Snowboardåkare på SH?

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Det är en twin, fast ändå inte :)
Burton custom..

Hajjar inte vad det ska ge för fördelar med att åka anka!?
Man hittar ankorna med otroligt stora pungar " bredbenta" i parken bara och där känner jag mig inte hemma alls..

Skruvade lite mer idag och det blir bättre och bättre.. Nu ligger jag på 12/5.. Så det närmar sig duckstance ändå hehe

Ska prova ducken imorn..

Bara att prova tills du hittar det som känns bra för din åkstil! :tummenupp

Jag brukar variera både bredd, stance och centrering beroende på pist/offpist, men "standard" brukar vara +15/-6 och -2cm bakmonterat för mig. Generellt lite mer vinkel och absolut mer bakmontering om det är puderåka som gäller, annars får man "hänga bakåt" med kroppen för att inte brädhelvetet ska leka ubåt. :D

Damen brukar föredra lite mer framåtvinklat och kör +21/+6, men då åker hon nästan aldrig fakie/switch.

Om du inte redan har det, köp en liten "multi tool" som du kan ha i fickan när du åker. Perfekt om en bindning börjar jävlas mitt i pisten. Dessutom finns det inget värre än att stå på toppen inför drömpuderåket efter nattens totalsnödump och inse att brädan är felinställd... :huvet

Lind

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-09 SR 2014
Dålig fart i tråden, folk har väl inte redan tröttnat på snön hoppas jag?

Själv har jag inte kunnat åka utför på någon vecka pga en hög resor för jobbet men imorgon är det planerat en liten tripp till Romme igen som jag ser fram emot sjukt mycket.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Nästa lördag drar jag till Bad Gastein!! :yoparty

helt nytt kit införskaffat, junkyard.se fick bli leverantören (gratis boardbag och 10% rabatt) av en ren slump blev det K2 på samtliga saker (Anagram 155-bräda, Mach-bindningar & Pulse-boots) samt Sessions Gridlock-termobyxor.

Ikväll är det Afterski-förfest på Campus och sedan Afterski-fest på Oscars :yoparty

Life is good :banana

p.s tänkt sikta in mig på +15/-5 i stance, och montera bindningarna så långt bak som möjligt, puder/offpist is the shit (sen är jag south paw eller vad det kallas inom brädsport, goffy va? men det gör ju ingen skillnad, jag är bara lite coolare än dom flesta i backen haha)

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
P.S glömde jag att nämna att vi är närmare 200 studenter från Campus Varberg, Halmstad Högskola och Lund/Helsingborgs högskola? :yoparty :banana :cpparty

Och vilket jävla hjärnsläpp jag hade igår när jag skulle montera bindningarna m.m.... gjorde tre misstag av tre möjliga.
Börjar med att jag först monterar själva plastcirklarna, inser för efter att båda är helt fastskruvade att "men va fan, bindningarna ska ju dit emellan..." så skruva av igen, sen dit med bindningarna och börja skruva fast igen, inser då att jag totalt glömt av att ställa in och kontrollera vinklarna på bindningarna, så vart bara att skruva loss ännu en gång.
Tredje gången gillt iaf :)

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
P.S glömde jag att nämna att vi är närmare 200 studenter från Campus Varberg, Halmstad Högskola och Lund/Helsingborgs högskola? :yoparty :banana :cpparty

Och vilket jävla hjärnsläpp jag hade igår när jag skulle montera bindningarna m.m.... gjorde tre misstag av tre möjliga.
Börjar med att jag först monterar själva plastcirklarna, inser för efter att båda är helt fastskruvade att "men va fan, bindningarna ska ju dit emellan..." så skruva av igen, sen dit med bindningarna och börja skruva fast igen, inser då att jag totalt glömt av att ställa in och kontrollera vinklarna på bindningarna, så vart bara att skruva loss ännu en gång.
Tredje gången gillt iaf :)

Jag fick höra att det skulle komma en stor hög med studenter från Lund och även Halmstad ner till Val Thorens v4.

Om en vecka sitter man på bussen till frankrike och alperna.
Fan vad tiden går sakta.

Lind

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-09 SR 2014
Är knappt nå avundsjuk på allas alpresor... nåja jag får en långhelg i Sälen i slutet på vecka 6 iaf. Hoppas kunna klämma in ännu en dag i Romme först också.

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7

Var nere med Lund/Hbg förra året! :banana Sjukt mkt och bra fylla som tyvärr gjorde åkningen ganska lidande. Fast vädret var ändå inte så bra. Men fram tills idag så har de varit sämre i år med en massa regn och plusgrader, men inatt kom det tydligen en del snö..

Jag fick höra att det skulle komma en stor hög med studenter från Lund och även Halmstad ner till Val Thorens v4.
Om en vecka sitter man på bussen till frankrike och alperna.
Fan vad tiden går sakta.
Stämmer! Är ett par nationer från Lund (typ 600 pers :hihi ) som åker till VT v4, samtidigt som Hbg,Halmstad & varberg åker till BG.

:fylla

KjellKriminell

killar kan!
Gick med
13 Nov 2005
Hoj
GSXR600 -04
måste fan iväg nu!
ÖS ner mig med tips på bra resmål och resebyråer, (som helst inte vill ha över 12.000 för en resa)

tack!

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Tittar på winter X nu på Espn Classic hur många brädåkare här skulle ens klara den banan med de gapen som de hoppar?

Inte jag iaf, någon annan?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Woop Woop!

Boardbag är fullpackad, en Bärsäck 2000 packad med kläder m.m.
En väska med datorn och 3 st GoPro, stativ och diverse utrustning fixat :yoparty

Jag placerad i en lila OnePiece.
NU DRAR JAG! :yoparty

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Hoj
-01 Honda 929rr
Spenderade jul/nyår uppe i Funäsdalen och insåg att Burtons freestyle bindningar var helt ok! Dock blir det nog ett par lite "mjukare" bindingar till nästa säsong! Borde nog även skaffa mig en ny bräda men jag e så jävla bekväm på den jag har nu så jag vill verkligen inte byta men stålkanten är snart så tunn att den inte går att slipa! :(
Och lacken ska vi inte tala om!! Scheisse vad sliten den är!
Ska se om jag inte hinner med en sista sväng till sälen också! Tror inte det men man kan ju hoppas!!!

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Kanske har postat någon av dessa tidigare men de är så bra så de förtjänar att ses igen.
[YOUTUBE-ID]zm35q3w6ep4[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]u9GTb94o4S0[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]Yh6-mqAxPdU[/YOUTUBE-ID]
Jävla japaner...

Lind

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-09 SR 2014
Om en 7-8 timmar far jag och kompisarna mot Sälen för en långhelg med utförsåkning, ska bli sweeeet :D

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning