Spamtråd för Stockholmare och annat löst folk

Status
Ej öppen för fler svar.

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
BMW R1200GSA
d1ce skrev:
2526927 Är rädd för att du skräller lite, kan bli en tuff match ;) Du har ju definitivt modet och känslan för det till skillnad från resten av damerna :rolleyes:

Busschaffisen som får tunnelseende i 35km/h
Fille som hellre kör med handtagsvärmarna på (som snor all ström vilket resulterar i att hojen, flåt traktorn, bara går på 1burk) än en hoj som hade varit relativt potent i kvarteret med äldreboende
Kapten, vad säger han, built for comfort? Han kunde inte ha mer rätt
Roger som väldigt gärna vill, våta drömmar om lyft osv ( :rolleyes: ) men som påstår sig ha saktat ner... Då undrar jag, har det någonsin gått fort? Per definition?
Lorden ångade om honom på bogan (oväntat) och när han väl kommer i kapp skyller karln på att han tog pisspaus mitt i en av bogesunds skönaste högfartskurvor? Tror snarare han gjorde i brallorna när brölet ångade förbi (då ljög han faktiskt bara delvis).
Göran, bubben är snabb, men fan inte snabb nog... Och vem fanken kan vara snabbare än mig och klädd i goretex :va Faller t.o.m på utrustningen...
Jörgen, den dagen en jag får se mig stekt av något som passar bättre på ett historiskt museum bland veteranerna kommer jag att lägga vurpollonet på hyllan och se hojåka som ett passerat kapitel :D

Så du ser, jag hoppas du ger mig en god utmaning ;)

-@

edit: jag är inte så flitig idag :D

Du glömde skriva att du var dyblöt när du vaknade ur den där drömmen:7peta :fakta

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Jörgen Karlsson skrev:
2527111 Andreas, jag har bara sparat dig till sist. Alla andra har sett sothoran starta från stillastående utom du, du är mitt sista offer innan vintern har jag tänkt. :brynad

Hur fanken ska jag se dig? Jag har monterat av backspeglarna?! :va

-@

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Snail_shell skrev:
2527108 Jag träffade en kille i dag som sa sig ha byggt en sportster i samma färg som din med riktiga bromsar och fjädring..

Pratade om nå ekrar som packade ihop i fjol..

Låter det bekant???

Kromade skitekrar och ett klent nav som var "more show than go".
Nu är det ett styvare HD-original alu-baknav och de fetaste rostfria ekrarna.

Det är väll ett gott betyg åt motorn när ekrarna brister?
Hellre det än lillemans riskokare som spräcker topplock och konstrar! :)

d1ce skrev:
2527120 Hur fanken ska jag se dig? Jag har monterat av backspeglarna?! :va

-@
Du apar efter mig i allt Mowgli, jag har kör utan speglar sedan -85! :)

Du är så långt efter att jordkrökningen ger dig känslan av att ligga först ibland.

Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Jörgen Karlsson skrev:
2527125 Kromade skitekrar och ett klent nav som var "more show than go".

Det är väll ett gott betyg åt motorn när ekrarna brister?
Hellre det än lillemans riskokare som spräcker topplock och konstrar! :)

Ja, vad säger man... Det kan ju bara visa att det finns någon som vrider på rullen när det extrema av extrema material brister.

Jag ska inte vara elak, det har varit jätteskoj att söndagsåka i ditt tempo, heeeeeeela sommaren ;) :rolleyes: :D

-@

Jörgen Karlsson skrev:
2527125Du apar efter mig i allt Mowgli, jag har kör utan speglar sedan -85! :)

Du är så långt efter att jordkrökningen ger dig känslan av att ligga först ibland.

Är det nu jag ska vara ledsen att jag bara är 24 och inte hade en susning att kunna köra hoj -85?! :D

-@

Last edited:

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
BMW R1200GSA
Jörgen Karlsson skrev:
2527111 Andreas, jag har bara sparat dig till sist. Alla andra har sett sothoran starta från stillastående utom du, du är mitt sista offer innan vintern har jag tänkt. :brynad

Har alldrig märkt att du vill rejsa.....:va
Har jag missat nå't eller????

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Valrog skrev:
2527148 Har alldrig märkt att du vill rejsa.....:va

Under hela långa sommaren är det endast en som bjudit upp till lite mysåka och inte är det farbror-slö-stötstångswannaberacing. ;)

-@

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Jörgen Karlsson skrev:
2527125 Kromade skitekrar och ett klent nav som var "more show than go".

Så då vet du vem jag har träffat i dag då med andra ord?

Personen i fråga har haft HD verkstad i Sollentuna tidigare..
Numera är han meck på Ducati..

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Valrog skrev:
2527148 Har alldrig märkt att du vill rejsa.....:va

Nej jag skojar bara. men det har varit en del rejsande vid rödljusen i W-holm samt inne i stan plus till och från Tyresö och skogis efter våra onsdagskörningar. På själva körningarna ute på kurviga vägar så vet jag min plats som du vet, det går på sin höjd att hänga med med HD.n om jag kan vägen . Den är lite för farlig att komma för fort in i en böj med.

Snail_shell skrev:
2527161 Så då vet du vem jag har träffat i dag då med andra ord?

Långa Lasse?

Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Jörgen Karlsson skrev:
2527162På själva körningarna ute på kurviga vägar så vet jag min plats som du vet, det går på sin höjd att hänga med med HD.n om jag kan vägen . Den är lite för farlig att komma för fort in i en böj med.

Det där inlägget kommer att sparas och förevigas ;)

one down... :tuttar

-@

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
BMW R1200GSA
Jörgen Karlsson skrev:
2527162 Nej jag skojar bara. men det har varit en del rejsande vid rödljusen i W-holm samt inne i stan plus till och från Tyresö och skogis efter våra onsdagskörningar. På själva körningarna ute på kurviga vägar så vet jag min plats som du vet, det går på sin höjd att hänga med med HD.n om jag kan vägen . Den är lite för farlig att komma för fort in i en böj med.

Långa Lasse?

Förstår att det kan vara lite marit i kurvig terräng med sothoran..
Annars så är det bara att bjuda upp...JAG bangar inte...(Även om jag åker på torsk)...Har ju faktiskt hänt..:yoparty

Och då menar jag INTE den här lilla pubis snubben MR Rossi wannabee..
Han hänger man ju när som hells och hur som hellst.

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Valrog skrev:
2527181 Förstår att det kan vara lite marit i kurvig terräng med sothoran..
Annars så är det bara att bjuda upp...JAG bangar inte...(Även om jag åker på torsk)...Har ju faktiskt hänt..:yoparty
Gillar inte att tävla när det svänger, inte på väg iaf.
Jag brukar/ska få pisk av literhojar på 200 meter. Jag kan hålla undan för dem de första 50 metrarna om jag får till en bra start, eftersom ni har så kort hjulbas. Men sedan så börjar ni ta er om mig. En 600:a brakar inta alltid hinna om mig innan 200 meter, men en literhoj gör det definitivt om inte föraren är helt talanglös.

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
BMW R1200GSA
Jörgen Karlsson skrev:
2527199 Gillar inte att tävla när det svänger, inte på väg iaf.
Jag brukar/ska få pisk av literhojar på 200 meter. Jag kan hålla undan för dem de första 50 metrarna om jag får till en bra start, eftersom ni har så kort hjulbas. Men sedan så börjar ni ta er om mig. En 600:a brakar inta alltid hinna om mig innan 200 meter, men en literhoj gör det definitivt om inte föraren är helt talanglös.

Kan VILLIGT erkänna att jag INTE är speciellt bra på Rejsa rakt fram...:rodnar :rodnar

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Snail_shell skrev:
2527161 Så då vet du vem jag har träffat i dag då med andra ord?

Min hoj började byggas under 95/96 och ägdes då av en vän till mig. Inblandade var bla Långa Lasse, Lasse Wahlberg (rip) samt UCC och fler på Probike. Ivves customlack lackade.
Den kom sedan inte att rulla speciellt mycket och drogs bland annat med motorproblem till följd av knack och felaktiga förbränningsrum. Jag har följt bygget sedan 96 och ofta varit bollplank åt min vän Jocke som ägde hojjen. För 4 år sedan tog jag över hojen och rev ned den samt byggde om el, chassie, nya reglage och styre med dold eldragning. Plastade och formade om kutsen med 8 lager riktad 140 grams matta, ny konstruktion av röven, sydde om sadeln, Byggde om bromsar, lät förbänningsrummen samt kanaler och insugsventiler att bli moddade hos Cala för att få bukt med knacket samt höja effekten ytterligare. Svetsade och skar dän en del i ramen. Mm mm.

Jag lade ned ca 200 timmars eget arbete och runt 50 000:- på henne sedan jag köpte henne av min vän. Det blev lite av en tvåstegsraket min hoj, först de som började plockade ihop en rätt kul konfiguration som tyvärr i många stycken inte funkade. Jag som plockade upp handsken och byggde klart. I efterhand så ångrar jag lite att jag inte gjort det från start. Det finns inte en sak på min motorcykel som jag inte byggt om, det enda som är oförändrat från Långa Lasses tid är faktiskt lacken. Men den gillar jag och vårdar ömt, inte en repa trots sina nu 11 år.

Har frågat Lasse mycket om råd inför alla ombyggnader jag gjort, mycket av de problem jag upptäckt och åtgäradt hade han på känn då. Hojen byggdes lite för att stå i skyltfönster och mycket av lösningarna var "more show than go".

Vinterns projekt blir det att ånyo svetsa om ramen för att anpassa den till en ny motor jag ska sätta ihop. Om allt går i lås dvs.

d1ce skrev:
2527171 Det där inlägget kommer att sparas och förevigas ;)

one down... :tuttar

-@
Du vet att jag aldrig på kurviga vägar skulle försöka rejsa med en testosteronstinn tävlingshjärna som har ena foten i kistan. Tror du jag hade stått här då? Det är mellan rödljusen jag ska rosta dig! :) Händer det annorstädes är det att betrakta som olycksfall i arbetet! ;)

Last edited:

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Jörgen Karlsson skrev:
2527264
Har frågat Lasse mycket om råd inför alla ombyggnader jag gjort, mycket av de problem jag upptäckt och åtgäradt hade han på känn då. Hojen byggdes lite för att stå i skyltfönster och mycket av lösningarna var "more show than go".
;)

Samma Lasse är det som har ansvar för tekniken på min hoj.. :tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Snail_shell skrev:
2527317 Samma Lasse är det som har ansvar för tekniken på min hoj.. :tummenupp

Han är mycket duktig har jag hört. Inte minst på motorer. Har aldrig behövt leja honom för ngt själv dock.

Nu ska jag ut och åka lite!

Hilsen
j

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Snail_shell skrev:
2527317 Samma Lasse är det som har ansvar för tekniken på min hoj.. :tummenupp

Hur ska det gå nu när de återinför flerzonstaxa och du blir tvungen att växla pengar igen... Styva upp fjädringen för att klara en redig myntväxlingskassa?

-@

Jörgen Karlsson skrev:
2527264Du vet att jag aldrig på kurviga vägar skulle försöka rejsa med en testosteronstinn tävlingshjärna som har ena foten i kistan. Tror du jag hade stått här då? Det är mellan rödljusen jag ska rosta dig! :) Händer det annorstädes är det att betrakta som olycksfall i arbetet! ;)

Det här trodde jag inte skulle komma, men tomma burkar skramlar mest, eller någe sådant.. :rolleyes:

-@

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
d1ce skrev:
2527345 Det här trodde jag inte skulle komma, men tomma burkar skramlar mest, eller någe sådant.. :rolleyes:

-@

Nej nej, stora burkar skramlar mest heter det! Det ska vara slagvolym vettu! :)
/J

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...