Snowboardåkare på SH?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Ska ner till Bad Gastein (österrike) med skolan vecka 4 - man lär väl inte bli ensam SH'are där eller? :tummenupp :yoparty

truedude: nej fasen, släng upp en liten simpel lista här, längd/storlek på grejorna :)

Lurvas

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
Kawasaki Er6-n Track Edt
Så där.. dax och ruska tag i denna tråd igen!:banana

Fick äntligen ihop lite film från Skiweek.

[YOUTUBE-ID]z5y9rON0xdI[/YOUTUBE-ID]
http://www.youtube.com/watch?v=z5y9rON0xdI

fungera bra tyckte jag:tummenupp

Riktigt trevlig film.. Var så man blev mer sugen än normal efter snön.. :D

fan augusti är inte ens slut och så börjar man bli sugen på vinter :död

:tummenupp Då är vi minst 2.. hehe..

Ibland är det så man funderar på om man verkligen bor i rätt del av landet... :va :tungan

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Riktigt trevlig film.. Var så man blev mer sugen än normal efter snön.. :D

:tummenupp Då är vi minst 2.. hehe..

Ibland är det så man funderar på om man verkligen bor i rätt del av landet... :va :tungan

faktiskt, här blir fan bara blask, och inga fjäll har vi heller :4skrika

uppåt har de ju även sjöar för isracing och annat skoj :(

truedude

Medlem
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Triumph Tiger 800 XRT
Ska ner till Bad Gastein (österrike) med skolan vecka 4 - man lär väl inte bli ensam SH'are där eller? :tummenupp :yoparty

truedude: nej fasen, släng upp en liten simpel lista här, längd/storlek på grejorna :)

Slänger upp några bilder på bloggen, kan ta nån dag men säger till när de är klart!

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Helfe bitte!

Någon som har något tips på en bra ALP-ort som är lämplig för två barnfamiljer men där åkningen för de vuxna är lika viktig som möjligheterna för barnen?

Vi börjar få lite bråttom att boka en alpresa av prisskäl. Flygbiljetterna blir allt dyrare för varje vecka. Vår backup-plan är Engelberg där vi redan varit två gånger med barnen. Däremot vore det kul att testa något nytt men det krävs att det matchar Engelberg för att bli aktuellt.

Det som gör Engelberg så bra och som alltså måste matchas är:

1. Lätt att styra upp en egen, reguljär, resa till ett vettigt pris eftersom paketresorna drar iväg i kostnad så fort barnen passerat 2 år.

2. KORT transfer. Till Engelberg är det enkelt att ta tåget direkt från Zürich flygplats och tåget går snabbt smidigt och ger ungarna utrymme. 5 timmar transfer på buss går alltså bort.

3. Enkelt att ta sig mellan boende och liftsystem. Att luncha hemma och sedan fortsätta åka skall gå snabbt och enkelt.

4. Bra åkning, givetvis. (Laub någon?)

5. Bra uppstyrt för små barn. Gärna rullband, kälkbackar och annat skojs för småttisarna.

...Så, dessa punkter uppfylls med råge i Engelberg. Finns det något annat ställe som kan matcha?

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Någon som har något tips på en bra ALP-ort som är lämplig för två barnfamiljer men där åkningen för de vuxna är lika viktig som möjligheterna för barnen?

Min fru & jag försöker undvika sådana ställen. :gnissla

Inte så mycket för att de små liven är ivägen i backen, det är dom väldigt sällan. :) Snarare för att många föräldrar tyvärr har inställningen "-Vi är på semester", och därav vid frukost, lunch, middag, alla ev. fikapauser och i spa-avdelningen stänger av sig själva och låter små lösspringande okontrollerade gaphalsar fullständigt förpesta tillvaron för alla andra som tyvärr också har semester... :brinnerup

GAAAAAAHH!!!!!!! :censored:mad::mad::huvet
Sådärja, nu fick jag det ur mig... :krama

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Dax att börja peppa för Snowboardsäsongen 2010/2011.

Ja, snart får man åka igen.
Längtat har man gjort sedan veckan efter påsk, om man bortser från några sommarveckor.

Vet dock inte hur man ska få tid till allt...
Har tagit upp skidåkningen igen, både längd och utför.
Sen råkade det bli en snöskoter.

Men kommer minst bli en vecka + några helger i stugan.
(Hasselaski.se) Lite synd att den ligger så nära kusten = dåligt med snö och den kommer rätt sent. Mellan jul och nyår brukar det bli riktig vinter där iaf.

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Ja, snart får man åka igen.
Längtat har man gjort sedan veckan efter påsk, om man bortser från några sommarveckor.

Vet dock inte hur man ska få tid till allt...
Har tagit upp skidåkningen igen, både längd och utför.
Sen råkade det bli en snöskoter.

Men kommer minst bli en vecka + några helger i stugan.
(Hasselaski.se) Lite synd att den ligger så nära kusten = dåligt med snö och den kommer rätt sent. Mellan jul och nyår brukar det bli riktig vinter där iaf.

Så här såg det ut i våran stuga den 24 september... :D
Ligger 10 mil från Borgafjäll.

Bifogat

• Stugan 24 sept 2010.jpg
    Stugan 24 sept 2010.jpg
    235.3 KB · Visningar: 48

Lind

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-09 SR 2014
Köpte planka och lite skyddsutrustning idag. Har åkt slalom i en 20 år så jag tänkte det är på tiden jag börjar åka lite bräda också. Får se hur hemskt det är att vara nybörjare igen när man kommer till någon backe, filmen från Sälen såg ju oförskämt kul ut.

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
Bokade en resa igår till Alpe d'Huez. Jag bror min och två andra dra vecka 4.

Fan vad jag har längtat.

Någon Som har varit där och kan redogöra för hur stället är?

Har tidigare varit i Val Thorens 2 ggr och förra året åkte vi till Les 2 Alpes.

Last edited:

truedude

Medlem
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Triumph Tiger 800 XRT
Åkpeppet börjar verkligen infinna sig nu! Va upp en sväng i Rökullen förra veckan och åkte lite boxar på ca 5cm snö. Skulle ha åkt idag igen men de blev lite för många öl igår hehe

Nån som ska köpa/har köpt några nya grejer inför vintern?

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
tjaa
åker massa bräda, har åkt mycket i perioder sen jag var 8år.
Åker nästan bara park, gillar mest big jumps, jibbar lite. hade b spons när jag var yngre.
åker mest i sälen, trysil, hemsedal och åre. kommer dessvärre förmodligen inte att bli så mkt bräda i vinter =( fast e grymt sugen. bor i Sthlm.

har en burton seven 157, en nitro markus keller pro series 153 2009, technine bindningar, thirty two lashed, ride, volcom oranga brallor och ett fyrtal jackor, volcom four square dc.

jag på bilden på min profil i hemsedals stora park

Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Åkpeppet börjar verkligen infinna sig nu! Va upp en sväng i Rökullen förra veckan och åkte lite boxar på ca 5cm snö. Skulle ha åkt idag igen men de blev lite för många öl igår hehe

Nån som ska köpa/har köpt några nya grejer inför vintern?

jag hade tänkt köpa full utrustning i år, ska bara hitta ett ställe med schyssta priser :va inrikes eller utrikes spelar ingen roll.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning