SMC Säsongsavslutning 17 september

[KoRn]

www.mc-kompaniet.se
Gick med
6 Jan 2004
Ort
Skövde, tyvärr...
Hoj
Ingen & alla...
För den som är intresserad, så kommer jag att ha med mig den omåttligt poppulära motarden från Aprilia som demo.
Der är en SXV550 som är den största varianten.
http://www.aprilia.com/modelli/road/modello.asp?id=75
Som säkerhets detalj kommer fotografering att utföras, samt leg att kollas på alla som vill provköra.
Ta tillfället i akt att prova en kul hoj.

Mvh
Mattias
 
Last edited:

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Bara för att bekräfta: Det här är en SMC-godkänd körning där försäkring i TH gäller? Står inte i klartext någonstans vad jag kan se...

Hedgehog skrev:
2459613 Du är inte ensam, jag ska vingla runt på min första bankörning och kommer definitivt att vara långsammast i långsamma gruppen. Skulle det visa sig att jag inte är skapt för det hela får jag väl fotografera resten av dagen :D

Långsammast? Bah, skall vi nog bli två om! Jag tänkte ha på packväskor med fika i. Blir alltid kaffesugen efter någon timmes körning och då borde jag lagom hunnit till rakan... :tungan Premiär för mig med.
 

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
ft skrev:
2462140 Bara för att bekräfta: Det här är en SMC-godkänd körning där försäkring i TH gäller? Står inte i klartext någonstans vad jag kan se...



Långsammast? Bah, skall vi nog bli två om! Jag tänkte ha på packväskor med fika i. Blir alltid kaffesugen efter någon timmes körning och då borde jag lagom hunnit till rakan... :tungan Premiär för mig med.

Då är vi 3 st i läsktävlingen :D
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
X-up skrev:
2460194 Vill någon byta från långsam till medel under dagen så är jag inte omöjlig
Om ingen annan hunnit före kan jag eventuellt tänkas byta senare under dagen, villdock börja i långsamma:)

Ska passa på o fråga ang bensin... Behövs det ta med extra dunk? hur många mil kommer vi köra typ?
 
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
rBy skrev:
2462325 Om ingen annan hunnit före kan jag eventuellt tänkas byta senare under dagen, villdock börja i långsamma:)

Ska passa på o fråga ang bensin... Behövs det ta med extra dunk? hur många mil kommer vi köra typ?

Kan man byta grupp under dagen så kan jag nog oxå tänka mig det, om inte jag & "Mamma Mia" gör ett byte vill säga!

/Morgan
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
[KoRn] skrev:
2462138 För den som är intresserad, så kommer jag att ha med mig den omåttligt poppulära motarden från Aprilia som demo.
Der är en SXV550 som är den största varianten.
http://www.tmpscandinavia.com/Denmark/Images/MC/SXV_01_Big.jpg
Som säkerhets detalj kommer fotografering att utföras, samt leg att kollas på alla som vill provköra.
Ta tillfället i akt att prova en kul hoj.

Mvh
Mattias
No web site is configured at this address.

:bangbang
 

[KoRn]

www.mc-kompaniet.se
Gick med
6 Jan 2004
Ort
Skövde, tyvärr...
Hoj
Ingen & alla...
HanneZ skrev:
2463222 No web site is configured at this address.

:bangbang

Såå.. jag är väl inte så bra på data som du :tungan

Nu funkar det.

rBy skrev:
2462325 Ska passa på o fråga ang bensin... Behövs det ta med extra dunk? hur många mil kommer vi köra typ?


Om varje pass är på c:a en halvtimma så hinner du köra i runda slängar 3,5 mil... fullgas..
Nu vet jag inte hur många pass det rör sig om, men då har du en hum om det iaf...
 
Last edited:

röris

Rätar ut böjarna
Gick med
13 Aug 2005
Ort
Teckomatorp
Hoj
Gsx-r 1000 K7
Jaha då närmar det sig :tummenupp Vi lämnar Skaune om en liten stund skall bo på Scandic Tannerforsvägen. Någon som vet var man kan ta en öl på kvällen:)
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
ft skrev:
2462140 Bara för att bekräfta: Det här är en SMC-godkänd körning där försäkring i TH gäller? Står inte i klartext någonstans vad jag kan se...


