Torkel
Tvåtakt, dubbelt så bra!
För att jag är äldst, tyvärr...Chrille skrev:
Och varför ska du komma här och vara enhällig på slutet? Vi har slitit länge med den här tråden, jag och Filip
För att jag är äldst, tyvärr...Chrille skrev:
Och varför ska du komma här och vara enhällig på slutet? Vi har slitit länge med den här tråden, jag och Filip
Chrille skrev:Måste nog komma med ett raikalt avslöjande här offkeff - This is Sweden. När Calle hade en jättefajt på Bikeweek gick ett par hundra man och köpte korv.
Det som skapar vi och dom i det här sammanhanget är folks förmåga att döma ut andras grejer "riktig racer" är i mina ögon ett löjligt uttryck. En racer är en Zündapp ks50 om den används för att tävla med.
Jag är den stora majoriteten i det här fallet men jag för inte dess talan. Jag för min talan....
Nästan ingen vill ha teaterfolket. Hade jag haft fel i det fallet hade inte staten behövt betala ett gäng obskyra baskerbärare för att säta upp teatertillställningar som ingen tittar på.
oFFkeFF skrev:.....
Det var ganska roligt för min del att höra hur kul Chris tyckte det var att byta från zx9'a/dunderkisse till 125'a och vilka skillnader han tyckte det var mellan cyklarna på bana. När han skrev om sin upplevelse kom det texter om avprogrammering och att han blivit ett tvåtaktsoffer från standardmaffian
Chrille skrev:Det hade varit sketfräckt, men hade på sin höjd gjort att det blev en till på "the small side of the force". Sen när jag hade fastnat i skiten hade jag kört en säsong eller två och antagligen fått lägga av. Jag är för dålig på att skruva och för lat...
Och varför ska du komma här och vara enhällig på slutet? Vi har slitit länge med den här tråden, jag och Filip
oFFkeFF skrev:Solklart är att du ska prova en gång iaf, sen behöver du ju inte sluta köra standard för den sakens skull, men bara för att förstå vad vi som vet(tm) har upptäckt. Det ä faktiskt lite så att vi är missförstådda, eller att snarare att de som pratar om racers ofta inte har en aning om vad som skiljer, förutom att de är små och låter annorlunda.
Men man ska ha kört en racer minst en gång i sitt liv
Halleluja!Chris Ash skrev:Först ska han veta vad som väntar.....
Febriga yranden mitt i natten och en ständigt drömmande blick som orsakas av en sjuklig längtan till nästa träning. Inget annat kommer längre att betyda något....
Torkel skrev:Halleluja!
(Jag har inte heller kört racer, än!)
Chrille skrev:Jo men det var bara menat som "Fan vad roligt" och "Skoj att du trivs med den nya hojen.
Som sagts tidigare tycker jag inte att någon av av klasserna är sämre eller bättre än någon annan vad gäller hojtyp.
Vi var allt bra nyfikna på Chris intryck när vi stod där på F-berg också och eftersom jag vet att du som jag har kört, eller iaf kraschat , i R600 så vet jag jag att våra referenser itne ligge mil ifrån varandra.
Torkel skrev:Halleluja!
(Jag har inte heller kört racer, än!)
191 cm gör att jag egentligen passar bäst nedkrupen i en sidvagn men man vet aldrig... Habegäret är enormt i vilket fall!!!Chris Ash skrev:Torkel, du är ju ett givet framtida tillskott i någon av R-klasserna
Bingo skrev:Hehe... Jo du, EL, dålig grappa vet jag mycket om. Men ok, prisargumentet är svårt att säga emot. Bra grappa är svindyr även i Italien. Vad den skulle kosta här efter skatter osv törs jag inte ens gissa på. Men icke desto mindre är Ducatiklubbens grappa en råbarkad historia med påfallande brist på finess.
Torkel skrev:191 cm gör att jag egentligen passar bäst nedkrupen i en sidvagn men man vet aldrig... Habegäret är enormt i vilket fall!!!
oFFkeFF skrev:de som pratar om racers ofta inte har en aning om vad som skiljer, förutom att de är små och låter annorlunda.
abstruse skrev:Du glömde "ointressanta och luktar illa".
oFFkeFF skrev:DU är välkommen i tältet nästa gång, så du får sniffa lite ag102 och castrol 747
abstruse skrev:Missade dig förresten på Falkenberg nu senast. Ska du till Gelleråsen något i juli, frånsett v30 då?
oFFkeFF skrev:Japp, siktar på att åka gelleråsen 1'a juli, ska se om handleden håller för den heldagsträningen som är då.
abstruse skrev:Inte den 8 & 9/7?
oFFkeFF skrev:ska ju bara testa och se om jag kan köra utan att vilja släppa styret hela tiden
Torkel skrev:Härmed beslutar jag enhälligt att OffKeff ska låna ut sin RS250 till Chrille under ett träningspass i sommar!
Det finns bara ett sätt att få "dieselmannen" att se ljuset och det är inte genom argumentation i alla fall!
Bra idé eller hur? På med en GSXR1100 superdupervideokamerafäste, mikrofon i hjälmen och direkta kommentarer till hur det känns relativt killersukkan! Jag skulle nästan betala för att få se den filmen!
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |