Snabbast acceleration och högst toppfart?

Jag gissar att TS är för ung för ett riktigt A-kort, och mao måste ha en mellanklasshoj, som på pappret är strypt för att mamma kräver det, men ostrypt i verkligheten, och saknar man erfarenheten så är ju siffrorna på pappret viktiga.
 
Jag gissar att TS är för ung för ett riktigt A-kort, och mao måste ha en mellanklasshoj, som på pappret är strypt för att mamma kräver det, men ostrypt i verkligheten, och saknar man erfarenheten så är ju siffrorna på pappret viktiga.

Nu är vi återigen där med ihopsnickrade teorier.

Jag har haft mitt MC-kort sedan 1995, min mamma kräver inget och min erfarenhet av att köra motorcykel är lång eftersom jag som sagt var har haft mitt MC-kort i 20 år.

Jag söker fortfarande inte efter siffror från pappret eller tillverkarnas fantasisiffror från vindtunnlar utan som jag skrivit hela tiden, faktiska siffror. Om du inte vet vad faktiskta siffror betyder så kanske orden verklig, sann, konstaterad, reell etc. gör det lättare för dig att förstå vad jag menar?

Som jag skrev tidigare så prioriterar jag inte acceleration eller toppfart men finner det intressant, därför som jag frågade. Kul att veta vilken av hojarna man är intresserad av som presterar bäst.

Verkar vara kutym på detta forum att inte hjälpa till, att istället vara nedlåtande och självhävdande. Alla vi som nöjer oss med 600-700 cc och 70-80 hk måste ju vara nybörjare med A2-kort som behöver mammas tillåtelse. Eller hur?

Återigen så behöver man inte svara bara för att det finns en svarsknapp men ni som måste hävda er verkar ju inte kunna låta bli.
 
Varför kan folk inte bara svara på frågorna man ställer utan att snickra ihop egna teorier? Jag prioriterar inte acceleration eller toppfart men finner det intressant, därför som jag frågade. Kul att veta vilken av hojarna man är intresserad av som presterar bäst.

Om du ställer en fråga om toppfart och acc på några specifika hojar så är det väl knappast konstigt att folk tror att det är något du prioriterar? Om du sen inte specificerar varför du är låst till just dessa hojar så är det väl heller inte konstigt att folk tipsar om andra hojar med bättre siffror än de du nämner? Så jobba lite på ödmjukheten och förklara sen varför du vill veta detta just om dessa modeller istället för att racka ner på folk som försöker hjälpa dig.
 
popcorn4qt.gif
 
Gissar på att oavsett vilken du väljer, så kommer den att kännas som en raket för dig. :tuttar

Med det sagt, så tror jag inte det skiljer så mycket mellan modellerna. Möjligen att XJ6:an är lite klenare? Det baserar jag dock på hörsägen.
 
Last edited:
Nu är vi återigen där med ihopsnickrade teorier.

Jag har haft mitt MC-kort sedan 1995, min mamma kräver inget och min erfarenhet av att köra motorcykel är lång eftersom jag som sagt var har haft mitt MC-kort i 20 år.

Jag söker fortfarande inte efter siffror från pappret eller tillverkarnas fantasisiffror från vindtunnlar utan som jag skrivit hela tiden, faktiska siffror. Om du inte vet vad faktiskta siffror betyder så kanske orden verklig, sann, konstaterad, reell etc. gör det lättare för dig att förstå vad jag menar?

Som jag skrev tidigare så prioriterar jag inte acceleration eller toppfart men finner det intressant, därför som jag frågade. Kul att veta vilken av hojarna man är intresserad av som presterar bäst.

Verkar vara kutym på detta forum att inte hjälpa till, att istället vara nedlåtande och självhävdande. Alla vi som nöjer oss med 600-700 cc och 70-80 hk måste ju vara nybörjare med A2-kort som behöver mammas tillåtelse. Eller hur?

Återigen så behöver man inte svara bara för att det finns en svarsknapp men ni som måste hävda er verkar ju inte kunna låta bli.

Vissa perioder i livet är man tvungen att prioritera annat än hoj, tyvärr. Då får man leta upp den gamla reliken från tidigt 1800-tal för att i alla fall ha 2 hjul och en motor!
Trots detta har jag ALDRIG blivit dåligt bemött här! Möjligt att du ändrar på det nu, men hoppas inte det.
Så nej, det är inte kutym att inte hjälpa till med annat än literklubbor. Däremot är det väl kanske kutym att som ny på ett forum visa en viss ödmjukhet! Detta är inte Flashback! Prova så får du se att det funkar!

Ber om ursäkt att mitt inlägg blir OT, men ville ändå som relativt ny här, kliva in och försvara kollektivet!

:krama
 
Kawasaki ER-6N: 0-100km/h: 3,9s. Toppfart: 201km/h
Suzuki SFV650A Gladius 0-100km/h: 3,3s. Toppfart: 198km/h
Yamaha MT-07 0-100km/h: 3,4s. Toppfart: 195km/h
Yamaha XJ6-N 0-100km/h: 3,5s. Toppfart: 201km/h

Personligen har jag kört alla fyra och Suzukin är absolut körgladast av de fyra. Ser lite mesig ut dock jämför med Yamaha-hojarna.
 
Nu är vi återigen där med ihopsnickrade teorier.

Jag har haft mitt MC-kort sedan 1995, min mamma kräver inget och min erfarenhet av att köra motorcykel är lång eftersom jag som sagt var har haft mitt MC-kort i 20 år.

Jag söker fortfarande inte efter siffror från pappret eller tillverkarnas fantasisiffror från vindtunnlar utan som jag skrivit hela tiden, faktiska siffror. Om du inte vet vad faktiskta siffror betyder så kanske orden verklig, sann, konstaterad, reell etc. gör det lättare för dig att förstå vad jag menar?

Som jag skrev tidigare så prioriterar jag inte acceleration eller toppfart men finner det intressant, därför som jag frågade. Kul att veta vilken av hojarna man är intresserad av som presterar bäst.

Verkar vara kutym på detta forum att inte hjälpa till, att istället vara nedlåtande och självhävdande. Alla vi som nöjer oss med 600-700 cc och 70-80 hk måste ju vara nybörjare med A2-kort som behöver mammas tillåtelse. Eller hur?

Återigen så behöver man inte svara bara för att det finns en svarsknapp men ni som måste hävda er verkar ju inte kunna låta bli.

Att man haft MC kort sen -95 säger just ingenting.
Min morsa har haft det sedan 1970 men hon kan inte något om MC och hojkörning för det.
 
gör så här. far till olika mc handlare o be o få testa dom motorcyklarna du är intresserad av. den du tycker är bäst den köpter du. skit lätt.

börja med en lättkörd hoj som passar dig i sittställning etc.

betydligt roligare o köra en hoj man kan hantera.
 
Verkar vara kutym på detta forum att inte hjälpa till, att istället vara nedlåtande och självhävdande. Alla vi som nöjer oss med 600-700 cc och 70-80 hk måste ju vara nybörjare med A2-kort som behöver mammas tillåtelse. Eller hur?

Nej man måste inte vara nybörjare uppenbarligen, men även du kan väl förstå att om någon börjar efterfråga effekt och accelerationssiffror på typiska A2-hojar så tänker man inte direkt på en ~40 åring som "inte bryr sig om effekt".

För övrigt stämmer jag gärna in i kören om din attityd, jag hade med lätthet googlat upp bänksiffror åt dig men jag känner inte för det, för du är en otrevlig jävel.
 
Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Back
Top