SM/SO/PRO Silly Season 2008

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Fick Erik dispans till slut?

Man ger inte dispans på en sån sak. Däremot så har man numera i UEM-reglerna att man får lov att köra 125R i nationella mästerskap från det man fyllt 13år. Så det är en anpasning av vårat reglement till UEM's som man gjort och som gör det möjligt för Eric att köra i år. Superkul att få följa hur det kommer gå för honnom!! :tummenupp
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Vem har köpt ktm :confused: :confused: :confused:

Jimmy Lindström:va :va :va

jimmy köper inga hojar han tävlar på, är väl så att han inte tävlar i år pga ingen som betalar bra nog..
Men det kan ju vara han för det, om ktm öppnar lädret.
 

Arawak

Feg & talanglös
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
CB1000R
Man ger inte dispans på en sån sak. Däremot så har man numera i UEM-reglerna att man får lov att köra 125R i nationella mästerskap från det man fyllt 13år. Så det är en anpasning av vårat reglement till UEM's som man gjort och som gör det möjligt för Eric att köra i år. Superkul att få följa hur det kommer gå för honnom!! :tummenupp

Definiera "en sån sak" i detta fallet?
Vilka tillfällen ger man dispans?
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Definiera "en sån sak" i detta fallet?
Vilka tillfällen ger man dispans?

Man har bestämt att man inte ger ut dispanser på ålder längre. Så det är kört om man försöker. Det blev för jobbigt med alla tjatiga föräldrar som sen inte fattade för vilken klass dom sen hade fått sin dispans för mm mm.
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Jimmy Lindström är inte så avslöjande på sin äntligen uppdaterade sida:



Jimmy Lindström skrev:
Hej har precis haft en härlig semester i Egypten där jag fick tillfälle att vila upp mig lite inför 2008.
Jag har legat lågt med mina planer inför 2008 då jag ärligt ska säga att min motivation inte varit på topp, dels pga. att jag saknat motstånd på tävlingarna som jag tämligen lekte hem med 20-30 sek på vissa race trots att jag vinka till publiken sista varven... (bortsett från ett & annat race då B(f)usklund hade glömt att montera av turboknappen på Anderstorp & kanske ?Våler!?...) Såg det senast på tv4 när han använde det i sin meritlista.... snyggt värre, mig veterligen så blev han diskad för fusk den tävlingen... Måste tyvärr säga att det är tråkigt att man inte kan backa klockan tillbaka till 2004 då startfältet hade namn som Cralle, Jansson, Folkesson, Landström mfl. när dessa försvann så försvann en mycket stor del av konkurransen. Men nu va det inte det jag skulle tjata om utan mig själv, jag har haft förhandlingar med Yamaha i ett tidigt skede men dom & jag klarade inte att höja varandras budgetar så vi blev tyvärr tvungna att avrbryta vårat samarbete. Jag har ett antal andra intressanta projekt som ännu inte har landat & dessa jobbar jag nu på & mer info kommer inom kort hurvida det går. MVH. Kamelryttar´n Lindström

Fler frågor än svar....

Edit: Källa - http://www.lindstrom-racing.nu/article.php?aid=134
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Jimmy Lindström är inte så avslöjande på sin äntligen uppdaterade sida:

Fler frågor än svar....

Edit: Källa - http://www.lindstrom-racing.nu/article.php?aid=134

Var hans hoj i SM 2006 en R1 SP eller en vanlig R1 ombyggd till SP?

Om man kikar på bilderna så är det iaf inte SP-fälgar men dock en Öhlinsgaffel. Man skulle ju kunna tolka det som att det inte är en SP i grunden utan en std R1 ombyggd till SP, och isf är det tillåtet? Bromsoken på SP-modellen är inte svarta vilket gör det ännu tydligare.

//oscar - som är trött på gnället på Backlund
 

Bifogat

  • R1std1.jpg
    R1std1.jpg
    91.3 KB · Visningar: 97
  • R1SP.jpg
    R1SP.jpg
    79.1 KB · Visningar: 82
Last edited:

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Var hans hoj i SM 2006 en R1 SP eller en vanlig R1 ombyggd till SP?

Om man kikar på bilderna så är det iaf inte SP-fälgar men dock en Öhlinsgaffel. Man skulle ju kunna tolka det som att det inte är en SP i grunden utan en std R1 ombyggd till SP, och isf är det tillåtet?

//oscar - som är trött på gnället på Backlund



va en del tjafs just om hans hoj 2006 inga namn nämnda så blir det bra...

/micke håller med Oscar trött på gnället på Backlund
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Var hans hoj i SM 2006 en R1 SP eller en vanlig R1 ombyggd till SP?

Om man kikar på bilderna så är det iaf inte SP-fälgar men dock en Öhlinsgaffel. Man skulle ju kunna tolka det som att det inte är en SP i grunden utan en std R1 ombyggd till SP, och isf är det tillåtet? Bromsoken på SP-modellen är inte svarta vilket gör det ännu tydligare.

//oscar - som är trött på gnället på Backlund

Är du bara trött på det! Jag är trött på hela han!

Om han kommer tillbaka i år kommer han att få det svårare, garanterat!

Men det går ju bra att skrävla :rolleyes:
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Vad för nya förare är det i år som ska göra det svårare?

Tror att både Lundh och Pappunen och även Filip kommer ge honom bättre motstånd i år, sen kommer det säkert någon annan uppstickare!
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Är du bara trött på det! Jag är trött på hela han!

Om han kommer tillbaka i år kommer han att få det svårare, garanterat!

Men det går ju bra att skrävla :rolleyes:

Om ni missat det, så är det ombett från Stcc med lite badtalking för att få upp intresset runt förarna. Det var mycket pikar fram och tillbaka i stcc innan det blev "mjukissoft" med få toppförare.

Jimmy var väldigt överlägsen förra året, visst kan kanske någon jaga ikapp honom en aning i år. Men jag tror helt ärligt att någon/några av de gamla rävarna måste komma tillbaka om han ska få nån riktig utmaning.
Lundh och Backlund kanske kan få till det där sista för att komma till Jimmys nivå, skulle vara kul.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Vad för nya förare är det i år som ska göra det svårare?

Jag tror att han hade vunnit överlägset oavsett, men jag tror inte att övriga hade samma förutsättningar som han med tex däck eller chassisupport. Om tex Freddy hade kunnat få ett paket som höll ett helt race så hade nog han kunnat utmana. Sätt Jimmy på Mårtenssons gamla Aprilia så får han väl sig en utmaning...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top