SM/SO/PRO Silly Season 2008

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Av någon anledning så tror jag vi får klara oss utan Jimmy i år... det är min magkänsla och den skriver jag för att om Jimmy läser detta så är det för att få lite taggning att bevisa motsatsen. :)

Annars tror jag det blir schysta rejs även utan Jimmy, kanske bättre att han INTE kör för att slippa att någon sticker iväg och är omöjlig och ger publiket ett tråkigt och ospännade race.
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Av någon anledning så tror jag vi får klara oss utan Jimmy i år... det är min magkänsla och den skriver jag för att om Jimmy läser detta så är det för att få lite taggning att bevisa motsatsen. :)

Annars tror jag det blir schysta rejs även utan Jimmy, kanske bättre att han INTE kör för att slippa att någon sticker iväg och är omöjlig och ger publiket ett tråkigt och ospännade race.

Ja det är nog bäst :tummenupp
 

Duxford

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Ort
Stockholm
Hoj
1976 Yamaha 750
/micke håller med Oscar trött på gnället på Backlund

Att fusktrimma är väl lika dj-a fult som att dopa sig, det är ingen skillnad.

Att sedan ha med ett inte existerande resultat där man blivit diskad, i sin CV, är väl också ganska magstarkt.
Vad har han för rådgivare runt sig?????

Det blir en rejäl repa i stjärnglansen.
 

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Ort
sthlm
Hoj
2006 R6
Nån kommer väl slakta mig nu... Men varför skulle gammla rävar ha en bättre chans än t ex backlund o CO?
Rent generellt så sjunker väl åldrarna på personerna som står på podiet??

Inget illa mot folkesson o alla de grabbarna. De är äckligt bra på att köra men tror inte de skulle ge bättre motstånd.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Att fusktrimma är väl lika dj-a fult som att dopa sig, det är ingen skillnad.

Att sedan ha med ett inte existerande resultat där man blivit diskad, i sin CV, är väl också ganska magstarkt.
Vad har han för rådgivare runt sig?????

Det blir en rejäl repa i stjärnglansen.


så du menar trattarna på anderstorp som va i ett reglamenate så det höll på att starta 3 världskriget i racing sverige efter som kanppt någon kunde tyda just den raden

jag vet inte om man ska tolka Jimmy L sak att bygga om en Yhamha r1 orginal till en SP 2006 som fusk är nog också en regel tolkning kommer en cykel med orginal gaffel så ka det väl köras så lr hur,och inte med en öhlins gaffel som sitter på en annan modell serie.

My 50 cents

Jimmi Linden kommer att utmana i år :tummenupp

det håller jag med om också räkna inte bort luhnd och Mårtensson Hondan verkar snabb på pappret och det är tre bra förare
 
Last edited:

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Nån kommer väl slakta mig nu... Men varför skulle gammla rävar ha en bättre chans än t ex backlund o CO?
Rent generellt så sjunker väl åldrarna på personerna som står på podiet??

Inget illa mot folkesson o alla de grabbarna. De är äckligt bra på att köra men tror inte de skulle ge bättre motstånd.

De gamla rävarna i formen de var när de körde hade givetvis ha gett Lindström en riktig match, men knappast idag. Cralle körde ju ZX10:an och det "ryktades" om comeback (PR trick?). Hade han varit konkurenskraftig så hade han ju kört ett race, men tiderna lär väl ha talat sitt tydliga språk, samt att han inte ville riskera något.

Tror också att mer åkare kommer att sticka upp mot Lindström, men han är grym på att sätta snabba och jämna varvtider i ett helt race så om han kör så är han ju favorit iår igen.

Hoppas på Jimmy i IDM så han får lite att bita i.
 

Duxford

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Ort
Stockholm
Hoj
1976 Yamaha 750
så du menar trattarna på anderstorp som va i ett reglamenate så det höll på att starta 3 världskriget i racing sverige efter som kanppt någon kunde tyda just den raden

jag vet inte om man ska tolka Jimmy L sak att bygga om en Yhamha r1 orginal till en SP 2006 som fusk är nog också en regel tolkning kommer en cykel med orginal gaffel så ka det väl köras så lr hur,och inte med en öhlins gaffel som sitter på en annan modell serie.

