HW
Behandlar dig som du behandlar mig!
Kommer det fler smutskastarinlägg här så stänger jag tråden!
Edit: Sakliga inlägg är ok, men smutskastning är ajaj.
Last edited:
ypvs skrev:Nej, det blev han inte, snarare har han och de slitit sitt hår över det. Ser du allvarligt en konspiration i det här? Hade du agerat så för att få bort konkurrenter? Tror du att de inte jobbat tillräckligt hårt? Lösningen är enkel annars. Har du folk bakom dig så be alla förare bojkotta det rejset så kommer det garanterat bli struket. Förmodligen bortslösad tid dock då jag är beredd att garantera att folk kommer att åka och att både Chrille och Peter har i stort 100%igt stöd från förarna. (-4st då)
Daniel
HW skrev:Kommer det fler smutskastarinlägg här så stänger jag tråden!
Hej!
Detta är inget officiellt svar på era mail utan bara information om vad som händer eller inte händer. Ur något av era mail kan jag läsa att några av er kanske inte är helt insatta i hur SVEMO eller förbundsarbete överhuvudtaget fungerar om ni vill veta mer om det så hänvisar jag till kansliet eller era representanter som bör kunna informera.
Officiella svar på era meddelanden kan förväntas efter nästa sektionsmöte. Men blir troligen bara att de kommit tillkänna. För en snabbare och lättare kontakt, ring helst eller maila enskilda, men va inte otrevliga.
Vi (jag och Kronnäs) gör och har hela tiden gjort vad vi kan för att det inte skall krocka men samtidigt bana väg för ytterligare tillväxt och exponering runt om i Sverige. Tyvärr har det blivit krockar och dessa har vi svårt att få gehör för att lösa. Det är nämligen inte bara att för oss bestämma si eller så, vi måste ha en arrangör och dom ger oss inte vad som helst. Inför 2006 gav de flersta oss ett datum med tillägget "take it or leave it" en arrangör drog dessutom tillbaka sitt datum för att han vill göra annat. Det är alltså så att många anläggningar har andra verksamheter än SuperMoto vilket gör att vi inte kan välja och vraka på datum.
Vad som är klart är att Östersunds tävling flyttas inte, arrangören har inga andra datum att ge oss för ett SM samt att de helt enkelt inte vill köra något annat datum. Det är trots allt ett attraktivt datum dom redan gett oss. Vart MX tävlingen denna helg går om det inte är i Varberg vet jag inte men den är inte flyttad i tiden.
Anderstorp kommer inte strykas utan är en del i sammarbetet med RoadRacing under 2006, en lösning för dubblerande i MX Vissefjärda 2,5 timmes resa från Anderstorp kan finnas men det bygger på att MX kan anpassa sig. Vi kan möblera om SuperMoto tidkvalen så de passar men vi kan inte flytta race från söndag eftermiddag.
Att stryka Anderstorp får dock konsekvenserna att endast 2 SuperMoto arrangörer för SM 2006 kvarstår. Och är således inte ett alternativ.
Om Anderstorp nu skulle lösa sig så kommer vi försöka se till att man får räkna bort en deltävling under året. Utöver detta är det inte mycket vi från SuperMoto synvinkel kan göra, det är många som är på oss om att vi skall anpassa oss efter stort och smått men det finns många andra som har avsevärt lättare att ändra än vi i den sitvation vi är.
SuperMoto kommer som jag ser det, och det är ett mål jag haft, att växa både vad gäller arrangörer med bra och väl utbyggda banor där verksamhet kan bedrivas regelbundet. Förutsatt att förare och intressenter sätter sig i klubbarna och ser till att det händer. Vi kommer också bli fler förare, då vi ser och visar att det finns utrymme för fler, både snabb och långsam. Detta kommer ge oss bättre möjligheter att i framtiden påverka sitvationen och samtidigt få fram riktigt bra och internationellt konkurenskraftiga förare.
Men det finns mycket att ta hänsyn till och tyvärr så kommer det inträffa att folk kommer ikläm men det går inte lägga en kalender eller bygga en disiplin så att det passar alla i ur och skur.
I övrigt finns delar av denna information också på www.sporthoj.com där jag antar att olika förare och andra kommer diskutera vidare, även om jag och Christian inte har tid att följa med kontinuerligt.
mvh
Peter Larsson
ypvs skrev:Nej, det blev han inte, snarare har han och de slitit sitt hår över det. Ser du allvarligt en konspiration i det här? Hade du agerat så för att få bort konkurrenter? Tror du att de inte jobbat tillräckligt hårt? Lösningen är enkel annars. Har du folk bakom dig så be alla förare bojkotta det rejset så kommer det garanterat bli struket. Förmodligen bortslösad tid dock då jag är beredd att garantera att folk kommer att åka och att både Chrille och Peter har i stort 100%igt stöd från förarna. (-4st då)
Daniel
ypvs skrev:Ok, gott. Tillbaks på nivå igen.
Jag tycker att det är minst lika synd som alla andra om nån måste missa endera racet. Vi ska dock inte riskera hela race pga det, inte när vi redan har för få som det är. Skulle gärna se 8-10 så småningom.
Olyckligt som fan med krocken mer kan inte sägas direkt förutom än att det var tvunget att bli så om det alls skulle bli.
sleepy1 skrev:Jätteroligt med nytt folk i motarden det behövs synd för dig med din krasch vad säger läkarna om framtiden? det är aldrig roligt när det blir krascher hoppas bara att du kan komma tillbaka i framtiden.
Lennartsson skrev:Skulle vilja veta exakt vad jag skrev som var smutskastning och över gränsen. Jag har bara ställt några enkla frågor men ej fått ett enda svar. Har inte gjort några personangrepp åt något håll..... Crille vet var han har mig och jag vet hur mycket tid han lägger ner. Tror inte han gör nått för egen vinning och har aldrig så nämt här över huvud taget... Inte nämt ett enda namn förutom Daniel som jag tyvärr inte viste var så duktig och bara frågade vem han var och ville se på svenska banor... Så webmaster, tjejen och Daniel.. Även nån mer på D har ju haft synpunkter.... Exakt vilka meningar syftar ni på som jag skrivit fel? Känner mig JÄVLIGT orättvist behandlad.
Johan
Lennartsson skrev:Väntar fortfarande på svar vilka frågor jag inte fick ställa???????????????
Wheeliegirl skrev:Föreslår att du tar det via pm, med någon av moderatorerna istället.
Alla andra här har sunt förnuft och vet vilka frågor man får ställa eller inte.
Jag tror inte det är nån som sagt att du inte får fråga? Det står att smutskastarinlägg var ovälkomna men det står inte att det är riktat till dig, så det kan ha varit nån annan. Att dina inlägg försvann hade nog mer att göra med att dina konton togs bort då du hade gjort två. Vilka enkla frågor var det du ville ha svar på? Repetera gärna.Lennartsson skrev:Sitter för lite bakom datorn för att ens veta vad en moderator är....
Vill du påpekar vilken fråga som då alla andra har sunt förnuft att inte fråga som jag har ställt????? Fakta tack, hur ska jag annars kunna bättra mig.
RookieSM skrev:Jag tror inte det är nån som sagt att du inte får fråga? Det står att smutskastarinlägg var ovälkomna men det står inte att det är riktat till dig, så det kan ha varit nån annan. Att dina inlägg försvann hade nog mer att göra med att dina konton togs bort då du hade gjort två. Vilka enkla frågor var det du ville ha svar på? Repetera gärna.
Wheeliegirl skrev:Föreslår att du tar det via pm, med någon av moderatorerna istället. (HW, Swedie, Mr Rockster etc.-tror du vet vilka de är)
Alla andra här verkar ha sunt förnuft, vett och etikett.
Lennartsson skrev:Sitter för lite bakom datorn för att ens veta vad en moderator är....
Vill du påpekar vilken fråga som då alla andra har sunt förnuft att inte fråga som jag har ställt????? Fakta tack, hur ska jag annars kunna bättra mig.
ypvs skrev:Du ställer vilka frågor du vill.
Du talar om vem du är om nån frågar framförallt när inläggen riktar sig mot någon, eller någons heder, direkt eller indirekt.
Du använder god ton.
Börja om från början är mitt tips. Presentera dig, tala om vad du vill veta eller vad du tycker illa om och gör det på ett bra sätt så kommer du att vara välkommen och ingen kommer att bry sig om de sista två dagarna i längden.
Sen kommer det inte att vara några problem. Skulle du sen inte vilja vara här pga att vi är idioter eller att vårat forum är styrt av konstiga sociala koder så står det alla fritt att inte komma hit. Dock, vi från vår sida vill ha alla med lång fjädring och 17"-hjul med oss, det här är en kunskaps och informations central som är ovärdelig för gatåkare som rejsputte just pga att vi är så många.
Daniel
Lennartsson skrev:Nä hoppas inte det för har inte smutskastat nån alls här....
Mina frågor än så länge var väl att jag undrade vad som gjorts för att höja klassen på motard SM och mediabevakningen 2006 kontra 2005. För i mina ögon ser det ju inte ut som det är gjort. Skulle ju gärna vilja bli omvänd med fakta där så man oxå kan se positivare på saken.
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari