SMC Säsongsavslutning 17 september

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
håkan skrev:
2401346 Fråga: Har det gått 3 bankdagar sen du betalade? om nej, så syns inte dina pengar på PG kontot.
Om ja, sen ska HW ha tid att uppdatera också, vi har bägge dagliga jobb att sköta dessutom ;) (än så länge åtminstone...)



Det är först till kvarn som gäller, om nån vill byta grupp eller liknande får du för tillfället fråga de andra anmälda.
Vi byter inte grupper på någon förräns vi ser att det behövs.

Anmälningssidan fungerar precis som det är tänkt kl 07:07 060823, jag har inte ändrat något sen 21:a Aug kl 17:58, den 21:a Aug slutade den fungera nån gång från lunch och fram till 17:58.

Så om du försökte under eftermiddan den 21:a Aug kan jag förstå dig, annars inte... om du inte förklarar mer än att "den fungerar inte" :va

//håkan

Nä det va den 21:a jag försökte sen drog jag o jobbade o kom inte hem förrän igår natt ...... o då va det fullt........... men men få väl anmäla mig i mellan iställt ock blir man en stoppkloss får man väl parkera hojen eller försöka byta grupp:)
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Lodet skrev:
2401696...blir man en stoppkloss får man väl parkera hojen eller försöka byta grupp:)
Med 30 instruktörer på plats blir det typ tre deltagare som delar på en västklädd person. Leta reda på två till "stoppklossar" så kan ni hålla er till samma instruktör, då spelar det inte så stor roll bara ni hänger med på teorin och övningarna.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
duckie skrev:
2401528 Jo, att jag inte får åka på banan kan jag (med nöd och näppe) förstå - men vad har arrangören för mandat att tvinga mig att åka kommunalt hem?
Det är vad jag vet inte olagligt att färdas på allmän väg utan ryggskydd.

det är heller inte olagligt att åka utan hjälm, så länge man betalar staten 300 kr ;)
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Intresset för snabb grupp verkar inte så stort. Men däremot är ju långsam grupp överfull, kanske går att ändra den snabba gruppen till ännu en långsam eller medelgrupp?:va
 

Love

#41 SST600 www.ninjaracing.se
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Jäderfors (Sandviken)
Hoj
ZX6R-09 + ZX10-09
Hm... Hur snabb ska man va för att åka i snabba gruppen då?
Jag kanske kan åka i den istället för mellan :va .., då kan ju nån annan kan ta min plats (om jag nu får någon) i mellan gruppen:tummenupp
*funderar lite högt för mig själv*
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
håkan skrev:
2401346 Fråga: Har det gått 3 bankdagar sen du betalade? om nej, så syns inte dina pengar på PG kontot.
Om ja, sen ska HW ha tid att uppdatera också, vi har bägge dagliga jobb att sköta dessutom ;) (än så länge åtminstone...)

//håkan
Pra shå, uppdaterat!:tummenupp
Jag har pejjat o är med i gruppen!:banana
Thx män!:tummenupp
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
HW skrev:
Kommer du utan ryggskydd är du i mina ögon ganska osmart och jag kommer rekommendera dig att leda motorcykeln tills du kommer till anläggningsgränsen. Där slutar nämligen mitt ansvar och du är fri att göra vad du känner för.

Jag avskyr att vara så petig men, ditt ansvar? Jag trodde all åkning sker på egen risk?

Alltså - det är inte ryggskyddet jag hänger upp mig på - det är alla denna konstiga och felaktiga information som går ut.
 

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
duckie skrev:
2404762 Jag avskyr att vara så petig men, ditt ansvar? Jag trodde all åkning sker på egen risk?

Alltså - det är inte ryggskyddet jag hänger upp mig på - det är alla denna konstiga och felaktiga information som går ut.
Arrangören har rätt att ställa dom krav han vill på sin bandag/kurs :fakta

Nu har HW som krav att ryggskydd ska användas och det är ditt ansvar att se till att du har det på dig, skulle detta krav inte uppfyllas förbehåller han sig rätten att avvisa dig från banan.
 
Last edited:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Affe_R1 skrev:
2404808 Arrangören har rätt att ställa dom krav han vill på sin bandag/kurs :fakta

Nu har HW som krav att ryggskydd ska användas och det är ditt ansvar att se till att du har det på dig, annars har han rätten att avvisa dig från banan då du ej uppfyller kraven han ställer.

Javisst det köper jag, att arrangören kan ställa vilka krav han vill, och uppfyller man inte kraven får man inte delta, jag har inga problem med det.
Det är inte det jag ifrågasätter.

Dels var det grejen om att man skulle få åka kommunalt hem (!) om man ej har ryggskydd, och sen det där med ansvarfrågan. Är arrangören ansvarig för min körning eller sker den på egen risk? Vore det HW:s ansvar skulle jag ju ställa mina eventuella skadekrav mot honom och inte mot tex försäkringsbolaget.
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
filket tjaffs... nä klart som fan att han inte kommer kunna ta hojjen ifrån dig ifall du kommer utan ryggskydd, trodde alla förstog det. Passar inte arrangemanget eller formuleringen så är det ju bara att ge fan i och anmäla sig.

Dessutom är det en SMC körning som de kör i samband med Folksam, deras målsättning är att sänka antalet olyckor/skador, hur skulle det se ut om de tyckte det var fritt fram att köra utan ryggskydd? Känns som att någon har för mycket fritid och tjaffsar för tjaffsandets skull.
 
Last edited:

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
duckie skrev:
2404820 Javisst det köper jag, att arrangören kan ställa vilka krav han vill, och uppfyller man inte kraven får man inte delta, jag har inga problem med det.
Det är inte det jag ifrågasätter.

Dels var det grejen om att man skulle få åka kommunalt hem (!) om man ej har ryggskydd, och sen det där med ansvarfrågan. Är arrangören ansvarig för min körning eller sker den på egen risk? Vore det HW:s ansvar skulle jag ju ställa mina eventuella skadekrav mot honom och inte mot tex försäkringsbolaget.

Men du! LMS har ju ansvaret på banan. Åker du och krachar dej sönder och samman så är det ju LMS (eller ansvarig för dagen) som får skiten för att DU inte hade rätt utrustning!

Det där med att åka komunalt är nog mer bildligt talat, för det går inga bussar inne på banområdet! Det är liksom det som är meningen med en bana...

Ge upp nån gång och ta inte allt så bokstavligt!
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Som sagt - jag bryr mig inte om ryggskyddsgrejen - det är vissa formuleringar som jag ifrågasätter.

Istället för att dissa mina frågor på ett barnsligt sätt ("har du för mycket tid", "ge upp", "tjaffs" etc) så bemöt frågeställningen i sak!

Jag är uppriktigt intresserad - vem har ansvaret egentligen? Är det LMS, HW, jag själv...?
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
duckie skrev:
2404884 Som sagt - jag bryr mig inte om ryggskyddsgrejen - det är vissa formuleringar som jag ifrågasätter.

Istället för att dissa mina frågor på ett barnsligt sätt ("har du för mycket tid", "ge upp", "tjaffs" etc) så bemöt frågeställningen i sak!

Jag är uppriktigt intresserad - vem har ansvaret egentligen? Är det LMS, HW, jag själv...?
Ansvar för vad? Ansvar för att minimera riskerna att du skadar dig på banan? Det har ni väl allihopa, och du borde vara mest mån om det. Ansvar för dina ev. skador har nog du och ditt olycksfallförsäkringsbolag.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
duckie skrev:
2404884 Jag är uppriktigt intresserad - vem har ansvaret egentligen? Är det LMS, HW, jag själv...?
Självklart har du som vuxen icke omyndighetsförklarad person ansvar för din egen körning. Råkar du ut för något sköter du det via ditt försäkringsbolag vilket inte ska vara något problem då alla försäkringar gäller på SMC-godkända arrangemang.

Med HW/LMS-ansvar åsyftas att andra än du (folk som inte var där, SMC, ...) säkert kommer att tycka att de förstnämnda inte gjort sitt jobb om folk åker utan ryggskydd och kraschar. Något rent juridiskt ansvar har de dock inte.
 

Marcus75

Buddah
Gick med
15 May 2005
Ort
Stockholm/Huddinge
Hoj
ZX9R
Vi avslutar ryggskydds diskutionen!! Behövs ryggskydd kan ett lånas av mig, jag har ett över :tummenupp bara att fälja reglerna som är uppsatta :tummenupp

Jag tänkte oxå anmäla mig föresten, blir nog snabb grupp, men kan bytas om nån önskar på plats sedan kanske. såg att nån skrev och funderade på det.
 

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Buhu, 2 dagar och fortfarande inte på listan som betald... jäkla banker och vara långsamma. Hade gott fortare att skicka dom med posten :rolleyes:
 

Love

#41 SST600 www.ninjaracing.se
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Jäderfors (Sandviken)
Hoj
ZX6R-09 + ZX10-09
Sätter mig mittemot Hedgehog och tar fram en kortlek..
Är kanske lättare att vänta på klartecknet tillsammans:) .
jag har nog varit in o kollat 15 ggr idag, men fortfarande ingen betalning registrerad :gråta
 

Love

#41 SST600 www.ninjaracing.se
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Jäderfors (Sandviken)
Hoj
ZX6R-09 + ZX10-09
Nu har dom uppdaterat listan, men jag är fortfarande inte med.. *gnager på naglarna så det snart smakar armbåge* :6surkart
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top