Speed Triple-tråden Sthlm

mejner

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple 09
Haha, grattis hojen! Jag som tyckte jag var lite extrem som har börjat titta på sporthojar efter min första bandag! :-D
 

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Jag har precis köpt mig 10 år yngre :banana

Tack. Typ en Daytona 675 Special Edition 2010 då?

Hoppas man inte blir permanentbannad från S3 STHLM nu bara :gnissla
Kunde inte stå emot, blev obotligt biten av bandagen på Gelleråsen...

Fy F-n vad kul.
Måste erkänna att jag blev väldigt sugen själv på en kåphoj och vad vore bättre än en kåphoj med tre cyllar och rätt märke.
Säg inget till säpo13 bara, han blir lätt kaxig. :D:D

Grattis. När får du loss den? Och behåller du speedy?
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Grattis. När får du loss den? Och behåller du speedy?

De ska kitta upp den med lite "extra" först (se mitt garage), så planerad premiärrepa blir väl någon gång nästa vecka enligt Urban & Tommy :)

Och nej, tyvärr var mina fickor inte tillräckligt djupa, så vi får släppa speedy... Men en Street Triple & en Daytona i garaget är ju ganska optimalt, både Lenis & jag kan ju gasa friskt med bägge & kastbyta mellan varandra.

Klockrent egentligen :banana
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Jag kan höra ljudet från hojarna hem tll min balkong när LMS har sina roadracingträningar på tisdagar. Det är psykologisk terror på hög nivå. Som waterboarding fast snäppet värre. :gnissla

Att man sen har en kollega som är aktiv i bankörningssvängen gör inte saken bättre. Han brukar roa sig med att skicka blocket-länkar till mig med lämpliga MC-objekt.

Synd att man inte är gjord av pengar!

// J
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Vafaan, det där är GUBBEN i dig som talar :mad:
Jag har precis köpt mig 10 år yngre :banana



Tack. Typ en Daytona 675 Special Edition 2010 då?
Bläcket torkade för en timma sen...



Vafaan, du meckar ju med ALLT!!! :D
(och är jefligt bra på det får man väl erkänna)

MIN NYA LEKSAK:
Hoppas man inte blir permanentbannad från S3 STHLM nu bara :gnissla
Kunde inte stå emot, blev obotligt biten av bandagen på Gelleråsen...

Hahaha, va fan e´ru sann... sanslöst mkt grattis :tummenupp Nåja, så biten vart jag inte men kul som fan var det. Haru bokat den 6/9 nu då? :tummenupp

Hur ska du kunna ha Bug eyes på den där... plast går i och för sig att såga med lätthet.

Grattis än en gång :)
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
MIN NYA LEKSAK:
Hoppas man inte blir permanentbannad från S3 STHLM nu bara :gnissla
Kunde inte stå emot, blev obotligt biten av bandagen på Gelleråsen...

Ja fy in i helvete. Den hojen är snygg även fast den är vit. Den och vita yamahammaanahan är yberläckra. Blir du ett svart får med din vita hos trippelgrabbarna finns det snällt folk på plastraket också.. ;) :D

EDIT: För övrigt ett väl genomtänkt beslut som sakteliga fått mogna fram med enbart känslokall data som underlag. Det märks :fakta :banana
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
..........Och nej, tyvärr var mina fickor inte tillräckligt djupa, så vi får släppa speedy...

Då förstår jag, du tog alt 2 fast inte en banhoj. bara en att skruva på men med kåpor. Alltså banhoj = med krashkåpor inga lysen och som tål att åka av med utan att det gör så mycket.

Hoppas du grejar lite justa gatrepor på den, är ju inte direkt optimala för lite längre turer. Gissningsvis kommer du sakna vridet på storebror men det blir antagligen grymt på bana.
 
Last edited:

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Härligt Magniffen, grattis som fasen till en grym hoj (fast blå är snabbast ...). Du kommer inte bli besviken på banan, du kommer bli typ schnabbast!

Kraschkåpor rekommenderar jag att du köper på Polidom. Mailade i morse, fick svar direkt ... prylarna fanns hemma ... och de ringde nu på kvällen och berättade att de skickat dem. Det är fasen service ... !

Grattis än en gång. Ser fram emot att se den, har bara sett Daytona Polis Edition på bild!
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Hoppas du grejar lite justa gatrepor på den, är ju inte direkt optimala för lite längre turer. Gissningsvis kommer du sakna vridet på storebror men det blir antagligen grymt på bana.

Nä, då får jag försöka kravla mig över på Lenis Street Triple... :näsblod

Och jaaa, det blir nog att lära om lite, mindre vrid men garanterat effekt så det räcker... 162 kg torrvikt & 128 hk + ett par till med arrowpipan kanske?

Det får bli både bänkning & dämpinjustering hos effektbolaget vad det lider. Måste bara ut & samla några tusen tomburkar först... :rolleyes: Tommy skulle kolla om jag kunde sätta min Matris styrdämp på 675:an med andra fästen, men om inte kanske Tomp@ var intresserad?
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Nä, då får jag försöka kravla mig över på Lenis Street Triple... :näsblod

Och jaaa, det blir nog att lära om lite, mindre vrid men garanterat effekt så det räcker... 162 kg torrvikt & 128 hk + ett par till med arrowpipan kanske?

Det får bli både bänkning & dämpinjustering hos effektbolaget vad det lider. Måste bara ut & samla några tusen tomburkar först... :rolleyes: Tommy skulle kolla om jag kunde sätta min Matris styrdämp på 675:an med andra fästen, men om inte kanske Tomp@ var intresserad?

Tomp@n alltid intresserad! ...fast en sak slog mig, var den inte paj eller har du fått den bytt :)
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Ja, det är ju jefligt tur att man har en fru med alla hästar i stallet som motorbroms, annars hade det nog f-n efter euforin från gelleråsen redan igår stått en spontanintjöpt banhoj i garaget hemma... jisses :gnissla

Tydligen så bromsade inte den med alla hästar i stallet tillräckligt hårt...:rolleyes:

Skoj mé ny hoj!:)
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Tydligen så bromsade inte den med alla hästar i stallet tillräckligt hårt...:rolleyes

Jag ormade mig som en hal ål :3freak ljög om priset :mattias lovade att inte ta några "onödiga tillbehör" (finns det?) :confused: slet mig loss och ylade iväg till TC Länna som en rabiessmittad terrier med adhd... :jisses

Skoj mé ny hoj!:)

Thanx :yoparty
Ska väl tillägga att damen inte är helt missnöjd med tillskottet heller. Hon har redan paxat premiärturen :D

Tomp@n alltid intresserad! ...fast en sak slog mig, var den inte paj eller har du fått den bytt :)

Jo det stämmer, Tommy på Effektbolaget skickade tillbaks den, så jag väntar på att den ska fixas. Tills vidare kör jag på hans egna (en likadan) som jag fick låna.
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Vad e det för fel på att ha kidsen som depåtjejer, godis chips, läsk, visa sen vart toaletten är så klarar dom sig i många timmar, -blir ett äventyr för dom ..

:Bugar Kung Tom@s! Mina förhandlingar med cheyerna gick riktigt bra igår!:) Det föll väl i mindre god jord hos den jag delar bostad med, men, men...:rolleyes:

I´m ON for Gelleråsen 6/9!:yoparty

Funderar lite över boende-biten... Skulle gärna få lite info från de som bodde i stugor vid banan samt på Lunedet, om status/standard på det boendet. Vad finns i stugorna? Eget sänglinne antar jag, men kyl, porslin, etc. OCH - finns det TV? Det är VIKTIGT för cheyerna...:gnissla Hur långt är det från Lunedet till banan? Jag gissar att jag kommer att bli "övertalad" till hotell-boende, men tänkte kolla iaf...

Och Gnaget... Armlängds avstånd! :mad: :mad: :mad: :D
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
:Bugar Kung Tom@s! Mina förhandlingar med cheyerna gick riktigt bra igår!:) Det föll väl i mindre god jord hos den jag delar bostad med, men, men...:rolleyes:

I´m ON for Gelleråsen 6/9!:yoparty

Funderar lite över boende-biten... Skulle gärna få lite info från de som bodde i stugor vid banan samt på Lunedet, om status/standard på det boendet. Vad finns i stugorna? Eget sänglinne antar jag, men kyl, porslin, etc. OCH - finns det TV? Det är VIKTIGT för cheyerna...:gnissla Hur långt är det från Lunedet till banan? Jag gissar att jag kommer att bli "övertalad" till hotell-boende, men tänkte kolla iaf...

Och Gnaget... Armlängds avstånd! :mad: :mad: :mad: :D

Stugorna vid banan är ytterst enkla. 2st våningssängar + ett litet bord & 2st stolar typ. Jag tror det finns el... :hihi

PS: Nån som vill köpa loss mitt original depåstöd till speedy förresten?
 
Last edited:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Har bokat på Hotellet... jag och Säcken!

Så gott med hotellfrukost innan en bandag istället för kaviar och formfranska i en stuga, har ingen lust att städa på morgonen heller...
 

mejner

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple 09
Har bokat på Hotellet... jag och Säcken!

Så gott med hotellfrukost innan en bandag istället för kaviar och formfranska i en stuga, har ingen lust att städa på morgonen heller...

Så ni fick frukost...? Jag bodde på Nobels hotell och där öppnade frukosten inte förens åtta... :huvet

Vilket hotell har ni bokat?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top