Socialdemokratiska samhällen är trevligare

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Och att bidragsfusket är stort kan bara komma från ett moderatyngel, som väljer att stoppa huvudet i sanden så fort någon rapport motsäger deras världsbild.
Äpplen och päron.

Moderatyngel, haha! :tummenupp
Ja där har du helt fel Palle. BoSoSoku är högerextremist, och enligt honom är alla till vänster om SD sossar, eller mest troligt kommunister. Så även om du mot förmodan (pga ditt moderatyngel-uttalande) skulle sympatisera med alliansen är du ändå en sosse i extremhögerns falska dikotomi. :)

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Ja där har du helt fel Palle.

Du har exakt samma retorik som de stackars bittra människorna i Revolutionära Fronten och andra trevliga organisationer. Undrar hur det kan komma sig. Blev du sårad när jag titulerade dig som vänsterextremist för länge, länge sedan? Du är lite tvåa på bollen. Som vanligt. :D

edit: Är inte SD sossar?

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Äpplen och päron.

Moderatyngel, haha! :tummenupp

Mmm... Du verkade ju ha ett stort behov av etikettering. :)

Absolut inte. Bara ett konstaterande. Jag är född i Sverige. Inte min vän.

Antar att du tycker vänstermänniskor som inte lever exakt enligt vänsterprinciper är hycklare, så jag är fortfarande förvånad att du sökte starta-eget-bidrag.

Jodå. Spelar ingen roll att du har röstat med plånboken. Du är sosse.

Då undrar jag vad min plånbok röstade. Kan du upplysa mig? :)

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Mmm... Du verkade ju ha ett stort behov av etikettering. :)

Antar att du tycker vänstermänniskor som inte lever exakt enligt vänsterprinciper är hycklare, så jag är fortfarande förvånad att du sökte starta-eget-bidrag.

Då undrar jag vad min plånbok röstade. Kan du upplysa mig? :)

Nejdå, Claes Malmberg är fett äkta.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Du har exakt samma retorik som de stackars bittra människorna i Revolutionära Fronten och andra trevliga organisationer. Undrar hur det kan komma sig. Blev du sårad när jag titulerade dig som vänsterextremist för länge, länge sedan? Du är lite tvåa på bollen. Som vanligt. :D

edit: Är inte SD sossar?
Jag har aldrig kallat dig för något annat än högerextremist så nä, men du sparkar envist bollen i eget mål om och om igen. Och angående SD så måste väl de anses ha blivit gripna av PK-jävulen nu när de rensar ut folk som säger vad de egentligen tycker. Snart lämnar väl hela nassefalangen partiet och då blir det inte mycket kvar av dom.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag har aldrig kallat dig för något annat än högerextremist så nä, men du sparkar envist bollen i eget mål om och om igen. Och angående SD så måste väl de anses ha blivit gripna av PK-jävulen nu när de rensar ut folk som säger vad de egentligen tycker. Snart lämnar väl hela nassefalangen partiet och då blir det inte mycket kvar av dom.

Wow, du måste verkligen ägna större delen av din vakna tid åt att hata nazist-SD och bevaka deras nära förestående ruin. Verkar jobbigt.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Wow, du måste verkligen ägna större delen av din vakna tid åt att hata nazist-SD och bevaka deras nära förestående ruin. Verkar jobbigt.
Varför så ilsk? Jag gav bara Palle en vänlig upplysning om din politiska läggning. :)

Edit: Tycker inte färre nassar i SD är lika med deras ruin utan snarare ett steg närmare ett parti som man faktiskt kan ta på lite allvar.

Edit 2: Tråden handlar om sossar så nu vart det väldigt ot..

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Varför så ilsk? Jag gav bara Palle en vänlig upplysning om din politiska läggning. :)

Edit: Tycker inte färre nassar i SD är lika med deras ruin utan snarare ett steg närmare ett parti som man faktiskt kan ta på lite allvar.

Edit 2: Tråden handlar om sossar så nu vart det väldigt ot..

Ilsk? Var? Förbluffad är väl snarare rätt ordval.

Det blev väldigt OffT så du får försöka skriva ett inlägg utan SD eller skitsnack om andra SH-medlemmar så är vi back on track.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Humor.

Ni 2 har alltid så bra sätt att slå till på.

Bra dra vänsterkortet, vilket jag inte har nånting emot, jag är dock förvånad över att ni inte namedroppade några av dom ni inte kunde argumentera ner med era teorier för att verkligen få till slutet.

Och är nu bosozoku SD så bryr jag mig inte det minsta, mer än att det ger en förklaring på varför han skrivit som han gör i sina inlägg, alla kan ju inte ha rätt åskådning.

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
På vilket sätt är det förvånande att det är lättare att jobba svart, leja bort svart arbetskraft, luftfakturera, mygla moms osv, än att snika till sig några extra hundringar i bostadsbidrag?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
På vilket sätt usla? Slutsatserna de drar, som går stick i stäv mot vad alla "vet", hur det egentligen är?

Den första ser ut som ett klassiskt beställningsjobb och hur skulle de kunna presentera något annat? I den andra verkar ju inte någon ha kontakt med verkligheten när det skiljer tiotals miljarder. De verkar gissa med samma iver fast åt olika håll. Att vara förvånad över att folk tycker det är värre att mygla till sig bidrag än att jobba ihop svarta pengar fattar de inte heller, vilken skräll! När man tittar på hur lätt/svårt det är att få någon dömd, eller ens åtalad för bidragsfusk, drar man slutsatsen att det finns nog inget fusk. Det är som att ta bort lagarna så har vi ingen brottslighet...

Inte någonstans ifrågasätts riktigheten av bidrag i dess nuvarande utformning. Dottern söker extrajobb, har en del och vill jobba mer. Får inga jobb för de skall först se om FK AF lyckas sparka dit någon ovillig som sjukskriver sig vid första fis på tvären. Så istället för och ha en piggelin som är hur bra för affären (som det handlar om) som helst så skall skattemedel betala för nån misantrop som inte vill vara där. (Många "som", orka skriva om).

De väljer att se det som att alla bidrag är riktiga och behövliga och att svartjobb ensidigt skadar landets ekonomi. Nonsens.

Plockade bara ur minnet här efter att ha ögnat igenom men agendan är ju så tydlig, propagandan så uppenbar att de kan lära upp Kim Jongarna. Om man gör något olagligt till lagligt, då är det ju inget brott/fusk i lagens mening men likaväl brott/fusk.

Försäkringskassan utreder Försäkringskassan, konstigt att de kommer fram till att de gör ett bra jobb...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati