Mr.Jim skrev:
Jag brukar inte kommentera era inlägg om vilka klasser som skall vara och inte vara, jag accepterar att folk har olika intressen och att folk tycker att olika klasser är intressantare än andra!
Men att säga att SSVM är en stor gäspning?!!!
Jag måste fråga, är du från månen????
Jag har kollat på hojracing så länge jag kan komma ihåg, och sist 500cc var intressant var -91, -92, -93 När Kevin, Doohan och Rainey körde som gudar! Synd bara att Kevin la av och att Rainey skadade sig.
Visst 250VM är fan också jävligt häftigt att se både live och på tv, men race på samma nivå som i SSVM får du leta efter!
/Mr.Jim
# 25 STD600 Pgr mycket köra lite meck! (Min prioritering bara min inte påverkad av någon annan. Och att jag siktar på Veidec, det vet jag inte. Jag vet inte ens om jag lever imorgon)
Ps. Jag tycker själv att det är ett jäkla fjasko att det blev 6 serieanmälda till SM, men jag hade satans kul på Jylland med FULLT startfällt. Ds.
Inte från månen, men lever i Jyymden serru
Fighter om placeringar i all ära, det är kul att se på, och det är kul när de fighterna trissar lägre och lägre varvtider. Men RR för mig är att vara absolut snabbast runt olika banor.
Men måste säga att fighterna i ssvm har varit frånvarande under våren, förutom en fight där folk körde som yra höns, gjorde misstag, körde sakta som attan för att blockera osv, inte alls impad av den fighten.
Snygga rena omkörningar, någon som precis blivit omkörd gör en snygg ren omkörning och ta tillbaka platsen, sen att det skrapas kåpor lite snyggt är ju ball också, men det har vart helt frånvarande under årets ssvm..
Jämför vi dessutom varvtider är det ju lite roligt att Watz konstant åkte 1-2 sekunder snabbare än KBA i EM förra året, på sin 00-yamma, för honom räckte det till en 7'e-plats i EM, för KBA blev det mer eller mindre en ohotad EM-seger, det säger något om konkurrensen utanför sveriges gränser.
500-vm hade sin absoluta topp under slutet av 80-talet och början på 90-talet, sen blev det lite tråkigt iom att ingen hängde på Doohan.
250-vm har också haft en liten down-period, under slutet av 90-talet, men när 500 var tråkigt var 250 helt jäkla superbt, biaggi, capirossi, waldman, rossi, harada m.fl skapade spännande racing konstant.
Tittar vi på det senaste 250-racet så var det extremt bra, både varvtidsmässigt och fightmässigt om placeringarna, ett av de bättre 250-racen på länge, dessutom en svensk som var med och slogs om topp10 ett tag..