SMC - Steg 5/6 - 26-27 april 2014

Cruella

No pain, no fear
Gick med
25 Jun 2008
Hoj
GSXR 1000 L1 svart, GSXR 1000 K9 svart(sa upp sig), KTM 525sx -03(avhyst), GSXR 1000 K9 vit Pussel(skilsmässa), Honda CBR 900 RR -99, fireblade (såld)
Räkna med 22-23, ta med något att äta o dricka. Blir segt på kvällen utan mat. Men kul kommer ni ha vi ses där :rock
Vilka tider är det den 25e? Från kl 18 till..?

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Bokade 26:e också,, börjar jobba för staten i april och då får man ju så j*vla mkt semester så nånting ska man ju bränna den på :banana

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Oj, en månad. Dags att sätta fart och skaffa en banhoj då ja. :hihi

Cruella

No pain, no fear
Gick med
25 Jun 2008
Hoj
GSXR 1000 L1 svart, GSXR 1000 K9 svart(sa upp sig), KTM 525sx -03(avhyst), GSXR 1000 K9 vit Pussel(skilsmässa), Honda CBR 900 RR -99, fireblade (såld)
Mig slipper ni inte i första taget, kul att det snart är dags. Ses där :)

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jo, den tanken har ju också seglat genom huvudet. Båda får ju plats i rejsbussen. Fast...vad gör jag om jag steker mina tider på R1:an med ER-6:an...? :3freak

Jag hade ju inte köpt R1:an om jag inte ville köra den... :rolleyes: Jag har inte testat min R1 -12:a på bana än, så min erfarenhet på bana är från 600-650 kubik. Alla säger ju att tusingar är så leskiga... :dummer

Sälj R1:an och Er6:an och köp en R6:a eller CBR600 istället :mattias

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Fick ett par mail från idrottonline idag, misstänker att det har något med den där licensen på steg 5 att göra, men jag hittar inte direkt något alls på sidan, någon här som vet vart jag ska titta och sådär? :hihi

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
Ursäkta en kanske dum fråga, men hur funkar egentligen steg 5/6 tvådagars om man redan har licens? Kan man köra steg 6 bägge dagarna..? Eller köra steg 4 dag 1 och steg 6 dag 2?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Ursäkta en kanske dum fråga, men hur funkar egentligen steg 5/6 tvådagars om man redan har licens? Kan man köra steg 6 bägge dagarna..? Eller köra steg 4 dag 1 och steg 6 dag 2?

Om jag inte missförstått nåt så är det steg 6 båda dagarna om du redan har licens. Steg 5 är bara licenskursen + steg 6 dagen därpå.

TrailerTherese

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2011
Hoj
Honda CBR 954 RR
Speedstercup-träning den 18/4 Gelleråsen!

På långfredagen kommer vi att ha duktiga instruktörer på plats som gärna delar med sig av tips och råd. Möjlighet att få sin körning filmad kommer att finnas. Sjukvårdspersonal finns självklart på plats för bästa säkerhet.
Vi börjar klockan 08:00 och avslutar kl 17:00.

Det kommer att varvas lite teori, råd och feedback med körning och startträning. Detta betyder mellan 15 och 20 min körning varje timme under dagen för våra licensierade förare.

För förare med junior- eller ungdomslicens kostar dagen 500:- per förare, oavsett motorcykel (100cc-600cc).
De juniorer som kommer helt nya och vill prova på roadracing på våra lånemotorcyklar betalar 250:- per förare, men behöver meddela även sin storlek för lån av skyddskläder. Från 9 år eller enligt överenskommelse.
Vi har även platser för provapå inför Speedstercup.
Provapå-Speedstercup med seniorlicen kostar 700:- per licensierad förare.
För de som vill boka en plats till provapå inför Speedstercup (seniorlicens), juniorträning eller pröva på roadracing (utan licens eller hoj). Skicka ett mail till therese.hammarberg@svemo.se med personuppgifter (namn, telefonnummer, hoj och ev. licensnr)
Vi ses i påsk!

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Sälj R1:an och Er6:an och köp en R6:a eller CBR600 istället :mattias

Nja... ER-6:an är perfekt att köra Knix-kurser med och att låna ut. R1:an har jag börjat tycka om mer och mer så den får nog bli min Steg 6-hoj tills den skrämt sk*ten ur mig. Då säljer jag den och köper en R6:a istället... :3freak

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
Någon som har plats för en liten hoj på ett släp? Har ingen licens så åker på fredagen

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
Har släp i Sigtuna att låna ut vid behov.. Lyckades bli pappa till en minibiker ii onsdags, några veckor för tidigt, så en liten chans för deltagande dök upp om det skulle finnas platser kvar.. Åså ska man ju få godkänt hemifrån oxå.. ;-) torde va en piece of cake..?

Manne990

Gick med
4 Feb 2008
Hoj
R1
Har släp i Sigtuna att låna ut vid behov.. Lyckades bli pappa till en minibiker ii onsdags, några veckor för tidigt, så en liten chans för deltagande dök upp om det skulle finnas platser kvar.. Åså ska man ju få godkänt hemifrån oxå.. ;-) torde va en piece of cake..?

Grattis! :banana

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...