Spamtråden Regn Edition

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
nu är det kallt ute, körde hojen till förvaring igår i + 2 grader... fy fan va kallt....

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Jag tror henq körde kinnekulle på 59 sek med sin KTM 660. Säger en del om hur flippad han är. En riktig undulat i Fordkläder :)

(hoppas vi ses snart henq)

Jag körde aldrig bana med sexmaskinen men hade jag gjort det hade jag lätt klarat ett varv på Kinnekulle under 30min.:näsblod

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
nån som är duktigt på framlampor/bilelektronik osv.?

Har en saab 9-3 -00, framlampan gick sönder, inga probs. Bytte den.. Nu gick den sönder igen i veckan, samma sak där, no probs, köpa ny och byta. Hann kommer till tingstadstunnel idag så fick jag upp en felmeddelande i displayen att framlampan var trasig. Ajjemen, mycket riktigt samma lampa som jag byte för 5 min sen var trasig !

Nån ? tips ?

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM

Har en saab 9-3 -00, framlampan gick sönder, inga probs. Bytte den.. Nu gick den sönder igen i veckan, samma sak där, no probs, köpa ny och byta. Hann kommer till tingstadstunnel idag så fick jag upp en felmeddelande i displayen att framlampan var trasig. Ajjemen, mycket riktigt samma lampa som jag byte för 5 min sen var trasig !

Nån ? tips ?

trasig generator? fast då borde alla lampor gå sönder.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r

Nån ? tips ?

Säker på att lampan är trasig? Jag har nämligen samma problem på min tjänstefårrd men upptäckte att det är glapp i kablaget precis innan lampsockeln så att säga, det får åtgärdas till servicen, jävligt irriterande med att få upp felmeddelande femtioelva ggr om dagen :gnissla

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jag drog på nya Valeo-torkarblad på SAABajäveln idag. Bytte även luftfilter, verkar dock inte som att det avhjälpte problemet med trasigt hjullager och det eventuella drivknutstjallet. :mad:

Btw, Rupert, jag hade också samma bestyr med min att vänster halvljuslampa gick sönder i ett. Bytte några gånger, kängade till skiten, och nu har jag inte haft felet på några månader. Skumt.

Det borde ju vara något som kortsluter eller gör att lampajäveln bränner.

F.ö är det Valeolstrålkastare på den däringa jefla bilen. :itwasn'tme

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
trasig generator? fast då borde alla lampor gå sönder.

bara höger fram

Säker på att lampan är trasig? Jag har nämligen samma problem på min tjänstefårrd men upptäckte att det är glapp i kablaget precis innan lampsockeln så att säga, det får åtgärdas till servicen, jävligt irriterande med att få upp felmeddelande femtioelva ggr om dagen :gnissla

skall kika på kablarna så fort det bli ljust ute..

Jag drog på nya Valeo-torkarblad på SAABajäveln idag. Bytte även luftfilter, verkar dock inte som att det avhjälpte problemet med trasigt hjullager och det eventuella drivknutstjallet. :mad:

Btw, Rupert, jag hade också samma bestyr med min att vänster halvljuslampa gick sönder i ett. Bytte några gånger, kängade till skiten, och nu har jag inte haft felet på några månader. Skumt.

Det borde ju vara något som kortsluter eller gör att lampajäveln bränner.

F.ö är det Valeolstrålkastare på den däringa jefla bilen. :itwasn'tme

OK stänke.. skall skicka iväg en välriktad spark så får vi se hur det artar sig.

skall ta en titt om lampan verkligen bränner, om inte så blir det en dubbelspark

tack för tipset :tummenupp

Last edited:

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Käkade på Manana i Majorna i helgen. Fiffan, gött käk och hyffsat prisvärt. ca 830 spänn för tjejen och mig, blev en flaska rött (345:)och ca 10 rätter + varsin efterrätt.

:tummenupp

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...