SO jylland

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Chrille skrev:

Och varför ska du komma här och vara enhällig på slutet? :fatta! Vi har slitit länge med den här tråden, jag och Filip :rolleyes: :D
För att jag är äldst, tyvärr... :whip
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:
Måste nog komma med ett raikalt avslöjande här offkeff - This is Sweden. :crash När Calle hade en jättefajt på Bikeweek gick ett par hundra man och köpte korv.

Det som skapar vi och dom i det här sammanhanget är folks förmåga att döma ut andras grejer "riktig racer" är i mina ögon ett löjligt uttryck. En racer är en Zündapp ks50 om den används för att tävla med.

Jag är den stora majoriteten i det här fallet men jag för inte dess talan. Jag för min talan.... :)

Nästan ingen vill ha teaterfolket. Hade jag haft fel i det fallet hade inte staten behövt betala ett gäng obskyra baskerbärare för att säta upp teatertillställningar som ingen tittar på.

För att döda myten om "korvklassen" så satt det ungefär lika mycket folk på läktarna under 250r som det gjorde under superbike. Största uppslutning på läktarna hade ss600. 125r var det halvtomt på, och 250sp var det tyvärr riktigt torrt på läktarna under, detsamma under r1000, r600 var det halvmycket folk och tittade på, eftersom folk vill se krascherna av någon anledning :rolleyes:
Mike's uppskattning stämmer definitivt inte, jag satt i publiken under hela eftermiddagen i stort sett och hade rätt bra koll.

Alla hojar som rejsas med är racehojar såklart, men det är ju anledning att man delar upp det i olika klasser, skillnaderna mellan standardracehojar och prototypracers finns där och man förstår inte skillnaderna förräns man satt sig på och åkt själv.
Det är inte för att såga standardhojar, eller lyfta fram racers som allra bästa raceklassen. Jag tycker att tekniken är en stor del av racingen, inte enbart gasa och se glad ut. My opinion.

Det var ganska roligt för min del att höra hur kul Chris tyckte det var att byta från zx9'a/dunderkisse till 125'a och vilka skillnader han tyckte det var mellan cyklarna på bana. När han skrev om sin upplevelse kom det texter om avprogrammering och att han blivit ett tvåtaktsoffer från standardmaffian :rolleyes:
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
oFFkeFF skrev:
.....

Det var ganska roligt för min del att höra hur kul Chris tyckte det var att byta från zx9'a/dunderkisse till 125'a och vilka skillnader han tyckte det var mellan cyklarna på bana. När han skrev om sin upplevelse kom det texter om avprogrammering och att han blivit ett tvåtaktsoffer från standardmaffian :rolleyes:

Jo men det var bara menat som "Fan vad roligt" och "Skoj att du trivs med den nya hojen.

Som sagts tidigare tycker jag inte att någon av av klasserna är sämre eller bättre än någon annan vad gäller hojtyp.

Vi var allt bra nyfikna på Chris intryck när vi stod där på F-berg också och eftersom jag vet att du som jag har kört, eller iaf kraschat :crash , i R600 så vet jag jag att våra referenser itne ligge mil ifrån varandra.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:
Det hade varit sketfräckt, men hade på sin höjd gjort att det blev en till på "the small side of the force". Sen när jag hade fastnat i skiten hade jag kört en säsong eller två och antagligen fått lägga av. Jag är för dålig på att skruva och för lat...

Och varför ska du komma här och vara enhällig på slutet? :fatta! Vi har slitit länge med den här tråden, jag och Filip :rolleyes: :D

Solklart är att du ska prova en gång iaf, sen behöver du ju inte sluta köra standard för den sakens skull, men bara för att förstå vad vi som vet(tm) har upptäckt. Det ä faktiskt lite så att vi är missförstådda, eller att snarare att de som pratar om racers ofta inte har en aning om vad som skiljer, förutom att de är små och låter annorlunda.
Men man ska ha kört en racer minst en gång i sitt liv
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
oFFkeFF skrev:
Solklart är att du ska prova en gång iaf, sen behöver du ju inte sluta köra standard för den sakens skull, men bara för att förstå vad vi som vet(tm) har upptäckt. Det ä faktiskt lite så att vi är missförstådda, eller att snarare att de som pratar om racers ofta inte har en aning om vad som skiljer, förutom att de är små och låter annorlunda.
Men man ska ha kört en racer minst en gång i sitt liv

Först ska han veta vad som väntar.....

Febriga yranden mitt i natten och en ständigt drömmande blick som orsakas av en sjuklig längtan till nästa träning. Inget annat kommer längre att betyda något....
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Chris Ash skrev:
Först ska han veta vad som väntar.....

Febriga yranden mitt i natten och en ständigt drömmande blick som orsakas av en sjuklig längtan till nästa träning. Inget annat kommer längre att betyda något....
Halleluja!
(Jag har inte heller kört racer, än!)
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:
Jo men det var bara menat som "Fan vad roligt" och "Skoj att du trivs med den nya hojen.

Som sagts tidigare tycker jag inte att någon av av klasserna är sämre eller bättre än någon annan vad gäller hojtyp.

Vi var allt bra nyfikna på Chris intryck när vi stod där på F-berg också och eftersom jag vet att du som jag har kört, eller iaf kraschat :crash , i R600 så vet jag jag att våra referenser itne ligge mil ifrån varandra.

Jorå, nu har jag ju kraschat i r1000 också :rolleyes:
Vet att ni inte var alltför seriösa i trackningen av Chris.
Men helt klart är att det är väldigt lätt att när man väl satt sig på en racer, så undrar man varför man ens slösat tid på "vanliga" hojar. Men jag ångrar inte att jag körde 600'an innan, den var rolig, men sen passade det inte riktigt min körstil och den gav inte samma hjärtat-i-hals-gropen-känsla som 250'n.
Nu kan det låta som sågning igen, men jag blev inte ens tagen av en gsx-r1000, som är det värsta som man kan köpa på gatan idag, ska jag vara ännu mer ärlig så tycker jag en gsxr750 passar betydligt bättre på banan än 1000-kubikaren och är roligare att köra, så därför är det en :tummenupp till dig chrille som inte fallit helt för kubikhetsen.
Sen kan det iofs vara så att jag inte är i gladiatorstorlek för att baxa runt ett sådant slagskepp, ser man exempelvis på no1 på hans gixxer1000 så ser ju hojen dösmidig ut..
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Chris Ash skrev:
Torkel, du är ju ett givet framtida tillskott i någon av R-klasserna :tummenupp
191 cm gör att jag egentligen passar bäst nedkrupen i en sidvagn men man vet aldrig... Habegäret är enormt i vilket fall!!!
 

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Adrenalinköping
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Bingo skrev:
Hehe... Jo du, EL, dålig grappa vet jag mycket om. Men ok, prisargumentet är svårt att säga emot. Bra grappa är svindyr även i Italien. Vad den skulle kosta här efter skatter osv törs jag inte ens gissa på. Men icke desto mindre är Ducatiklubbens grappa en råbarkad historia med påfallande brist på finess. :rock

Det kan jag hålla med om. Klara drag av en "bjud och avskräckargrappa". Precis en sån man ska bjuda Chrille på!! :D

Fast jämfört med Absolut å sån skit, så är den ju himelsk!! :tummenupp
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Torkel skrev:
191 cm gör att jag egentligen passar bäst nedkrupen i en sidvagn men man vet aldrig... Habegäret är enormt i vilket fall!!!

Jag får plats med mina 187cm över havet utan problem, kommer ner bakom kåpglaset med flera cm till godo, till och med på en liten 125'a.
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
oFFkeFF skrev:
de som pratar om racers ofta inte har en aning om vad som skiljer, förutom att de är små och låter annorlunda.

Du glömde "ointressanta och luktar illa". :rolleyes: :D ;)
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
oFFkeFF skrev:
DU är välkommen i tältet nästa gång, så du får sniffa lite ag102 och castrol 747 :crash

Missade dig förresten på Falkenberg nu senast. Ska du till Gelleråsen något i juli, frånsett v30 då?
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
abstruse skrev:
Missade dig förresten på Falkenberg nu senast. Ska du till Gelleråsen något i juli, frånsett v30 då?

Japp, siktar på att åka gelleråsen 1'a juli, ska se om handleden håller för den heldagsträningen som är då.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
abstruse skrev:
Inte den 8 & 9/7?

Får se hur mycket träning pengarna räcker till. Vanlig träning den 1'a juli för 250kr passar min plånbok lite bättre än bike-events/wemi, ska ju bara testa och se om jag kan köra utan att vilja släppa styret hela tiden ;)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Torkel skrev:
Härmed beslutar jag enhälligt att OffKeff ska låna ut sin RS250 till Chrille under ett träningspass i sommar!
Det finns bara ett sätt att få "dieselmannen" att se ljuset och det är inte genom argumentation i alla fall! :D
Bra idé eller hur? På med en GSXR1100 superdupervideokamerafäste, mikrofon i hjälmen och direkta kommentarer till hur det känns relativt killersukkan! Jag skulle nästan betala för att få se den filmen!
:squid

Han kan få ett fäste gratis bara jag får se filmen :D
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top