Socialdemokratiska samhällen är trevligare

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Jag får tacka för länkarna men det var då ett par usla artiklar. Tar du verkligen dem på allvar?

Jag måste säga att jag drar på smilbanden rejält.

Givetvis har du rätt och riksrevisionen fel.

800 millioner i återförda stulna pengar tack vare skatteamnestin är väl också ett fantasifoster skapat av någon hemlig vänstermurarorder.

När det gäller skatteamnestin så skall man ha i åtanke att det bara är småfräsarna som plockat hem hittills, dom stora vargarna väntar tills man är helt säker på att det inte finns minsta möjlighet att man missat nått skattflyktshål.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
När det gäller skatteamnestin så skall man ha i åtanke att det bara är småfräsarna som plockat hem hittills, dom stora vargarna väntar tills man är helt säker på att det inte finns minsta möjlighet att man missat nått skattflyktshål.

Man kan knappast klandra de som misstror "löften" från nu ledande politiker. Beroende på hur det politiska klimatet förändras kan man aldrig veta vad som händer. Politiker oavsett block är kända för att vända kappan efter vinden och väljarnas minne är sträcker sig inte längre än en guldfisk.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Man kan knappast klandra de som misstror "löften" från nu ledande politiker. Beroende på hur det politiska klimatet förändras kan man aldrig veta vad som händer. Politiker oavsett block är kända för att vända kappan efter vinden och väljarnas minne är sträcker sig inte längre än en guldfisk.

Ja det kanske är så, men mitt exempel var mest för att visa vilka enorma summor som försvunnit från Svedala via skattefusk.

Bara den lilla del som kommit hem nu skulle täcka dom besparingar försvaret är tvungna till dom närmsta 2 åren:näsblod

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Den första ser ut som ett klassiskt beställningsjobb och hur skulle de kunna presentera något annat? I den andra verkar ju inte någon ha kontakt med verkligheten när det skiljer tiotals miljarder. De verkar gissa med samma iver fast åt olika håll. Att vara förvånad över att folk tycker det är värre att mygla till sig bidrag än att jobba ihop svarta pengar fattar de inte heller, vilken skräll! När man tittar på hur lätt/svårt det är att få någon dömd, eller ens åtalad för bidragsfusk, drar man slutsatsen att det finns nog inget fusk. Det är som att ta bort lagarna så har vi ingen brottslighet...

Inte någonstans ifrågasätts riktigheten av bidrag i dess nuvarande utformning. Dottern söker extrajobb, har en del och vill jobba mer. Får inga jobb för de skall först se om FK AF lyckas sparka dit någon ovillig som sjukskriver sig vid första fis på tvären. Så istället för och ha en piggelin som är hur bra för affären (som det handlar om) som helst så skall skattemedel betala för nån misantrop som inte vill vara där. (Många "som", orka skriva om).

De väljer att se det som att alla bidrag är riktiga och behövliga och att svartjobb ensidigt skadar landets ekonomi. Nonsens.

Plockade bara ur minnet här efter att ha ögnat igenom men agendan är ju så tydlig, propagandan så uppenbar att de kan lära upp Kim Jongarna. Om man gör något olagligt till lagligt, då är det ju inget brott/fusk i lagens mening men likaväl brott/fusk.

Försäkringskassan utreder Försäkringskassan, konstigt att de kommer fram till att de gör ett bra jobb...

Så... Ska det vara lättare att bli dömd? Är det rättssäkert?

10 miljarder bidragsfusk var en ren gissning de kom med. Den andra siffran, åt andra hållet, har i alla fall en större förankring i verkligheten, även om det säkert också finns ett litet mörkertal.

Jag själv tycker bidragsfusk och skattefusk exakt lika illa.

Vad gäller bidrag till företagare för att ta in praktikanter så borde det slopas helt, men det är just nu Alliansen som bestämmer hur slipstenen ska dras.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag måste säga att jag drar på smilbanden rejält.

Givetvis har du rätt och riksrevisionen fel.

800 millioner i återförda stulna pengar tack vare skatteamnestin är väl också ett fantasifoster skapat av någon hemlig vänstermurarorder.

Le är bra för hälsan, glad att kunna bidra.

Till saken, du drar in precis den storskaliga skatteflykt jag tydligt uttryckt att jag är emot. Fifflare finns överallt. De ägnar sig åt bidragsfiffel, svartarbete och skattefusk i alla tänkbara kombinationer eller var för sig, ganska långt från vad jag uttryckte att jag kan acceptera och än mindre se positiva effekter av. Precis det patrask som lurar folk på skydd.

Behöver jag tala om att jag öht inte tror på blockpolitik som en framkomlig väg?

Så... Ska det vara lättare att bli dömd? Är det rättssäkert?

10 miljarder bidragsfusk var en ren gissning de kom med. Den andra siffran, åt andra hållet, har i alla fall en större förankring i verkligheten, även om det säkert också finns ett litet mörkertal.

Jag själv tycker bidragsfusk och skattefusk exakt lika illa.

Vad gäller bidrag till företagare för att ta in praktikanter så borde det slopas helt, men det är just nu Alliansen som bestämmer hur slipstenen ska dras.

Ska det vara så förtvivlat att hålla någon ansvarig för det uppenbara. Hur lätt ska det vara att skylla ifrån sig. Det är bara lättja från FK och en vilja att cementera pengasvinn till sen länge favoriserade grupper.

Det är ju löjeväckande att de sitter och gissar om pengar i den storleksordningen, lägg sen till det lagliga svinnet. Är det verkligen yrkesfolk och vad har de då till uppgift? Orustfjord med sina 15 år sitter och gör fjantiga uppskattningar och ger ju inget vidare kompetent intryck.

En docent utan självaktning slår sig i slang med en populistisk journalist...det blir nog bra.

Du tycker lika illa om bidragsfusk och skattesmitande. Jag också även om jag för 20 år sen inte hade råd att vara fullt så rigid. (Jag jobbade hellre än tog bidrag jag var berättigad till.)

Men slöseriet inom lagen är ok? Det tycker inte jag.

Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Ska det vara så förtvivlat att hålla någon ansvarig för det uppenbara. Hur lätt ska det vara att skylla ifrån sig. Det är bara lättja från FK och en vilja att cementera pengasvinn till sen länge favoriserade grupper.

Det är ju löjeväckande att de sitter och gissar om pengar i den storleksordningen, lägg sen till det lagliga svinnet. Är det verkligen yrkesfolk och vad har de då till uppgift? Orustfjord med sina 15 år sitter och gör fjantiga uppskattningar och ger ju inget vidare kompetent intryck.

En docent utan självaktning slår sig i slang med en populistisk journalist...det blir nog bra.

Du tycker lika illa om bidragsfusk och skattesmitande. Jag också även om jag för 20 år sen inte hade råd att vara fullt så rigid. (Jag jobbade hellre än tog bidrag jag var berättigad till.)

Men slöseriet inom lagen är ok? Det tycker inte jag.

Det är ju inte journalisten eller docenten som kommit med gissningen 20 miljarder, utan den så kallade FUT-delegationen, vars rapport Alliansregeringen tog som sanning och krävde hårdare tag. Journalisten och docenten menade ju istället, att de siffror FK kommit med, antalet anmälda fuskare som faktiskt blivit fällda, antagligen låg lite närmare verkligheten. Var det populistiskt? Populistiskt vore väl att följa den populära uppfattningen om att alla (utom en själv förstås) fuskar alltid?

Förstod inte vad du menade med slöseri inom lagen, så förklara gärna.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
En renodlad borgerlig regering kommer räta ut det hela om de får fortsätta ett par mandatperioder till. Det tar ju trots allt några år att rätta till det som rödtottarna har ställt till med.
Minskad invandring, minskade bidrag till icke-euländer mm skulle ju vara en bra början på vägen mot vårt förfallna välfärdssamhälle.
Jag lyssnade på Anders Borg i riksdagen för några dagar sedan när han hade replikskiften med Sverigedemokraternas ekonomipolitiske talesman.

Borg uttalade sin helhjärtade övertygelse för att Sverige ska fortsätta ta emot flyktingar, även om detta kostar mycket pengar. Det handlade enligt Borg om att göra det rätta, en moralisk fråga mer än något annat.

Så den som i första hand tycker att Sverige ska ändra sin invandringspolitik ska varken rösta på Moderaterna eller Socialdemokraterna. För de som tycker att invandringen är Sveriges största problem finns bara ett parti.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
De som röstar vänster har lägre IQ.

Så. Färdigt.

Nu kan vi låsa den här tråden.
Om man skulle förklara för ett barn hur extremism, hatbrott och krig uppstår så är det genom att belägga sin motpart med förenklade, felaktiga och generella egenskaper. Det är praktiskt att göra på det viset om man själv har svårt för att reflektera kring sitt eget tänkande:

”Eftersom de andra är dumma så måste jag ha rätt.”

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Om man skulle förklara för ett barn hur extremism, hatbrott och krig uppstår så är det genom att belägga sin motpart med förenklade, felaktiga och generella egenskaper. Det är praktiskt att göra på det viset om man själv har svårt för att reflektera kring sitt eget tänkande:

”Eftersom de andra är dumma så måste jag ha rätt.”

Fula är de också!

Ah, storslagen retorik. Enligt den här studien är dock tvärtom mot vad du påstår: Right-wingers are less intelligent than left wingers, says study

Studie, smudie...

Det räcker ju att bara titta på dem för att räkna ut hur det ligger till. Det är lite banjo över det hela.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati