Jag måste säga att jag drar på smilbanden rejält.
Givetvis har du rätt och riksrevisionen fel.
800 millioner i återförda stulna pengar tack vare skatteamnestin är väl också ett fantasifoster skapat av någon hemlig vänstermurarorder.
När det gäller skatteamnestin så skall man ha i åtanke att det bara är småfräsarna som plockat hem hittills, dom stora vargarna väntar tills man är helt säker på att det inte finns minsta möjlighet att man missat nått skattflyktshål.
Le är bra för hälsan, glad att kunna bidra.
Till saken, du drar in precis den storskaliga skatteflykt jag tydligt uttryckt att jag är emot. Fifflare finns överallt. De ägnar sig åt bidragsfiffel, svartarbete och skattefusk i alla tänkbara kombinationer eller var för sig, ganska långt från vad jag uttryckte att jag kan acceptera och än mindre se positiva effekter av. Precis det patrask som lurar folk på skydd.
Behöver jag tala om att jag öht inte tror på blockpolitik som en framkomlig väg?
Så... Ska det vara lättare att bli dömd? Är det rättssäkert?
10 miljarder bidragsfusk var en ren gissning de kom med. Den andra siffran, åt andra hållet, har i alla fall en större förankring i verkligheten, även om det säkert också finns ett litet mörkertal.
Jag själv tycker bidragsfusk och skattefusk exakt lika illa.
Vad gäller bidrag till företagare för att ta in praktikanter så borde det slopas helt, men det är just nu Alliansen som bestämmer hur slipstenen ska dras.
Ska det vara så förtvivlat att hålla någon ansvarig för det uppenbara. Hur lätt ska det vara att skylla ifrån sig. Det är bara lättja från FK och en vilja att cementera pengasvinn till sen länge favoriserade grupper.
Det är ju löjeväckande att de sitter och gissar om pengar i den storleksordningen, lägg sen till det lagliga svinnet. Är det verkligen yrkesfolk och vad har de då till uppgift? Orustfjord med sina 15 år sitter och gör fjantiga uppskattningar och ger ju inget vidare kompetent intryck.
En docent utan självaktning slår sig i slang med en populistisk journalist...det blir nog bra.
Du tycker lika illa om bidragsfusk och skattesmitande. Jag också även om jag för 20 år sen inte hade råd att vara fullt så rigid. (Jag jobbade hellre än tog bidrag jag var berättigad till.)
Men slöseriet inom lagen är ok? Det tycker inte jag.