SMC Säsongsavslutning 17 september

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Ljungbyholm
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell
Lite info??

som sagt...information om samlings tid, krav på motorcykelns utrustning samt skydd viss information om dagen osv. kan nog vara uppskatade utav de som inte varit med och själv är jag rätt nyfiken på vilken tid vi skall samlas inför hoj besiktningen så man kan planera inför ev. övernattning om det blir för tidigt.

MVH

Mike
 

röris

Rätar ut böjarna
Gick med
13 Aug 2005
Ort
Teckomatorp
Hoj
Gsx-r 1000 K7
Då har man anmält sig :2cool Premiär på bana snigel grupp fick det bli.
Några tips på boende:va
Just de damen följer oxå med:tuttar
 

[KoRn]

www.mc-kompaniet.se
Gick med
6 Jan 2004
Ort
Skövde, tyvärr...
Hoj
Ingen & alla...
röris skrev:
2389687 Då har man anmält sig :2cool Premiär på bana snigel grupp fick det bli.
Några tips på boende:va
Just de damen följer oxå med:tuttar

Jag har bott på Scandic i ryd.
Det var helt ok och billigt. Det enda som man kan gnälla på är väl att det ligger på andra sidan stan...
 

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Ljungbyholm
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell
HW skrev:
2390577 Jag fyllde på lite i första inlägget!
mycket tack...lättare att planera i förväg en kvällen innan....vilket kommer förmodligen ske ändå men man har ändå tänkte försöka:tungan
 

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Runt Mantorp
Hoj
Daytona 675
HW skrev:
2381460 Sporthojsinstruktörerna har minikonferens och avslutar helgen med att hålla en komplett sporthojskurs den 17:e september.
Det är en sk. godkänd sporthojskurs som ger dig möjlighet att teckna Folksams billigare försäkring till nästa säsong.

Detta är alltså en s.k Broms och kurvtagningskurs som ger billigare premie för de som har 7--11 klassade hojar enligt SMCs och Folksams mått mätt?
/N
 

RRP Playboy

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Stockholm / Kungsholmen
Hoj
GS500f -rip CB -rip Honda CB500S Sport + BMX cykel
Jag tänkte köpa sporthoj till 2007, och då skulle det vara bra att få Folksams billigare försäkring, men just nu har jag en liten Honda Cbs500 med toppfart på 190km/t och tänkte att jag skulle bara vara i vägen för alla där? eller är det ok att vara med i långsamma gruppen :confused:

/Play
 

Ehrs

Gillar ej mek och tvätt...
Gick med
18 Aug 2005
Ort
Linköping
Hoj
TL1000S -97
Jag blir så glader! Jag har skrivit upp mig! Ska bli så jäkla kul igen, jag körde i Karlskoga i maj också... Men vilken lyx att få åka i hemmastaden! :)
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Toyboy skrev:
2394491 Hur många platser finnes kvar!?

Det finns det info om här http://lms06.mine.nu/17septlista.php

RRP Playboy skrev:
2392438 Jag tänkte köpa sporthoj till 2007, och då skulle det vara bra att få Folksams billigare försäkring, men just nu har jag en liten Honda Cbs500 med toppfart på 190km/t och tänkte att jag skulle bara vara i vägen för alla där? eller är det ok att vara med i långsamma gruppen :confused:

/Play

självklart är du välkommen! Långsamma eller mellangruppen torde passa dig utmärkt!

ninan skrev:
2391917

Detta är alltså en s.k Broms och kurvtagningskurs som ger billigare premie för de som har 7--11 klassade hojar enligt SMCs och Folksams mått mätt?
/N

detta är inte en Klassisk BKK, det är en SMC Sporthojskurs!
 
Last edited:

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
[KoRn] skrev:
2394651 För oss (kanske bara jag) som inte vet vad det är...
Var får jag info om den ?
Broms och kurvtagningskurser är kurser för dig som verkligen vill förbättra din körteknik.
Här tränar deltagarna kurv-, gas- och bromsteknik, balans och spårval samt lär sig planera och genomföra en harmonisk körning.
Samtliga broms- och kurvkurser sker på banor; gocart- eller roadracingbanor. Därför tas avgift oftast ut för dessa kurser för att främst finansiera banhyra. Till de flesta kurserna är det förhandsanmälan.
Tempo och upplägg anpassas till deltagarnas förkunskaper/kompetens med syfte att deltagarna får lära sig hur man säkrare kan framföra motorcykeln och få flyt i körningen.
Vissa broms- och kurvtagningskurser riktar sig enbart till dem som kör sporthoj.
Det speciella med de kurserna som ger premiereduktion i Folksams SMC-försäkring är ett fördjupat avsnitt om riskmedvetenhet samt information om SMC-försäkringen i Folksam.


Saxat från http://www.motorcyklisterna.org
Hoppas att det gav lite svar på din fråga :tummenupp
 

[KoRn]

www.mc-kompaniet.se
Gick med
6 Jan 2004
Ort
Skövde, tyvärr...
Hoj
Ingen & alla...
TwinSucker skrev:
2394978 Broms och kurvtagningskurser är kurser för dig som verkligen vill förbättra din körteknik.
Här tränar deltagarna kurv-, gas- och bromsteknik, balans och spårval samt lär sig planera och genomföra en harmonisk körning.
Samtliga broms- och kurvkurser sker på banor; gocart- eller roadracingbanor. Därför tas avgift oftast ut för dessa kurser för att främst finansiera banhyra. Till de flesta kurserna är det förhandsanmälan.
Tempo och upplägg anpassas till deltagarnas förkunskaper/kompetens med syfte att deltagarna får lära sig hur man säkrare kan framföra motorcykeln och få flyt i körningen.
Vissa broms- och kurvtagningskurser riktar sig enbart till dem som kör sporthoj.
Det speciella med de kurserna som ger premiereduktion i Folksams SMC-försäkring är ett fördjupat avsnitt om riskmedvetenhet samt information om SMC-försäkringen i Folksam.


Saxat från http://www.motorcyklisterna.org
Hoppas att det gav lite svar på din fråga :tummenupp

Japp, det gjorde det.. :tummenupp
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Anmälningsidan funkar inte....försöker sno åt mig sista platsen i långsamma men får bara fel...:mad:
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Lord Adrian skrev:
2395455 Anmälningsidan funkar inte....försöker sno åt mig sista platsen i långsamma men får bara fel...:mad:

tack för ditt mail!
Nu fungerar det... vissa saker ska man kolla efter man lagt till "extra funktionalitet" ;)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top