Japp, så är det. Samtliga SMCs Sporthojs och Broms&kurvkurser godkänns av försäkringsbolagen.

Nu är det dax att bege sig mot Linköping!
/Instruktörn
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
[KoRn] skrev:
2462138 För den som är intresserad, så kommer jag att ha med mig den omåttligt poppulära motarden från Aprilia som demo.
Der är en SXV550 som är den största varianten.
http://www.aprilia.com/modelli/road/modello.asp?id=75
Som säkerhets detalj kommer fotografering att utföras, samt leg att kollas på alla som vill provköra.
Ta tillfället i akt att prova en kul hoj.

Mvh
Mattias


Fan! det är ju drömmotarden ju!!! den vill jag prova!!
 

Love

#41 SST600 www.ninjaracing.se
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Jäderfors (Sandviken)
Hoj
ZX6R-09 + ZX10-09
Hej på er..
Jag har en plats i mellan-gruppen som jag gärna byter mot snabba gruppen..
PM:a mig om det är intressant..
 
Last edited:

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Nära Sviestad
Hoj
Honda CBR
Bilder från söndag 17/9

Jag var ute och fotograferade under dagen. Ni såg mig säkert ute efter banan. Flertalet kom fram till mig och frågade om bilder. När jag gått igenom bilderna kommer det meddelas i denna tråd samt i bildforumet var bildernakan betraktas. Bilderna i full storlek kommer gå att köpa men det lär ta några veckor. Måste först få igång en webportal som automatiserar bildsäljningen.

Bilder i 800x500 och mindre format blir fria använda för privat bruk.

HW skrev:

Tjohej vad du var snabb ladda upp dem. :tummenupp Såg ju trevligt ut. Mycket av sånt jag inte fotade..
 
Last edited:

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Pippi skrev:
2466520 Vart e min läsk? Ge dig till känna nu :D

DIN läsk?! :mad:

Jag vill också ge ett tack till instruktörer och övriga som gjorde detta till en kanondag. Framförallt vem det nu var som städade bort allt det där vita luddet som luften var full av på morgonen... :)

Nackdelen med övningen är väl att vintern kommer att kännas ännu tyngre efter detta. :rolleyes:
 

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Nära Sviestad
Hoj
Honda CBR
ft skrev:
2466560 DIN läsk?! :mad:

Jag vill också ge ett tack till instruktörer och övriga som gjorde detta till en kanondag. Framförallt vem det nu var som städade bort allt det där vita luddet som luften var full av på morgonen... :)

Nackdelen med övningen är väl att vintern kommer att kännas ännu tyngre efter detta. :rolleyes:

Sett från fotografens håll på sidan verkade det riktigt bra ordnat. Grupperna såg verkligen ut att vara lugn, mellan o snabb. Toksynd jag inte anmälde mig själv till kursen.

Fick ett litet fotouppdrag från en av instruktörerna på slutet. Minns inte varför, men här kommer korten jag tog. Tjejen bak fick en åktur jag själv troligen hade avböjt som passagerare. Originalen finns full storlek (3456x2304) och skänks till berörda om det önskas. Totalt 8 bilder ska det bli i inlägget.
 

Bifogat

  • xIMG_060917_0643.jpg
    xIMG_060917_0643.jpg
    128.8 KB · Visningar: 63
  • xIMG_060917_0644.jpg
    xIMG_060917_0644.jpg
    108.9 KB · Visningar: 67
  • xIMG_060917_0645.jpg
    xIMG_060917_0645.jpg
    138 KB · Visningar: 43
  • xIMG_060917_0646.jpg
    xIMG_060917_0646.jpg
    117.2 KB · Visningar: 70
  • xIMG_060917_0647.jpg
    xIMG_060917_0647.jpg
    130.1 KB · Visningar: 50
  • xIMG_060917_0648.jpg
    xIMG_060917_0648.jpg
    115.5 KB · Visningar: 56

[KoRn]

www.mc-kompaniet.se
Gick med
6 Jan 2004
Ort
Skövde, tyvärr...
Hoj
Ingen & alla...
Jag vill också passa på att tacka alla för en kanondag :tummenupp
Mycket bra organiserat och duktiga instruktörer.
Nu vill jag se lite fina bilder...

Tack !
//
Mattias
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top