Ofta så är det ett körpass om 20 minuter per timme, dvs 40 minuter över till feedback/teori/vattenflaskor mellan passen. Jag brukar ge "mina" deltagare 4-5 minuter efter körpasset att ordna med toabesök, vattenflaskor och ev. däckvärmare. Anledningen är att jag inte vill att någon skall vara stressad över något som inte hunnits med när vi skall prata utan jag tycker det är bättre att vänta tills pulsen gått ner och man blivit mottaglig för inlärning igen.
Själv så har jag alltid haft gatdäck när jag kört som instruktör, just för att slippa lägga tid på fälgbyte ifall det börjar regna/torka upp. Har aldrig haft problem att hinna med att instruera i snabb grupp på torr bana, däremot har jag valt att köra med marginal när det regnat och haft enstaka snabba deltagare som jag tappat bort efter några kurvor. Det går bra att instruera de snabbaste deltagarna ändå genom att ställa sig vid sidan av banan och observera och vänta till feedbacken efter passet istället för att instruera direkt på banan.
Oftast är det så mycket långsam trafik på banan också så de snabbaste får ändå dra ner tempot lite emellanåt så man hinner ifatt