Snowboardåkare på SH?

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Dra till Åre nästa onsdag, för 3e gången i år :yoparty Hoppas tempen sjunker - 30 där nuuu! :huvet Kommer jag se fler SHare?

Har ni väg förbi sthlm och har plats i takbox för en snowboard, en passagerare till i bilen och en som slaggar på en soffa där ni bor är jag på! kan även tänka mig pröjsa en del för bensin och boende..:tummenupp

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Underbara Stadium som är så prisvärt!
Ny bräda Ride Machete.
Nya kängor Ride Deuce.

Helt makalös planka! Provade att köra switch första gången i livet och det gick nästan direkt. Inga kanthugg!
På lördag blir det Flottsbro och prova mina nya SP Fastec-bindningar.

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Åre från i lördags!

Najs, men du kunde inte vrida bilden 90 grader? :nackspärr :D
Hyggligt avis blir man, har bara fått ihop 3 åkdagar än så länge... :( Ny lght som renoverats & inretts har käkat upp det mesta gruset för damen & mig denna vinter.

Hoppas dra iväg till Romme 2 kommande söndagarna, och sen någon lördag/söndag i april + ev. en avslutning uppe i Sälen. Kanske får ihop 10 åkdagar, men 8 är mer troligt och ett riktigt "all time low"... :brinnerup

Hur många åkdagar kommer ni andra få ihop?

Lind

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-09 SR 2014
Idag var en sån där löjligt bra dag i Romme Alpin när allt stämde. Vädret var lysande, backarna bra preparerade och höll hela dagen och av någon anledning så var det otroligt lite folk så köerna var riktigt korta. Kalas! :tummenupp

Nästan alla åk är dessutom filmade så det blir kanske en Youtube länk eller två om några dagar.

Antalet åk dagar hittills är 3+3 i Sälen och 4 eller 5 i Romme tror jag så ca 10 st. Blir kanske en till tripp till Romme till sen är det slut på skidåkandet och hojen kommer fram.

Bifogat

• Romme1.JPG
    Romme1.JPG
    164.7 KB · Visningar: 44
  • Romme2.JPG
    Romme2.JPG
    139.9 KB · Visningar: 45
  • Romme3.JPG
    Romme3.JPG
    147.3 KB · Visningar: 42
  • Romme4.JPG
    Romme4.JPG
    167.2 KB · Visningar: 38

Lind

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-09 SR 2014
[YOUTUBE-ID]f-lUbhf4bgw[/YOUTUBE-ID]

Lekte lite med kameran, här har jag den på huvudet och filmar bakåt. Vart rätt läckert.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Vad kan man räkna med att en hyfsad nybörjarutrustning kostar? Vad gäller ny eller begagnad bräda?

Antar att det är fel ställe att fråga om jag kommer sakna skidorna? :D
Kan man göra liknelsen
snowboard=lekstuga=motard
Skidor=race/fart=sporthoj :D

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Vad kan man räkna med att en hyfsad nybörjarutrustning kostar? Vad gäller ny eller begagnad bräda?

Antar att det är fel ställe att fråga om jag kommer sakna skidorna? :D
Kan man göra liknelsen
snowboard=lekstuga=motard
Skidor=race/fart=sporthoj :D
Polaren köpte allt sproilans nytt, tror han gav runt 5 lökar för skidor/pjäxor/stavar. Han var nöjd iaf. Får väl anses som en bra piståkare.

Bonusbild :banana

Bifogat

• ahh.jpg
    ahh.jpg
    156.3 KB · Visningar: 33

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Polaren köpte allt sproilans nytt, tror han gav runt 5 lökar för skidor/pjäxor/stavar. Han var nöjd iaf. Får väl anses som en bra piståkare.

Bonusbild :banana
Har två par skidor(men inga pjäxor :gnissla), va haschplanka jag undra va det kostar å vad man ska köpa. Hur lång ska man ha om man e 192?

Lind

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-09 SR 2014
Man är ju alltid sugen på att åka utför, så är det bara! Finns få saker som är så bra som en solig dag i backarna med kompisarna. :tummenupp

Skaffade nya skidor förra året men funderar på om man inte ska ta och testa lite bräda igen. Aja får se hur det går med det.

Bra redigerat film föresten frefeh, lär ha tagit lite tid att få till allting.

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Bra redigerat film föresten frefeh, lär ha tagit lite tid att få till allting.

Tack..
Gick bra mycket snabbare å enklare med nya datamaskinen som inhandlades förra veckan:tummenupp:yoparty
nu ser man ju vad som händer på en gång när man klipper.. man slipper gissa.:)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
En vacker dag ska man väl ta nån månad med brädåkning i Whistler, kanada. Funderat på de allt för länge nu. Nån som varit där?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
En vacker dag ska man väl ta nån månad med brädåkning i Whistler, kanada. Funderat på de allt för länge nu. Nån som varit där?

Jag hade tyvär inte möjligheten att åka över själv men min gode bror jobbade som guide på Langley och höll i deras "Ski Around The Rockies"-resor vilket är ett bra tips för den som vill testa flera olika berg men är bekväm nog att överlåta upplägget till Langley Travel.
http://www.langley.eu/sv/skidresor/specialresor/ski-around-kanada/

Jag får nog vänta ett tag till med Kanada men hoppas på att få åka till Engelberg i år(nåja, denna säsong=nästa år) igen..

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jag hade tyvär inte möjligheten att åka över själv men min gode bror jobbade som guide på Langley och höll i deras "Ski Around The Rockies"-resor vilket är ett bra tips för den som vill testa flera olika berg men är bekväm nog att överlåta upplägget till Langley Travel.
http://www.langley.eu/sv/skidresor/specialresor/ski-around-kanada/

Jag får nog vänta ett tag till med Kanada men hoppas på att få åka till Engelberg i år(nåja, denna säsong=nästa år) igen..

Förr eller senare får man åka dit.. Jag har varit i vancouver och surroundings, och de är helt klart de vassaste stället jag varit på. Riktigt härligt folk och fin natur

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Har två par skidor(men inga pjäxor :gnissla), va haschplanka jag undra va det kostar å vad man ska köpa. Hur lång ska man ha om man e 192?

Både din längd & vikt som avgör, men "grovt" kan du med din längd säkert åka bra på det mesta mellan 158 - 164cm. :) Beror på vad du ska åka oxå, om man är petig kör man kortare bräda för att "leka" och längre i off pist.

Jag är 184 cm & väger mellan 80-86kg beroende på dagsformen :rolleyes:

Åker f.n. på en Burtom Custom 160 med Cartelbindning, bra grejer som funkar kanon i alla lägen. :tummenupp (har även en Burton Republic 162 och en Burton Raven 159 inkl. Cartelbindning i gott skick till en billig peng om du är intresserad. PM:a i så fall.)

truedude

Medlem
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Triumph Tiger 800 XRT
Ja nu börjar suget efter snön komma rejält!
Som tur är så flyttar jag till Åre imorrn så de kommer bli en jävla massa åkning i vinter! :yoparty
Även lite orolig att jag måste köpa en downhillhoj, provade på de för nån helg sen å nu är man fast i de med!
Sen lyckades man även scora drömjobbet, resande säljare för Capita snowboards, Sessions kläder, Union bindningar och Coal mössor. Livet är rätt gött nu!:banana

Så nu vill jag bli av med mina gamla grejer, brädor, kläder och bindningar till fint pris! PMa om nån är sugen så berättar jag va som finns!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning