Sportig och med massa körglädje?
http://www.blocket.se/vi/20870559.htm?ca=18_s
...ok då, men ekonomisk på alla sätt!
http://www.blocket.se/vi/20870559.htm?ca=18_s
...ok då, men ekonomisk på alla sätt!
Bra förslag. Klassikerförsäkring - vilka bolag har sådan? Kvalificerar en sådan här?!
http://www.blocket.se/vi/20565855.htm?ca=11_s
Något att tänka på. Lite "mycket" motorcykel för mina behov kanske. Å andra sidan mycket motorcykel för pengarna.En rad försäkringsbolag har klassikerförsäkringar, men hojen måste vara minst tjugo år gammal, så en -93:a fungerar det inte på. Det var därför jag rekommenderade -86-89 för att -89 är sista årsmodellen du kan klassikerförsäkra. VFR från tidigt 90-tal är helt klart lite fräckare än 80-talarna då de fick uppdatering med bl.a. enkelsving. I övrigt är de ganska lika. Det som talar mot 90-tals-VFR:ena är att de plockade bort kuggdrivning av kammarna mot kedja, och dessutom tror jag de är lite tyngre om jag inte missminner mig.
Jag tycker du ska satsa på en VFR helt klart. Den verkar svara mot alla de önskemål du har på din lista!
EDIT: en sån här http://www.blocket.se/vi/20812728.htm?ca=15_s&last=1 fungerar att klassikerförsäkra. Den ser väldigt mycket bättre ut i verkligheten jämfört med de bilder personen på blocket visar upp (vilket generellt gäller för de flesta hojar). Den vita är pärlemovit, dvs nån form av metallic med lite skiftande flakes i, vilket är rätt fräckt.
//Morphine
Något att tänka på. Lite "mycket" motorcykel för mina behov kanske. Å andra sidan mycket motorcykel för pengarna.
Jag menar att en motor på 750 cc rimligen drar mer bensin och sliter mer på däck och kedja osv. än en 600. Eller en 150.Grymt mycket MC för pengarna. Vill du inte ha så mycket MC du kan få inom din budget?
Jag menar att en motor på 750 cc rimligen drar mer bensin och sliter mer på däck och kedja osv. än en 600. Eller en 150.
Valfri chinascooter a 125 kubik. Kostar som en brödrost, dock är väl körglädjen begräsad, men den tar röven från A till B.
Lustigt - har gjort en förfrågan om just en sådan. Tyckte det verkade ruskigt prisvärt: en -04 som gått väldigt lite för 18.500 kr. Men när jag har funderat fram och tillbaka så är det kanske en marginell besparing man gör om man helt inriktar sig på lägsta möjliga bränsleförbrukning. Det är ju t.ex. värt 200 kr extra i månaden i bensinpengar att köra en 650-stånka istället för en skoter på 150 cc.
Hur ska jag läsa sitt inlägg? Är du på det hela taget nöjd med Dink:en?
Min första hoj var en GS500E -97 , grymt bensinsnål samtidigt var den faktsikt riktigt rolig att köra... att den var billig o försäkra behöver jag väl knappast nämna
men kollar du på scootrar har ju de nästan uteslutande kardandrift, och kardan är ju praktiskt taket outslitligt och underhållsfritt.
Valfri chinascooter a 125 kubik. Kostar som en brödrost, dock är väl körglädjen begräsad, men den tar röven från A till B.
Men Du, en Honda Innova får du som spritt ny i din budget, o billigt som satan går den, kolla han vad han nu hette, han i Boden som åkte till Nordkap på en sån, kolla på www.saarela.se . Så var det han hette
Välj hellre en 150 cc isåfall, försäkringspremien lär bli bättre om man kommer ifrån 16-åringarna...
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |