SMC Säsongsavslutning 17 september

Fraz

Varå då, då é la re så!..
Gick med
7 Mar 2004
Ort
Floda (GBG)
Hoj
Blå/Gul HUSA liten Svart min kina
Vill även jag buga och tacka för en bra och trevlig dag.
Ett extra stort tack till instruktören Nicklas i mellan gruppen för all hjälp under dagen med gaskontrollen/kurvteckniken och inställningen av min hoj.
Med din hjälp tror jag att jag kommer tillbaka till odinarie körsätt och teknik.
Åter igen ett mycket stort tack:bow
Mvh Svart/grå GSX-R1000 (klotad)
 

JayZin

If I Only Had Wings On My Gixxer.......
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Hemma
Hoj
GSX-R 1000
Tack alla deltagare samt instruktörer för en riktigt rolig dag!:tummenupp

Har bilder och lite inspelat filmmaterial som skall redigeras. Slänger upp det på www.nolimitryderz.se så fort som möjligt.

Vill åka mer....:(
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
[KoRn] skrev:
2464176 Leta upp mig då.. :tummenupp


Tack så mycket för provturen.. Fick dock bara ett halvt fritt varv, första gången med motard på sviestad så jag har ju inte så mycket att jämföra med men en jävla go hoj är det iaf!

/Otto
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Fraz skrev:
2467514 Vill även jag buga och tacka för en bra och trevlig dag.
Ett extra stort tack till instruktören Nicklas i mellan gruppen för all hjälp under dagen med gaskontrollen/kurvteckniken och inställningen av min hoj.
Med din hjälp tror jag att jag kommer tillbaka till odinarie körsätt och teknik.
Åter igen ett mycket stort tack:bow
Mvh Svart/grå GSX-R1000 (klotad)


:tummenupp

Good Luck!
// Niklas
 

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Iceman1975 skrev:
2467902 Så hur gick det för killen som fick åka ambulans?
Han mår under omständigheterna rätt bra,
men han kommer nog ha ganska ont i kroppen idag :fakta

Han får berätta själv när han loggar in :tummenupp


EDIT: Jag träffade även Ducce killen på akuten, han hade brutit nyckelbenet...
 
Last edited:

Ståhlis

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha R6 -00, KTM 525 EXC -05
Babar skrev:
2466579 Tjejen bak fick en åktur jag själv troligen hade avböjt som passagerare. Originalen finns full storlek (3456x2304) och skänks till berörda om det önskas. Totalt 8 bilder ska det bli i inlägget.

Grattis Laila till utmärkelsen "Dagens Sporthojsinstruktör" :tummenupp

Priset till utmärkelsen var en "Joyride" med Niklas Lundin, alias NiklasiNorr alias Mr. Kvalité :yoparty

Rocka På!
Ståhlis
 

[KoRn]

www.mc-kompaniet.se
Gick med
6 Jan 2004
Ort
Skövde, tyvärr...
Hoj
Ingen & alla...
Mats Mladin skrev:
2467929 För att inte tala om det grymma Motogp hänget:D

Får skylla på mastervarv... :rolleyes:

ozto skrev:
2467871 Tack så mycket för provturen.. Fick dock bara ett halvt fritt varv, första gången med motard på sviestad så jag har ju inte så mycket att jämföra med men en jävla go hoj är det iaf!

/Otto

:tummenupp

Den är grym. Mycket trevlig karaktär.
Vill du prova mer någon annan gång, så säg till mig lite innan, så ska jag ta med den igen...

//
Matte
 
Last edited:

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R6 & RD350
Tack alla för en riktigt bra dag på Sviestad! Vill särskilt betona de mycket bra teorigenomgångarna vi hade mellan körpassen!

Hälsningar!
Wille
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
..

På vägen hem från sviestad var vi helt möra och "för mycket info på för kort tid" Men jag lyckades med tankväska och ryggsäck öka min hastighet på bulten med ca 30 km/t (Allt naturligtvis innom lagens hastighetsbegränsning:rolleyes:) Känndes kanonbra! Fler smc kurser och längre säsonger!!!
Nu blir det vila tills på onsdag. Ännu en gång: TUSEN TACK till alla!

//Pippi
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Pippi skrev:
2468078öka min hastighet på bulten med ca 30 km/t (Allt naturligtvis innom lagens hastighetsbegränsning:rolleyes:)
Då verkar det ju onekligen som att instruktörerna når fram med budskapet att man ska ta ut den nya kunskapen i bl.a. större marginaler för att sänka olyckstalen istf enbart höja farten :tummenupp
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Jåke skrev:
2468097 Då verkar det ju onekligen som att instruktörerna når fram med budskapet att man ska ta ut den nya kunskapen i bl.a. större marginaler för att sänka olyckstalen istf enbart höja farten :tummenupp


med tanke på att jag brukar köra i 50 på bulten så tycker jag att de nådde fram med kurvtecknik att jag vågar gasa mig ur kurvorna istället för att vara osäker och tex välja helt fel spår och ingångshastighet. Hålla blicken någonstanns i skogen osv. Så klanka inte ner på mig för att jag lyckas hålla mig inom hastighetsbegränsningarna+-10.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Pippi skrev:
2468143 med tanke på att jag brukar köra i 50 på bulten så tycker jag att de nådde fram med kurvtecknik att jag vågar gasa mig ur kurvorna istället för att vara osäker och tex välja helt fel spår och ingångshastighet. Hålla blicken någonstanns i skogen osv. Så klanka inte ner på mig för att jag lyckas hålla mig inom hastighetsbegränsningarna+-10.
Det var inte meningen att klanka på dig, jag tycker du lyckats jättebra. Om du kommit från "inte våga" till "det fungerar" hör du till dem som man verkligen vill ha med sig på kurs :pannkyss

Tror mitt inlägg blev lite krokigt, de har en förmåga att bli det... jag har otur när jag tänker ibland :huvet
Samtidigt såg ditt inlägg lite knepigt ut "jag har varit på SMC-kurs och nu har jag höjt hastigheten på bulten". Det var nog bara det att jag missade utgångsläget.
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Jåke skrev:
2468168 Det var inte meningen att klanka på dig, jag tycker du lyckats jättebra. Om du kommit från "inte våga" till "det fungerar" hör du till dem som man verkligen vill ha med sig på kurs :pannkyss

Tror mitt inlägg blev lite krokigt, de har en förmåga att bli det... jag har otur när jag tänker ibland :huvet
Samtidigt såg ditt inlägg lite knepigt ut "jag har varit på SMC-kurs och nu har jag höjt hastigheten på bulten". Det var nog bara det att jag missade utgångsläget.


Det var även jag som skrev tokigt... Men jag tror iaf att vi är rörande överens om att det är bra kurser som alla mcförare borde gå minst ett par tre gånger. Jag ska oxå säga att jag vann läsktävlingen som du kan läsa om i tråden :tummenupp Så det låter värre än det är :)
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Babar skrev:
2466579 Sett från fotografens håll på sidan verkade det riktigt bra ordnat. Grupperna såg verkligen ut att vara lugn, mellan o snabb. Toksynd jag inte anmälde mig själv till kursen.

Fick ett litet fotouppdrag från en av instruktörerna på slutet. Minns inte varför, men här kommer korten jag tog. Tjejen bak fick en åktur jag själv troligen hade avböjt som passagerare. Originalen finns full storlek (3456x2304) och skänks till berörda om det önskas. Totalt 8 bilder ska det bli i inlägget.

Den gamle mannen från Luleå är känd för att ha helium i framhjulet!:tungan
Han fick i uppdrag att lufta Laila från SMC`s styrelse (f.ö. sambo med Jåke) några varv:tummenupp
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Fan!!!!

Det svider att läsa den här tråden nu... jag ville ju oxå vara med och köra :gråta
Jäkla skit att bilar är så hårda och kroppen mjuk... ingen bra kombination :mad:

Kul å se att de flesta verkar nöjda iaf :)

//TwinSucker - The revenge will come next year :yoparty
 

JayZin

If I Only Had Wings On My Gixxer.......
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Hemma
Hoj
GSX-R 1000
Babar skrev:
2466380 Jag var ute och fotograferade under dagen. Ni såg mig säkert ute efter banan. Flertalet kom fram till mig och frågade om bilder. När jag gått igenom bilderna kommer det meddelas i denna tråd samt i bildforumet var bildernakan betraktas. Bilderna i full storlek kommer gå att köpa men det lär ta några veckor. Måste först få igång en webportal som automatiserar bildsäljningen.

Bilder i 800x500 och mindre format blir fria använda för privat bruk.



Tjohej vad du var snabb ladda upp dem. :tummenupp Såg ju trevligt ut. Mycket av sånt jag inte fotade..

När kommer dessa bilder upp då?
 

[KoRn]

www.mc-kompaniet.se
Gick med
6 Jan 2004
Ort
Skövde, tyvärr...
Hoj
Ingen & alla...
JayZin skrev:
2468637 När kommer dessa bilder upp då?

Jag citerar elefanten...

"Håller på skapa förminskade varianter. justera för ljus o skärpa automagiskt nu. Photoshop är hittills bara halvvägs genom dagens 650 bilder. Sen ska jag gå igenom den visuellt och se vilka som inte håller klassen. Räkna inte med några bilder före onsdag."
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top