Smög förbi kö till vägfärja, fick en sjujävla utskällning

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Som sagt,

Ute och gled en sväng via Gustavsberg, Värmdö, Vaxholm m.m.
Vid färjan mellan Värmdö och Rindö var det en jäkla bilkö men eftersom MC ska stå längst fram på båten, och jag har ingen lust att stå och svettas i kön, smög jag förbi kön och ställde mig längst fram. Båten hade inte kommit fram ännu.

Efter en liten stund knackar det på min axel, förvånad vänder jag mig och där står en gubbe i skägg som påpekar att "hurru, grabben.... kön börjar där borta" och pekar upp mot backen.
Jag försöker förklara läget, att hojar ändå ska stå längst fram, att det inte är så hälsosamt att sitta i kö med en 100 grader varm motor mellan benen i gassande sol osv osv och då åker jag på en sån jävla utskällning så klockorna stannade. :confused:

Gubbfan formligen exploderade och jag trodde han skulle få en stroke..... fy fan, jag var inte kattskit värd...

Hur gör ni, ställer ni er snällt sist i färjekön?
Varför finns inga skyltar som påbjuder oss hojåkare att köra fram?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ärligt talat känns det ju rätt dumt att inte åka fram iom att hojarna ändå ska ombord först...

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Jag kör om dem och ställer mig först. Vill de nått så leker man döv....eller att man inte förstår dem:) Enkelt.

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Självklart kör hojarna förbi, annars som du påpekade skulle man inte ha specifik mc plats på mc färjan, du stötte bara på en riktigt bitter gubbe...

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Aldrig i livet att jag ska stå i kö när jag kör hoj, vill jag stå i kö så tar jag bilen...

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Jag brukar ignorera folk som vill skälla på mig, det tar ännu hårdare på dem =)

Blue-Angel

Ny medlem
Gick med
13 May 2012
Hoj
2001, Ducati 750 Sport
Glider försiktigt förbi kön... Bara till att se upp för dörrar osv. Sedan får man en plats längst fram :rock

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Suzuki DR650 + Yamaha FZ6
Åkte ofta just dom färjorna vid waxholm, oxdjupet mm. och gör precis som du och alla andra hojåkare. inte fan ska vi stå i samma kö som bilarna. gubben var helt fel ute så det är inget du behöver oj:a dig över :tummenupp

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Hoj
Triumph Tiger SE
Hade han mycket skägg???

Det kanske var tomten och han brukar alltid parkera sin renar längst fram och nu tog du deras plats. Tro fan att han blev förbannad. Ditt fel eget fel om inte blir så många saker på julafton för dig!!

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Alltid först i kön, de brukar ju vilja ha hojar fram dessutom. Bara att stänga visir och lipa åt han.

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Alltid längst fram.
Alltid.
Köer är bara för idioter och folk i bil.
Oftast är dessa grupper synonyma...:glömdet

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Själv blir jag riktigt glad när man stöter på sådanna personer. Det är ju faktiskt inte ofta man kan stå för vad man gör på hojen i trafiken. Skönt att bara kunna förklara för dem. Blir de då förbannade så äf det ju bara att skratta åt dem, vara tyst eller be dem dra åt helv:) (beroende på vem det är då:))

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Bra, kollektivet har svarat. Saken är kristallklar...

Var ganska kul att se andra köande bilister reaktioner dock, ungefär som "var fan är den dolda kameran nånstans". När båten kom önskade jag honom en fortsatt trevlig dag. Tänkte att han säkert skulle komma tillbaka igen vid Vaxholmsfärjan och fortsätta men såg inte röken av han. Möjligen slutade hjärtat slå...... han låg nog i farozonen.

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
GSXR
Så är det när turistjävlar invaderar stan, idiotiska grejer händer i trafiken som inte händer annars.

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Skulle vilja se gubbens reaktion om han inte får plats på en färja för att det står hojar varannan bil istället för alla hojar längst fram :D

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Ställer mig först också. Ett annat roligt tips jag har roat mig med ibland när nån galning börjar skälla utan anledning är att gå all in, börja darra på läppen för att brista ut i storgråt, svammla utsäkter, dreggla samtidigt, tappa nyckeln, slå i huvet när man böjer sig efter dom, sen börja orera om svår barndom osv. Zkräver dock att man kan slå på stora tårkanalerna men fi fasen roligt när det funkar o den som skäller helt kommer av sig o börjar trösta... eller så suckar de o går tillbaka till sin bil, muttrandes. Roar mig alltid iaf :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati