Låter som en jättebra premie för Sthlm. Det är ungefär vad jag har, kommer inte ihåg min zon men den är utan Linköping.sandstream skrev:Helförsäkring: 11.155:-/år
Låter som en jättebra premie för Sthlm. Det är ungefär vad jag har, kommer inte ihåg min zon men den är utan Linköping.sandstream skrev:Helförsäkring: 11.155:-/år
Jag bor drygt 3 mil utanför Stockholm och vet inte om jag räknas till den dyrast zonen men jag tror det.Neutral skrev:Låter som en jättebra premie för Sthlm. Det är ungefär vad jag har, kommer inte ihåg min zon men den är utan Linköping.
Lomax skrev:Klantigt att inte start detta projekt tidigar utan vänta till de flästa troligen har slutit ny avtal ,´
1 april har ju sessongen varit igång i 2 v minst..
kan ju inte bara byta försäkringsbolag sådär hur somhällst,
Glömde bort att Folksam har grymt hög garageförsäkring (569kr/mån jämfört med IF med 119 kr/mån)JohanFÖK skrev:Repan:
Hur många dagar har du räknat med att du skall köra mc?
...
/ Johan Hellström
SMC, FÖK
JohanFÖK skrev:Mina frågor är alltså ur ren nyfikenhet eftersom jag är intresserad av hur SMC-försäkringen kommer att hamna i premie för de som kör sporthoj!
/ Johan Hellström
SMC, FÖK
Det här har du (ni) gjort så bra att jag tom skulle kunna tänka mig medlemsskap i SMC. Riktigt, riktigt bra, JohanJohanFÖK skrev:Jag tror detta är sporthojsåkarnas sista chans att långsiktigt lösa problematiken med de dyra helårsförsäkringarna.
Det finns många tankar om förbättringar och förändringar man skulle kunna göra men nu skall vi se hur denna produkt tas emot och på vilken nivå premierna hamnar!
Kör du med SMC så gäller helförsäkringen hos nästan alla bolag.repan skrev:Synd bara att det inte finns någon försäkring som täcker bankörning.
Nu vet jag inte vilken hoj du ska försäkra men de i klass 7-11 har inte kurserna kommit för ännu och jag räknar kallt med att SMC fixar några i aprilbikerwoman skrev:Johan, hur ska man då kunna teckna försäkringen redan från 1 april när SMC`s första B&K-kurs inte infaller förrän i början av juni??
Enligt han som satt vid datorn (den yngre killen på Folksam)och räknade på premierna så kunde vi ringa direkt den 1:a april och ändra vår försäkring till den nya.
Jag ligger precis under 35 år så 2007 borde det bli billigare för migmicke.r skrev:Antingen är jag rätt gammal ( Sandstream), eller så bor jag i en riktig håla.
Däremot är jag lite trögtänkt vad det gäller det där med självrisk
Om man tar exemplet från bike's ZX10R, finns det alltså möjlighet att "välja" att reparera den med en självrisk på 25 % av reparationsbeloppet, alltså 0.25 x 88' = 22' eller 25% av 33' dvs ca 8000:-
AleX skrev:kan man ju inte köra
JohanFÖK skrev:Bikerwoman:
Helt rätt. Den stora majoriteten kommer inte kunna teckna försäkringen eftersom de inte har funnits någon kurs att gå. Detta är dock ett problem oavsett när försäkringen startar. Går man en kurs iår kan man teckna försäkringen till nästa år.
/ Johan Hellström
SMC, FÖK
Naurin skrev:Jag ringde precis till Folksam och frågade vad premien skulle bli för mig på min Thundercat. helförsäkring landade på 10934, efter en SMC-rabatt på 10% enligt honom. Men killen hade ingen aning om vad kurserna skulle komma att kosta, eller att det överhuvud taget var krav på att man skulle gå någon SMC-kurs. Är de dåligt informerade eller kollade han inte upp rätt försäkring?
bikerwoman skrev:Han kollade inte upp rätt försäkring, han gav dig bara den "vanliga" smc-rabatten verkar det som!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|