SMC-Försäkringen (hos Folksam) vad gäller!

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
När ni ringer till folksam, ring det här numret...

Ring 020-950 950,
mån-fre 7.30-21, lör-sön 9-19

Det är där det har gått och få prisuppgift sedan nån månad tillbaka...
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Fan Jag var jätteglad först när Jag hörde om smc/folksam förs, och såg till att bli bokad på den första kursen som anordnas för kl7-11 hojar. Men efter att ha läst den här tråden så blir Jag lite besviken. Allt går att förklara ur f-bolagets ekonomiska synvinkel men för min personliga sits blir det i praktiken dyrare och då är hela vitsen borta... Jag är helt inne på Hannez spår.

I dag kostar ett år mig 10.000:- då Jag har påställd mellan 6 och 7 månader.
F/smc- försäkringen går på 9.600 vilket är bra på en 4 årsperiod men att gå kursen på 1.200:- och boende samt allt gör att Jag lika gärna kan köra som det är.

så situationen blir att Jag kan lika gärna vara outbildad på hojåkning och en livsfara i traffiken för det är billigare.

Bra att ni försöker men om enskillda personer inte tjänar ekonomiskt på den så tror Jag att allt arbete ni lagt ner är förjäves desvärre.

Hade det gått att ställa av under vintern hade det inte varit något snack, då hade den varit kannon!

/Teo.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Det är väl inte så konstigt att försäkringen inte passar alla, vilken tidigare försäkring uppskattas av alla? I så fall skulle det bolaget ha 100% av kunderna, så är det inte och det kommer inte att förändras av denna nya försäkring. De har ju velat komma åt de som haft det sämst, med din nuvarande premie tillhör du inte dem.

Om försäkringen är lyckad eller inte bestäms inte av om alla gillar den utan av om försäkringsbolaget tjänar på den eller inte. Går de back på den trots utbildningskrav och hög självrisk så kommer den att försvinna och vi återgår till att bara ha försäkringar med höga premier kvar.
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Teo skrev:
F/smc- försäkringen går på 9.600 vilket är bra på en 4 årsperiod men att gå kursen på 1.200:- och boende samt allt gör att Jag lika gärna kan köra som det är.

Kursen är i mitt tycke defintivt värd att gå SMC-försäkring eller inte.
Både ur underhållnings och utbildningssynvinkel.

Men bankörning är väl inte allas cup of tea...
 

Naurin

Humlefärgad? Den är race-gul!
Gick med
20 Aug 2005
Ort
Linköping (Götet på sommarn)
Hoj
Aprilia RSV1000R 2006
Som sagts flera gånger innan i tråden så kommer denna försäkringen inte vara bästa alternativet för alla, så är det ju bara. Men dte verkar dock som om väldigt många tjänar en hel del. Själv får jag lägre premie på en GSX750R '00 med SMC-försäkringen än jag i dagsläget betalar för min thundercat '98 hos TH, helt klart görnöjd! :)
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
22k/år va trisst... ifs vanliga förs. är ju billigare än så...
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Teo skrev:
2038802 Fan Jag var jätteglad först när Jag hörde om smc/folksam förs, och såg till att bli bokad på den första kursen som anordnas för kl7-11 hojar. Men efter att ha läst den här tråden så blir Jag lite besviken. Allt går att förklara ur f-bolagets ekonomiska synvinkel men för min personliga sits blir det i praktiken dyrare och då är hela vitsen borta... Jag är helt inne på Hannez spår.
Vilken kurs är du bokad på? Är det Kinekulle 12/5 så tar jag gärna platsen ifall du vill bli av med den.
 

SMoto

på diet
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Karlstad
Hoj
ZX10 -08, Corvette C6, Audi A5
Niklasinorr skrev:
2038479 Hojen anlände med DHL på lunchen så jag vill ju försäkra den snarast, så jag har precis lagt av luren efter samtal med Folksam...

659,-/månad, helår, helförsäkrad på ny ZX10R-06??? Kan det bli bättre?
Till och med försäkringssäljaren var förvånad... :tummenupp


Jag har lust och :fatta! dig!!!
gött för dig!!!!!!!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top