Freon_leon
Johan
så där ja första bankörningen bokad, spännande. Är det dom vanliga kraven på sviesta angånde slipon osv?
röris skrev:2389687Då har man anmält sig Premiär på bana snigel grupp fick det bli.
Några tips på boende
Just de damen följer oxå med
mycket tack...lättare att planera i förväg en kvällen innan....vilket kommer förmodligen ske ändå men man har ändå tänkte försökaHW skrev:2390577Jag fyllde på lite i första inlägget!
HW skrev:2381460Sporthojsinstruktörerna har minikonferens och avslutar helgen med att hålla en komplett sporthojskurs den 17:e september.
Det är en sk. godkänd sporthojskurs som ger dig möjlighet att teckna Folksams billigare försäkring till nästa säsong.
Detta är alltså en s.k Broms och kurvtagningskurs som ger billigare premie för de som har 7--11 klassade hojar enligt SMCs och Folksams mått mätt?
/N
Toyboy skrev:2394491Hur många platser finnes kvar!?
RRP Playboy skrev:2392438Jag tänkte köpa sporthoj till 2007, och då skulle det vara bra att få Folksams billigare försäkring, men just nu har jag en liten Honda Cbs500 med toppfart på 190km/t och tänkte att jag skulle bara vara i vägen för alla där? eller är det ok att vara med i långsamma gruppen
/Play
ninan skrev:2391917
Detta är alltså en s.k Broms och kurvtagningskurs som ger billigare premie för de som har 7--11 klassade hojar enligt SMCs och Folksams mått mätt?
/N
håkan skrev:detta är inte en BKK, det är en SMC Sporthojskurs!
Broms och kurvtagningskurser är kurser för dig som verkligen vill förbättra din körteknik.[KoRn] skrev:2394651För oss (kanske bara jag) som inte vet vad det är...
Var får jag info om den ?
TwinSucker skrev:2394978Broms och kurvtagningskurser är kurser för dig som verkligen vill förbättra din körteknik.
Här tränar deltagarna kurv-, gas- och bromsteknik, balans och spårval samt lär sig planera och genomföra en harmonisk körning.
Samtliga broms- och kurvkurser sker på banor; gocart- eller roadracingbanor. Därför tas avgift oftast ut för dessa kurser för att främst finansiera banhyra. Till de flesta kurserna är det förhandsanmälan.
Tempo och upplägg anpassas till deltagarnas förkunskaper/kompetens med syfte att deltagarna får lära sig hur man säkrare kan framföra motorcykeln och få flyt i körningen.
Vissa broms- och kurvtagningskurser riktar sig enbart till dem som kör sporthoj.
Det speciella med de kurserna som ger premiereduktion i Folksams SMC-försäkring är ett fördjupat avsnitt om riskmedvetenhet samt information om SMC-försäkringen i Folksam.
Saxat från http://www.motorcyklisterna.org
Hoppas att det gav lite svar på din fråga
röris skrev:2389687Då har man anmält sig Premiär på bana snigel grupp fick det bli.
Några tips på boende
Just de damen följer oxå med
Lord Adrian skrev:2395455Anmälningsidan funkar inte....försöker sno åt mig sista platsen i långsamma men får bara fel...
håkan skrev:2395756tack för ditt mail!
Nu fungerar det... vissa saker ska man kolla efter man lagt till "extra funktionalitet"
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |