SMC Säsongsavslutning 17 september

röris

Rätar ut böjarna
Gick med
13 Aug 2005
Ort
Teckomatorp
Hoj
Gsx-r 1000 K7
Är där någon i Linköping som kan tänkas hjälpa 2 vilsna skåningar med att hitta :D
Vi har ett problem till var kan man våga ställa ett släp med 2 hojar på över natten:va
All hjälp mottages o belönas med :öl på kvällen
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
röris skrev:
2397120Vi har ett problem till var kan man våga ställa ett släp med 2 hojar på över natten:va
All hjälp mottages o belönas med :öl på kvällen
Beror på när ni kommer, vad det verkar kommer de flesta instruktörer bo i klubbkåken ute vid banan. Det betyder att ni förmodligen också kan ställa era hojar där tillsammans med våra. HW kan säkert bekräfta eller dementera detta närmare.








Hur stor öl får jag? :D
 
Last edited:

röris

Rätar ut böjarna
Gick med
13 Aug 2005
Ort
Teckomatorp
Hoj
Gsx-r 1000 K7
Jåke skrev:
2397220 Beror på när ni kommer, vad det verkar kommer de flesta instruktörer bo i klubbkåken ute vid banan. Det betyder att ni förmodligen också kan ställa era hojar där tillsammans med våra. HW kan säkert bekräfta eller dementera detta närmare.








Hur stor öl får jag? :D
Det låter lovande :tummenupp
Du kan säkert få en eller två :öl
Vi lär dyka upp på lördagen vid 2 tiden
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
JÄÄÄÄ!
Då var man både anmäld och betald!:yoparty
Ser fram längtar inte direkt mer till hösten än vad vi är nu, men fan, hoppas drygt 3 veckor går fort!!!
 

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Attans att man missat detta, som förstagångs körare är nog inte mellangruppen något för mig :gråta :gråta :gråta

Hmm, kanske skicka in pengarna och hoppas att någon racerförare vill byta grupp. Om inte annat får ju LMS 350 kr :yoparty
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Uppdatera betlaningsinfon!:tungan
Vill se att mina deg har kommit in! pröjsade igår kväll.:tummenupp
Nu bah VILL man:banana :rock
 

Bandittjej

jag vill inte ha vinter
Gick med
18 Jul 2006
Ort
(med röris) på landet
Hoj
Bandit 1200 S
TwinLoveRace skrev:
2398244 Jag kör också från skåneland, men det blir på hojen... tänkte försöka köra roliga vägar till linköping... typ 121 och 122 i småland :)

Kör du upp på lördagen ? Du vill kanske ha en följebil :D :hihi
Om så kunde vi ju ses och ta en :öl
Opppps visst inloggad på sambons nick:huvet
 

röris

Rätar ut böjarna
Gick med
13 Aug 2005
Ort
Teckomatorp
Hoj
Gsx-r 1000 K7
Bandittjej skrev:
2400144 Kör du upp på lördagen ? Du vill kanske ha en följebil :D :hihi
Om så kunde vi ju ses och ta en :öl
Opppps visst inloggad på sambons nick:huvet

Jag lär mig aldrig måste kolla vem som är inloggad:va :confused: :tungan
 

Love

#41 SST600 www.ninjaracing.se
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Jäderfors (Sandviken)
Hoj
ZX6R-09 + ZX10-09
Så där, så är jag både anmäld o har betalat.
Nu är det bara att hoppas att man hinner få en plats, för det var visst inte så många kvar.. *håller tummarna* :)
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
rBy skrev:
2399669 Uppdatera betlaningsinfon!:tungan
Vill se att mina deg har kommit in! pröjsade igår kväll.:tummenupp
Nu bah VILL man:banana :rock

Fråga: Har det gått 3 bankdagar sen du betalade? om nej, så syns inte dina pengar på PG kontot.
Om ja, sen ska HW ha tid att uppdatera också, vi har bägge dagliga jobb att sköta dessutom ;) (än så länge åtminstone...)

Lodet skrev:
Tjena ..... som jag har förstått det så är du involverad i smc kursen den 17 september......
om man inte har fått nån plats i långsamma gruppen kan man då anmäla sig i mellan gruppen å chansa på att nån vill byta eller nåt??... eller tror du att det är bortkastade pengar??? sidan funkade inte när jag skulle anmäla mig :confused: ska jag chansa å anmäla mig i mellan gruppen iallafall:)

Det är först till kvarn som gäller, om nån vill byta grupp eller liknande får du för tillfället fråga de andra anmälda.
Vi byter inte grupper på någon förräns vi ser att det behövs.

Anmälningssidan fungerar precis som det är tänkt kl 07:07 060823, jag har inte ändrat något sen 21:a Aug kl 17:58, den 21:a Aug slutade den fungera nån gång från lunch och fram till 17:58.

Så om du försökte under eftermiddan den 21:a Aug kan jag förstå dig, annars inte... om du inte förklarar mer än att "den fungerar inte" :va

//håkan
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Neutral skrev:
2400913 Att ryggskydd är obligatoriskt vid bankörning och att de som eventuellt försöker köra utan inte kommer att få köra.

Men...ska de ta min hoj i beslag också, eftersom jag isf måste åka kommunalt hem? Eller - slår de sönder min hoj så den blir obrukbar, knäcker mina knäskålar så att jag ej kan köra eller något annat otrevligt?
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
duckie skrev:
2401394 Men...ska de ta min hoj i beslag också, eftersom jag isf måste åka kommunalt hem? Eller - slår de sönder min hoj så den blir obrukbar, knäcker mina knäskålar så att jag ej kan köra eller något annat otrevligt?

Har du hört talas om ironi? :va
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
duckie skrev:
2401394 Men...ska de ta min hoj i beslag också, eftersom jag isf måste åka kommunalt hem? Eller - slår de sönder min hoj så den blir obrukbar, knäcker mina knäskålar så att jag ej kan köra eller något annat otrevligt?

självklart beslagtas den och säljs omedelbums till nån skumm typ bakom knuten. :tummenupp

pengarna delas upp till de andra deltagarna som har på sig ryggskydd såklart!
eller hur var det nu igen...

andemeningen är: har du ingen ryggskena, får du inte åka på banan, ungefär som att, har du ingen hjälm får du inte åka på banan (även om det bara är 300kr i böter för det av farbror polisen...)

//håkan
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
håkan skrev:
andemeningen är: har du ingen ryggskena, får du inte åka på banan, ungefär som att, har du ingen hjälm får du inte åka på banan (även om det bara är 300kr i böter för det av farbror polisen...)

//håkan

Jo, att jag inte får åka på banan kan jag (med nöd och näppe) förstå - men vad har arrangören för mandat att tvinga mig att åka kommunalt hem?
Det är vad jag vet inte olagligt att färdas på allmän väg utan ryggskydd.
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
duckie skrev:
2401394 Men...ska de ta min hoj i beslag också, eftersom jag isf måste åka kommunalt hem? Eller - slår de sönder min hoj så den blir obrukbar, knäcker mina knäskålar så att jag ej kan köra eller något annat otrevligt?

Japp, och till råga på allt kommer vi därefter att skriva spaltmeter efter spaltmeter med personliga påhopp som sedan publiseras i alla större skvallertidningar typ DAM, Vänt häcken mfl. :tummenupp

Nä, skämt o sido! Vi värnar om din hälsa varför kravet om ryggskydd är uppsatt. Men eftersom du nu känner till detta i god tid har du ju möjligheten att skaffa/låna ett ryggskydd om du nu mot förmodan inte redan har ett. Så slipper vi ju slå dig sönder och samman! :D :tummenupp

Välkommen får jag väl säga trots att jag inte är ansvarig! Skall dock vara där och göra mitt bästa för att ni skall få en bra dag, i egenskap av instruktör eller vad nu HW väljer att placera mig!

Mvh!
// Niklas

duckie skrev:
2401528 Jo, att jag inte får åka på banan kan jag (med nöd och näppe) förstå - men vad har arrangören för mandat att tvinga mig att åka kommunalt hem?

Inga!
Alltså kommer ingen att försöka tvinga dig att åka på något annat fordon därifrån. Du väljer själv på vad och hur du åker från övningsplatsen!

duckie skrev:
2401528
Det är vad jag vet inte olagligt att färdas på allmän väg utan ryggskydd.

Rätt, finns ingen sådan lag!

Vi motorcyklister styrs bara, vad avser personlig skyddsutrustning, av lagen om hjälm vid framförande av motorcyklar.

Vill vi köra i kalsonger och hjälm är det helt ok enl. svea rikes lag. Eller om vi väljer att köra med full skyddsutrustning utan ryggskydd lika så. Det är helt och hållet upp till var och en!

Mvh!
// Niklas
 
Last edited:

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
duckie skrev:
2401528 Jo, att jag inte får åka på banan kan jag (med nöd och näppe) förstå - men vad har arrangören för mandat att tvinga mig att åka kommunalt hem?
Det är vad jag vet inte olagligt att färdas på allmän väg utan ryggskydd.

Hoho... det tog visst skruv här tror jag...

:rolleyes: :rolleyes: :arsele :arsele :) :) :tummenupp :pannkyss :yoparty :tungan

Jag klickar i lite av varje denna gång så det inte missuppfattas.

Kommer du utan ryggskydd är du i mina ögon ganska osmart och jag kommer rekommendera dig att leda motorcykeln tills du kommer till anläggningsgränsen. Där slutar nämligen mitt ansvar och du är fri att göra vad du känner för.

Det är helt upp till dig att köra med endast hjälm som skydd om du känner för det men att komma till en bankörning utan fullgod utrustning är ungefär lika intelligent som att hoppa på ett jordgetingbo på en nudiststrand.:va

Hej hopp, välkommen till Linköping!:yoparty
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top