Bombarn Bitt
Ny medlem
Kan bara konstatera att krascherna på dessa kurser bara verkar öka för varje år trots att antalet kurser varit ungefär de samma.
Upplever det, väldigt tydligt, att många som åker dessa kurser bara kommer för att kunna köra skiten ur hojen och åka alldeles för nära eller, ofta, långt över sin förmåga på en kurs eftersom försäkringen gäller.
Hur länge tror ni försäkringsbolagen tänker fortsätta tolerera detta?
Personligen tror jag att vi redan nästa år (2013) blir av med denna förmån och då tvingas köra oförsäkrade på dessa kurser.
Skulle detta bli verklighet är ju nästa reaktion inte speciellt svår att förutse. Färre deltagare, färre kurser, högre priser och till slut kanske SMC lägger ner sin kursverksamhet i brist på deltagare.
SMC´s egna instruktörer verkar ju inte vara bättre de. Har varit på fler kurser där det kraschat fler instruktörer än deltagare.
Jag förstår att instruktörerna vill använda de körpassen dom får för sig själv att åka ut och avreagera sig men vad blir intrycket när dom kraschar om och om igen inför deltagarna?
Verkar just nu vara en förtäckt raceskola och skadeproducent. Är det någon därute som faktiskt förstår att alla dessa bankrascher, både instruktörers och deltagares, registreras och ligger till grund för den övergripande (negativa) statisken vi hojåkare blir stämplade för och att våra försäkringspremier också blir lidande?
SMC´s BKK- & SHK-kurser SKA handla om trafiksäkert beteende men det enda jag ser är människor som lär sig köra fortare och fortare.
Dom kanske ökar sina kunskaper och marginaler, dvs, lär sig köra fortare och bättre men vad händer med omgivande trafikanter när man tar med sig dessa kunskaper hem från banan och ut i trafiken, jo, -"Jag kan köra fortare och säkrare" men det innebär också att alla andra trafikanter plötsligt har ÄNNU mindre tid på sig att upptäcka dig!
Funderar själv på att sluta med kurser för jag verkar löpa mindre riska att krascha då!
Upplever det, väldigt tydligt, att många som åker dessa kurser bara kommer för att kunna köra skiten ur hojen och åka alldeles för nära eller, ofta, långt över sin förmåga på en kurs eftersom försäkringen gäller.
Hur länge tror ni försäkringsbolagen tänker fortsätta tolerera detta?
Personligen tror jag att vi redan nästa år (2013) blir av med denna förmån och då tvingas köra oförsäkrade på dessa kurser.
Skulle detta bli verklighet är ju nästa reaktion inte speciellt svår att förutse. Färre deltagare, färre kurser, högre priser och till slut kanske SMC lägger ner sin kursverksamhet i brist på deltagare.
SMC´s egna instruktörer verkar ju inte vara bättre de. Har varit på fler kurser där det kraschat fler instruktörer än deltagare.
Jag förstår att instruktörerna vill använda de körpassen dom får för sig själv att åka ut och avreagera sig men vad blir intrycket när dom kraschar om och om igen inför deltagarna?
Verkar just nu vara en förtäckt raceskola och skadeproducent. Är det någon därute som faktiskt förstår att alla dessa bankrascher, både instruktörers och deltagares, registreras och ligger till grund för den övergripande (negativa) statisken vi hojåkare blir stämplade för och att våra försäkringspremier också blir lidande?
SMC´s BKK- & SHK-kurser SKA handla om trafiksäkert beteende men det enda jag ser är människor som lär sig köra fortare och fortare.
Dom kanske ökar sina kunskaper och marginaler, dvs, lär sig köra fortare och bättre men vad händer med omgivande trafikanter när man tar med sig dessa kunskaper hem från banan och ut i trafiken, jo, -"Jag kan köra fortare och säkrare" men det innebär också att alla andra trafikanter plötsligt har ÄNNU mindre tid på sig att upptäcka dig!
Funderar själv på att sluta med kurser för jag verkar löpa mindre riska att krascha då!