Det fanns väl ingen mer Suzuki i serien med blanka Yozhimura trattar "original" än den FB körde på A-torp racet. Så levererades väl inte den modellen till Sverige.
I Pro SB 2007 reglementet stod det väl inte skrivet någonstans "att trattar fick bytas mot icke original".

De viktigaste raderna fanns sedan i slutet på nämnda reglemente, i §3.9.36 där det står: Inga förändringar utöver ovan nämnda är tillåtna. Det åligger föraren att införskaffa sådan information att motorcykelns tekniska specifikation kan vidimeras.

Fanns det några oklarheter i en sån skrivning, att ett 3:dje världskrig skulle kunna utlösas?


Fanns det någon som protesterade eller höjde rösten om JL´s hoj under 2006?
Som för övrigt inte kördes under Pro SB 2007 reglementet.

Misstankar om fusk är inte heller trevigt, men det går tyvärr inte att göra något åt, 2 år efteråt då inte något "dopingprov" gjorts.

Oavsett vem som fuskar, så är det konkurrens på felaktiga villkor och ohederligt och måste stoppas.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Visst var fusket intebra och det bekämpades också. Lindströms skriverier om Filip i ett inlägg som egentligen skulle handla om hans egen karriär är ju dock direkt pinsamma och något man gärna slipper läsa.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Det fanns väl ingen mer Suzuki i serien med blanka Yozhimura trattar "original" än den FB körde på A-torp racet. Så levererades väl inte den modellen till Sverige.
I Pro SB 2007 reglementet stod det väl inte skrivet någonstans "att trattar fick bytas mot icke original".

De viktigaste raderna fanns sedan i slutet på nämnda reglemente, i §3.9.36 där det står: Inga förändringar utöver ovan nämnda är tillåtna. Det åligger föraren att införskaffa sådan information att motorcykelns tekniska specifikation kan vidimeras.

Fanns det några oklarheter i en sån skrivning, att ett 3:dje världskrig skulle kunna utlösas?


Fanns det någon som protesterade eller höjde rösten om JL´s hoj under 2006?
Som för övrigt inte kördes under Pro SB 2007 reglementet.

Misstankar om fusk är inte heller trevigt, men det går tyvärr inte att göra något åt, 2 år efteråt då inte något "dopingprov" gjorts.

Oavsett vem som fuskar, så är det konkurrens på felaktiga villkor och ohederligt och måste stoppas.



oj oj har jag förstört din dag på jobbet nu lr :näsblod

se så backlund trattar har vart uppe förr så sök du på den gamla Anderstorps tråden

nu ska jag gör lite viktigare saker än att bråka om en gammal diskning kom gärna fram och presentera dig i sommar mycket roligare att veta ett ansikte på den man argumenterar med :)
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
Visst var fusket intebra och det bekämpades också. Lindströms skriverier om Filip i ett inlägg som egentligen skulle handla om hans egen karriär är ju dock direkt pinsamma och något man gärna slipper läsa.

Håller med. Men direkt pinsam är även backlund när han på hemsidan skriver att han blev 3:a i ett race när han blev diskad.
 
Last edited:

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Jo, det var sm tävlingen han blev 2:a i. Lika illa är det ändå att hävda att man blev 3:a(ändrar inlägget ovan) när man blivit diskad.

Jupp blir man diskad så är man ju sist och inte 3:a. Dålig stil helt klart. Håller med om att det är lika illa som att sitta och sura och slänga skit på sina medtävlanden på sin hemsida.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Backlund åkte dit och tog straffet. Get over it! Sen var det nog inte heller Filip själv som varken tog beslutet eller monterade i trattarna...
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Han fick ju inget straff. Han skulle ha tappat alla poäng.

Ja hårda straff vore det bästa!
Skulle vara väldigt roligt, att veta bara hur många som har haft 100% hojar?
Tror säkert att några fuskat med både det ena och det andra!!!???

Vad görs för att kolla detta?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top