Smit inte i staterna (video)

Pips

Guest
Fy fan! Det där var riktigt snuskigt! Undrar hur det gick för killen i bilen?

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Fy fan! Det där var riktigt snuskigt! Undrar hur det gick för killen i bilen?

Han dog. Dom var två, föraren dog. Jag hade dock gärna tagit del av all fakta, enligt filmen är det här en ren avrättning ju...

EDIT

Efter att ha läst nyhetsartikeln verkar det fortfarande som en avrättning.. :näsblod

Polismännen som sköt under jakten var väl avstängda tills vidare i alla fall?

Last edited:

Nicotin

Guest
Han dog. Dom var två, föraren dog. Jag hade dock gärna tagit del av all fakta, enligt filmen är det här en ren avrättning ju...

EDIT

Efter att ha läst nyhetsartikeln verkar det fortfarande som en avrättning.. :näsblod

precis..ren avrättning

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad jag såg så blev föraren ombedd att inte flytta bilen, förstod han inte allvaret?
Polisen och samhället där har helt klar en annan syn på saker och ting, det är helt klart.

des

Ny medlem
Gick med
17 May 2006
Hoj
SXV 550

Ja om jag förstått det rätt så är dom avstängda, men borde det inte vara dödsstraff på dessa poliser?
Dom borde väl kunna mosa däcken med deras skott och sedan gripit honom?

Under hela jakten ser man inte en enda annan bilist på vägen.
Hade bilisten prejat ner ett dagis på utflykt med vilje hade det varit mer ok.

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Vad jag såg så blev föraren ombedd att inte flytta bilen, förstod han inte allvaret?
Polisen och samhället där har helt klar en annan syn på saker och ting, det är helt klart.

Oavsett vilket så känns det svårförsvarligt att skjuta honom med fem(?) skott på extremt nära håll, dessutom gissningsvis (eftersom han sitter ner) i bålen och uppåt. Chansen att han ska överleva det är ju minimal, polismannen skjuter helt enkelt för att döda. Gör han det, enbart för att föraren försöker köra/rulla iväg bilen, så är det i mina ögon oförsvarligt. Avrättning helt enkelt och extremt klantigt gjort isåfall.

Hade föraren däremot varit på väg att dra vapen eller redan hade dragit någon form av skjutvapen mot polismannen, ser jag ingenting konstigt med det hela. Något sådant syns visserligen inte på filmen, men som sagt så har vi nog inte all fakta på bordet. Jag hoppas det åtminstone. :näsblod

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Ja de kör ju lite annan stil i staterna. Jag personligen tycker ju det är övervåld men samtidigt så är det inte samma sak att smita från polisen i staterna som att göra det i sverige. Sen är väl kanske inte polisen så sugen på att killen ska köra iväg jävlat järnet när han är på motorhuven.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
inte bara polisen som är lite vilda

En händelse som lyfts fram inträffade på julafton förra året.En Blackwater-vakt, som ska ha varit berusad, sköt ihjäl en livvakt till en av Iraks vicepresidenter. Amerikanska diplomater hjälpte mannen att snabbt lämna landet, och han har inte ställts till svars för dödsskjutningen.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=699610

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
Man kan väl i o f s ifrågasätta hur smart det var att hoppa upp på motorhuven alls? De misstänkta har trots upprepade kraftiga ramningar försökt smita i alla fall. Och de e ju ingen söndagstur före krockarna. Vad trodde han? Den här gången har han nog ändrat sig och kommer ge upp å stanna. Sen vet vi ju inte om det fanns vapen i bilen. Men om nu inte polisen visste hur det låg till med detta. Var det då ett smart sätt att närma sig bilen? Hoppa upp i skottlinjen och utsätta sig själv för den fara som uppstår? Sedan oavsett vapen eller inte i bilen så kan jag förstå att man efter den turen som vart under jakten och bilens sätt att köras, får panik och upplever att om det inte slutar nu så kommer jag att dö, eftersom jag sitter här och därför skjuter jag tills vi står still. Men som sagt, att sätta sig själv i den sitsen att man inte har något val/ får panik och upplever att man inte har nått val....vetti faen.

tommi

Guest
Om man inte stannar när man ska får man ta konsekvenserna av det

helt rätt!! dom får fan skylla sig själva fattade dom inte att polisen ville att dom skulle stanna?? sen att det såg ut som en "avrättning" ja vad skulle polisen som var på huven för att försöka stoppa dom göra? helt rätt beslut att skjuta :tummenupp

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
hade det varit helt förenligt med samhället och polisen hade de väl inte blivit avstängda?

man kan ju undra varför de inte plockade in en helikopter eller var lite smartare i jakten på bilen

Jag såg inte att de blev avstängda, men oavsett så har man väl en helt annan syn i åtminstone vissa delar av USA vad gäller polisers våld mot kriminella? Och avstängd i sig är ju inget straff så det är i sådana fall under någon utredning skulle jag tro.

Jacko

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Hoj
KTM690SM
Första radiokontakten han har med sambandscentralen, så säger han att han vara nära och bli rammad?????:va
USA, världens Omodernaste land på jorden... Man kan jämföra dem med mellanöstern

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
helt rätt!! dom får fan skylla sig själva fattade dom inte att polisen ville att dom skulle stanna?? sen att det såg ut som en "avrättning" ja vad skulle polisen som var på huven för att försöka stoppa dom göra? helt rätt beslut att skjuta :tummenupp

Från en meters håll borde man väl kunna oskadliggöra en person med ett skott istället för sju? Frågan är ju vad han gjorde på huven, John Mclane wannabe.

EDIT: Det var bara sex gånger. Och han hoppar formligen ur sin bil och upp på huven.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
USA, världens Omodernaste land på jorden... Man kan jämföra dem med mellanöstern

världens Omodernaste land på jorden? Var skulle det annatd vara världens Omodernaste land?

Intressant att du kallar världens mest överlägsna nation genom tiderna för omodern förresten. :)

Från en meters håll borde man väl kunna oskadliggöra en person med ett skott istället för sju? Frågan är ju vad han gjorde på huven, John Mclane wannabe.

EDIT: Det var bara sex gånger. Och han hoppar formligen ur sin bil och upp på huven.

Men samhällsnyttan i att skjuta sådana människor skall inte underskattas, hur mycket tror du inte samhället tjänar på att han tog sin plikt på lite väl stort allvar?

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag är kluven då jag TROR att polismannen säkerligen hade bra skäl till att skjuta, bland annat fara för sitt eget liv och då får han helt enkelt skjuta för att döda såsom jag har förstått USA's regelverk (kollat för mycket på cops kanske?).
Samtidigt så "provocerar" han ju när han kliver upp på huven.

Nåja, jag vill inte ens tänka på hur det skulle se ut i staterna om poliserna där var lika passiva som de svenska. Mer brott? Eller vill någon påstå att våld föder våld och att det skulle vara mindre brott med mer barmhärtiga metoder hos de amerikanska poliserna?

Måste vara efter Finland isåfall. Har du sett deras klädstil och val av frisyrer?

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...