligt, men inte i samband med det du började gnälla hysteriskt om igår.Klart du duger, även om du ibland är alldeles för aggressiv i din diskussion…
Jag köpte färdiga fågelholkar på Biltema och vi målade dem. Blev riktigt bra. Dessvärre måste jag hänga upp dem också, det kvarstår. Tog någon gammal väggfärg och sedan köpte jag posca pennor och klarlack, blev grymt bra faktiskt.Ja, om vi ska knyta till trådämnet, grabben fyllde ju som sagt 6 nyligen, det han blev gladast över var en vuxenbok om fåglar, en bågsåg, en fogsvans och en rejäl sågbock som jag byggde åt honom. Spinnaren han fick var också poppis så klart. Så nu ska vi fiska och bygga fågelholkar, krav från honom
Fel tråd? Sist jag kollade handlade denna om slitet med barn.Möjligt, men inte i samband med det du började gnälla hysteriskt om igår.
https://www.sporthoj.com/forum/threads/ska-man-vara-orolig-för-ryssland.291849/post-6731374
Tror våldsamma spel kan leda till mer och brutalare våld för unga som saknar förnuftiga och delaktiga förebilder som kan hjälpa till att guida de genom livet. Ju mer våld och skit man ser ju mer avtrubbad blir man. En del klipp man sett av gäng som attackerar människor ser ut som hämtat rätt ur GTA.En sak är säker.
Det ser inte ut som det gör för att det finns dåliga människor. Det ser ut som det gör för att de bra människorna låter de dåliga fortsätta.
Jag vill inte att grovt våld ska vara normaliserat hos mina barn, helt enkelt. Visst, film och spel är en sak. Jag är övertygad om att barn/ungdomar förstår skillnad fiktion/verklighet. Annars hade så gott som alla killar i min årskull blivit seriemördare eller annan form av sociopater med tanke på våldet i tv-spel och lekar när jag var grabb.
Du är något på spåren, tror jag.Tror våldsamma spel kan leda till mer och brutalare våld för unga som saknar förnuftiga och delaktiga förebilder som kan hjälpa till att guida de genom livet. Ju mer våld och skit man ser ju mer avtrubbad blir man. En del klipp man sett av gäng som attackerar människor ser ut som hämtat rätt ur GTA.
Okej men min boys weekend har börjat, jag har COD i min strumplåda och jag vete fan om det är go/no go.Vi hade en underbar lärare i skolan, han sa att det inte var något fel med att kolla porr, så länge vi förstod att det inte funkar så i verkligheten. Han var den enda under min totala skoltid, 16 år inkl högskola, som satte porr, våld mm i en kontext. Alla andra antingen teg ihjäl det eller sa att man inte skulle hålla på med sånt.
Så länge man förstår vad det är för något och sätter det i ett sammanhang så är det en helt annan sak. Det absoluta majoriteten av oss dricker alkohol, har sett p-rullar och sett våldsamma filmer, och en absolut majoritet av oss är inte alkoholiserade våldtäktsmän som misshandlar folk eller skjuter vilt omkring sig. För vi förstår att det är fiction, att man INTE gör så i verkligheten, lika lite som man beter sig som Stig H Olsson på semestern...
Men om man aldrig vågar ta diskussionen, om man aldrig vågar sätta det man ser i ett sammanhang, då är man farligt ute, och då tror jag att risken är stor att den som konsumerar det, i synnerhet unga utan livserfarenhet, misstolkar och gör fel. Sen blir man inte skolskjutare för det, men man kan tro att våld är rätt väg att gå i fler sammanhang.
Det finns ju alltid grader i helvetet, inte ens jag visar Långt ner i halsen för grabben, man ska ju trots allt ha förmågan att ta till sig skillnaden mellan fiction och verklighet när man förklarar det.Okej men min boys weekend har börjat, jag har COD i min strumplåda och jag vete fan om det är go/no go.
Ja, våldsspel, alkohol och porr ska man vänta med...Eh, varför pratar ni porr i samband med aktiviteter med barn? Skärp till er.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |