Speed Triple-tråden Sthlm

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Färgkoder?

Här var det stiltje....

Någon här som har koll på färgkoderna till triplarna? Den blå förslagsvis! :)

Funderar på att lacka min nyinköpta italienska racehoj blå med. Allt för att få upp hastigheten! :yoparty

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Jag läste iof i en publicerad vetenskaplig avhandling att svart var den färg som har lägst friktion mot luft :va :D

I de hastigheterna jag kommer förflytta mig i är friktionen mot luften det minsta problemet. :gnissla

Svart är väl även stealth-planen målade i? Det blir till att försöka hålla en väldigt låg profil i början när man skall ut med de "stora" grabbarna på banan. På tisdag är det träningspremiär. :rolleyes:

// Johan

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Jag läste iof i en publicerad vetenskaplig avhandling att svart var den färg som har lägst friktion mot luft :va :D

Att det skall vara så svårt, blå är schnnabbast!! När mina krashkåpor åkte på märkte jag en avsevärd hastighetsreduktion. Inte så mycket som om den vore grön, men att göra en bluetuning är absolut att rekommendera. Tror det ger 25 hästar till på bakslangen :tummenupp

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Att det skall vara så svårt, blå är schnnabbast!! När mina krashkåpor åkte på märkte jag en avsevärd hastighetsreduktion. Inte så mycket som om den vore grön, men att göra en bluetuning är absolut att rekommendera. Tror det ger 25 hästar till på bakslangen :tummenupp

nu skall jag inte vara sån, bara lite :D
men varje gång jag kikar in i er 08-tråd så pratar ni om att hastigheten sitter i färgen.....

det fattar ni la att det har med salthalten i luften o gôra, o i gôttlaborg är det salt som fan, därför allt rostar o färgen trillar av, o med mindre färg dvs mindre vikt så går det gôôôrfort änna.

ha en go freda nu och kom ihåg att kramas massor
:krama

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
nu skall jag inte vara sån, bara lite :D
men varje gång jag kikar in i er 08-tråd så pratar ni om att hastigheten sitter i färgen.....

det fattar ni la att det har med salthalten i luften o gôra, o i gôttlaborg är det salt som fan, därför allt rostar o färgen trillar av, o med mindre färg dvs mindre vikt så går det gôôôrfort änna.

ha en go freda nu och kom ihåg att kramas massor
:krama

Efter att ha läst inlägget här ovan från säääkooo7? 8? 9? Äh, vafan det nu var, så kommer jag absolut att krama honom nästa gång vi ses. Som en Kungsboa kommer jag att krama honom.:mad:

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Efter att ha läst inlägget här ovan från säääkooo7? 8? 9? Äh, vafan det nu var, så kommer jag absolut att krama honom nästa gång vi ses. Som en Kungsboa kommer jag att krama honom.:mad:

SÄLJES: Biljett till sporthojskurs på Gälleråsen nästa helg
ANLEDNING: Jag är rädd för 2,0 m Shooter :näsblod

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
SÄLJES: Biljett till sporthojskurs på Gälleråsen nästa helg
ANLEDNING: Jag är rädd för 2,0 m Shooter :näsblod

Äh! Bara slappna av, så gör det inte så ont. :krama
Eller så försöker du blidka någon...:rolleyes: genom att lacka dina kraschkåpor i rätt färg, INNAN GÅsen...:D

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
Kan man få den i grönt? Perfekt julklapp till en jag känner.

Nu funderar jag mer i termer av sån där press de har på bilskrotar, än det där med kungsboa...:mad:

Annars borde den väl kunna funka som en uppsättning kraschkåpor till Lelles :tuttarmoppe, så slipper han tjöpa såna som du skaffade...:D

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
Förlåter du mig för mina tidigare "färgpåhopp" om jag lackar min banhoj i Brittish Racing Green? Inte piggelingrön men dock åt det gröna hållet. :D

Eller är det olagligt att lacka en italiensk hoj i en sådan anrik kulör? :Bugar

Du får lacka hojen i precis vilken färg du vill Johan, bara den har samma färgkod som min!:D
Närå, men det kan säkert bli fint med BRG på din banräser!:tummenupp

mejner

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Hoj
Triumph Street Triple 09
Vart var det man skulle bo i Karlskoga om man ville ha frukost innan kursen? Börjar bli dags att boka...

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring