Gamepad
No comments
Biltemas gashjälp (82170) 45:- fungerar kanon.
Money money money
Alltid kontanter i landets valuta. Kort i all ära men kontanter äger och kan lösa mycket.
Att rekommendera en iPad som resedator till bla. biljetbokning låter inte så genomtänkt då de flesta biljetbokningssytemen jag råkat ut för bygger på flash. Något iPad inte har stöd för.
Men även här hemma i Sverige. Inne i stan tar de kort men på landet så tror jag inte att killen/allfixaren som hjälper dig att transportera hojen kanske alltid tar kort. Det kanske är snabb billig hjälp för dig och lite "extraknäck" för honom. Kanske behöver du en sopsäck eller något annat som den passerande bilisten som snällt nog stannade och ville hjälpa dig, har i bagaget som du kan köpa av honom etc... You never know...väldigt sant, framförallt i östra europa och balkan där man inte kan räkna med en bankomat i varje hörn heller, eller att de tar kort på alla ställen.
Ok, bra info! Men har du tips på sånt "igenpluggningskit" som inte kostar skjortan eller duger det Jan länkade? (http://shop.touratech.se/SE/Catalog/...70-0280-0.html). Sorry, har noll koll.
BMW-kittet är snarlikt. Det där är säkert bra grejjer.
Dyrt kanske, men tryggt att ha med sig om nåt skulle gå åt pipan. Även om det bara är en mil till närmaste gummiverkstad så tar det emot att köra dit på fälgen....
jag vet inte hur ni känner men är jag ute och campar i sidan av vägen/en bit in i skogen på vägen så hade jag helst velat ha något som självförsvar, de kan variera till kniv,pistol och raketgevär eller helt enkelt tuta eller försvarsspray för att hålla någon borta som försöker sno hojen mitt i natten,
annars är mitt råd synål och en rulle tråd, en tös att ta med och lite god proviant
Sen 2-3 plastpåsar att linda runt gpsen om du inte har en vattentålig/fukt tålig
true, men 275kr är dyrt alltså? hehe bra å veta. har du något tips på billigare kit?
Vapen skall man undvika in i det sista. Neverever. Drar du fram en kniv drar din motståndare fram en bazooka osv.
BMWs är garanterat inte billigare.
Biltemas sats ser ok ut:
http://www.biltema.se/Bil---MC/MC/Dack-och-Slang/Reparationssats-dack/
Skulle dock komplettera den med några extra kolsyrepatroner. Också på biltema.
Edit: Såg att det var tre patroner och inte två. Så den där satsen ser komplett ut. Klart värd 149.-. Du får ett litet käckt etui dessutom
Men om man själv har med sig t.ex. en bazooka, en minigun samt en M40 och ett gäng handgranater då? släng in ett par avsågade pumphagelgevär och molotov cocktails också!
ser fan bra ut, sådan blir det! men om man får pyspunka och har svårt för att hitta hålet, vad gör man då? hoppas att hitta en däckverkstad?
* Om man har en iPhone mobil också, vilket jag har, så använder man samma väggladdare eller 12-volts laddare till båda. Jag har extrautrustat min hoj med 12-volts uttag
MVH//Jan
Nār jag köpte min iPad i USA så tyckte dom i Applestore att man inte skulle använda iPhoneladdaren för det är bara en 5 watts laddare, medans iPad laddaren är på 10 watt. Jag sa då att det blir ju bara längre laddningstid med en svagare laddare, men då menade dom att batteriet aldrig toppladdas och det i förlängningen fōrsämrar den totala batteritiden. Är inte nån elexpert så jag vet inte om det är rätt eller fel men så sa dom ialla fall.
/Jim
loskar på däcket tills du inte orkar längre, alternativ häller vatten på däcket
eller som min kompisa tyckte var lysande, kör ner bakdäcket/framdäcket i en sjö
jag och tjejen ska ju nämligen genom hela slovakien och tatrabergen, karpaterna i rumänien samt genom bergsområden i både norra grekland och albanien där man inte direkt förväntar sig en ström av trafik eller däckverkstäder runt hörnet. så det känns bra att vara väl förberedd.
Jag och flickvännen ska också iväg till lite mer remota platser och drar om nio dagar. Tänkte försöka vara lite förberedd och i dom bästa av världar så ska man ju kunna klara sig om nu oturen är framme. Ska till Touratech i Lidköping på onsdag och tänkte kolla ordentligt på deras däcksreparationskit. Dom hade en 12-volts kompressor på hyllan också trots att deras webshop säger tvärtom. Tänkte titta på den också. Nästan 10 gånger så dyr som den Claes Ohlson säljer men titta går ju alltid. Jag tror på att köpa kvalitet över lag. Fast ibland så är det ju bara dyrt och inte speciellt bra och det är ju inget vidare kul. Det tänker jag undvika om det går.
//J
jo visst, men om man står mitt ute i ingenstans och inte har någon sjö att "köra ner i" (haha)!? tänkte mest på reparationsmöjligheter, det är väl i pyspunka-läge som ett sånt "reservhjul på burk" kommer till hands?
jag och tjejen ska ju nämligen genom hela slovakien och tatrabergen, karpaterna i rumänien samt genom bergsområden i både norra grekland och albanien där man inte direkt förväntar sig en ström av trafik eller däckverkstäder runt hörnet. så det känns bra att vara väl förberedd.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|