Snälla, visa hänsyn för häst och ryttare!

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Ja men min är av sämre kvalité, får vi hoppas, och birdview så valet lär vara ganska lätt om jag lyckas ladda upp den.

Fyrverkerier gillar dom, hästarna, i.a.f. inte märkte jag, ngt ess bakom spakarna drog av en pjäs för tidigt när Pegasus skulle ut från arenan och den slog på en stoppsladd, skrynkla ihop sig och satte sig närapå ned så ryttaren fladdra av och tog med sig ena vingen... Trodde för en sekund att det ingick i showen men insåg ganska snabbt att den tavlan avspeglade sig i den övriga standarden på det där fuskbygget till arena, det e fan inte mkt dom har lyckats med. Fick även höra backstage att det var halvstruligt vid inridningssektionen när de panga på som bäst ute vid showen.

Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Jag måste erkänna att jag numera är en omvänd man som älskar hästar.

Jag hälsade på några gamla kollegor som bor i trakterna kring Venedig häromveckan. De släpade naturligtvis ut mig på lokal och lurade i mig något som kallas Pasta Bucatoni, en form av grova, korta spagettis som serverades med tunna skivor av saltat och brynstekt hästkött. Jag kände till varken Bucatoni eller att Venedig tydligen är känt för just hästkött, men denna maträtt gick rakt in på min lifetime topp tre lista.

Så jag är numera en man som bara har gott att säga om HESST...! :tummenupp

Salvion

Medlem
Gick med
14 Mar 2011
Hoj
BMW R 1200 GS - 2011
Bumpar en gammal tråd med en kort film från Baron Von Grumble - Horses vs Motorcycles

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Hoj
För många att räkna upp
Klart man ska visa ryttarna hänsyn, vore dock trevligt om merparten av dem kunde visa samma åter samt lite jävla tacksamhet.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Klart man ska visa ryttarna hänsyn, vore dock trevligt om merparten av dem kunde visa samma åter samt lite jävla tacksamhet.

Det går ju alltid att skita i ryttaren och helt sonika passera hästar försiktigt helt enkelt därför att det är lite obekvämt att få ett par hundra kilo korkat djur i knät när man kör hoj när det fick panik och hoppade ut rakt på hojen.
Ser man det på det viset så gör det inte mycket att ryttaren är bitter och kränkt av är det finns fordon på vägen.
Men egentligen är nog ryttarna mest stressade av är sitta på ett par hundra kilo oberäkneligt flyktdjur bland hårda metallklumpar som låter och som framförs av tiotals kilo tunga idioter med mobilen i högsta hugg.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Om du sitter och bromsar ner hästen och har fullt fokus på att den ska vara lugn så är du hyggligt koncentrerad på det. Den looken kan juh tolkas som sur och bitter....

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Ånej, dyker den här gamla tråden upp igen. Det är väl inte så att vi ska visa hänsyn i år igen? Det gjorde vi ju 2014.

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Hoj
För många att räkna upp
Nu ska vi inte vara fördomsfulla, men hund-folket är fan i mig inte mycket bättre häst-folket. Tydligen anser de att all yta de närmaste 1000 meterna i diameter är deras.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Nu ska vi inte vara fördomsfulla, men hund-folket är fan i mig inte mycket bättre häst-folket. Tydligen anser de att all yta de närmaste 1000 meterna i diameter är deras.

Que?
Nu sitter jag riktigt i skiten....
Rider, min hund går alltid lös på promenader, kör bil och hoj. Med i tre hatgrupper samtidigt på SH...........
Men jag rider med blanka vapen så motovigilante får se upp och hunden gillar varmt kött, min bil är hård och ärrad, see ya out there ;)

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...