Speed Triple-tråden Sthlm

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Har nu ytterligare kommit närmare i funderingarna att byta till Speed triple´n. Är bara lite rädd att jag kommer sakna tigern för att den har bredare användningsområde. Är ju inte den direkt som åker runt på bakhjulet... kan man ha skoj med triplen´n ändå??? Grejar man att dra iväg på längre turer, ca 20-30 mil utan att bli helt slut på den?

Vad kör ni på för försäkring? Kollade up lite priser och IF skulle ju ha ca 11900 för deras märkesförsäkring oc hBilsport och MC skulle ha 9200, men har hört att Bilsport har olika självrisker för kläder och mc osv, man måste ha full skydsutrustning osv, kanske bättre att lägga lite extra på IF?

Hjälp mig att bli övertygad.... pleeeaasssee!!! :tungan
 
Last edited:

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Hjälp mig att bli övertygad.... pleeeaasssee!!! :tungan[/QUOTE]

Åkte 250 mil med full packning på en vecka utan några som helst problem. Jag sitter bra fast jag är lång (188cm). Underbart vrid som inte finns hos många andra. Ser brutal ut. Dom säger att det går att åka bakhjul med den...... fan måste lära mig det! Har haft en del cyklar och måste säga att den är klart bäst hittils. Nya modellen -05 och framåt.
Försäkring hel/hel 5700:- (kan bero på att jag är gubbe +40 och bor på landet) Bilsport och MC.
Inget att tveka på kööööööööp
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Tigern har bredare användningsområde. Är ju inte den direkt som åker runt på bakhjulet... kan man ha skoj med triplen´n ändå??? Grejar man att dra iväg på längre turer, ca 20-30 mil utan att bli helt slut på den?

Hjälp mig att bli övertygad.... pleeeaasssee!!! :tungan

Idag har 2 st Triplar haft ett väldans brett användningsområde!:) Vi har åkt allt från motorväg i högsta tillåtna hastighet och, ja, kanske lite drygt det också emellanåt...:gnissla till underbara asfalterade krokvägar och även en del GRUSVÄGAR! Kanske inte det man föredrar, men det funkar faktiskt!

Jag är ingen bakhjulsåkare heller, men har hur kul som helst med min svarta -03:a och försöker komma upp någon meter emellanåt...:huvet Går väl sådär, om man säger som så...:gnissla Men vridet och ljudet - obetalbart!:yoparty

20-30 mil... Om du hade hakat på mej och paPs idag, hade du avverkat 50... Och känner jag paPs rätt, så kommer det i vart fall bilder ganska snart... Finns även en film från en GRYM VÄG!!! nere i Sörmland som vi drog åt båda håll under dagen. :yoparty Både Bulten och Bogan kan slänga sig i väggen...
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Har nu ytterligare kommit närmare i funderingarna att byta till Speed triple´n. Är bara lite rädd att jag kommer sakna tigern för att den har bredare användningsområde. Är ju inte den direkt som åker runt på bakhjulet... kan man ha skoj med triplen´n ändå??? Grejar man att dra iväg på längre turer, ca 20-30 mil utan att bli helt slut på den?

Vad kör ni på för försäkring? Kollade up lite priser och IF skulle ju ha ca 11900 för deras märkesförsäkring oc hBilsport och MC skulle ha 9200, men har hört att Bilsport har olika självrisker för kläder och mc osv, man måste ha full skydsutrustning osv, kanske bättre att lägga lite extra på IF?

Hjälp mig att bli övertygad.... pleeeaasssee!!! :tungan

Speedy är sjukt bekväm...klart att det blåser lite när hastigheten ökar men en repa på 20-30 mil klarar man helt lugnt.
Jag har svårt att tänka mig att man kan få så mycket roligare på en gathoj faktiskt oavsett om man kan slanga eller inte...jag kan det inte och har hur kul som helst ändå. Väghållningen, vridet och råheten är helt magisk.
Köp och kom in i vårt lilla speedy gäng!!
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Precis! Då kanske vi blir lite fler som beställer BUG EYE-tröjor sen också!:yoparty

Vilken tur att vi inte åkte till Barkaby :tummenupp. Motståndsrörelsen gjorde tydligen ännu en heroisk insats där.:rolleyes:

Det blev 56 mil i sadeln för mig så 20-30 mil med en triple funkar :tummenupp

Satan i gatan Shooter drog en Rossi förbi en elak SL buss på vägen till Skanssundet:skrämd :D

Här väntar vi på färjan
Skanssundet.jpg

Har vi åkt fär långt ? Shooter kollar med "Hitta.se"
Hitta-SE.jpg

Efter en riktigt lång och kurvig väg så tog vi en pause.
Pause.jpgNiceView.jpg

Skyltar som den här såg vi mest hela tiden:yoparty
WeLike.jpg

Detta är nog en av dom bättre hojvägar jag åkt (vi gjorde det 2 gånger :) )
[YOUTUBE-ID]Rv2OuIbH560[/YOUTUBE-ID]

Observera asfalten i dikesrenen i innerkurvorna :cool:
NiceWork.jpg

Enda smolket var att det blåst ner och spolats uten hel del skit på vägen här och där av ovädret.

Vi åkte på riktigt bra asfalt, mindre bra asfalt, asfalt ?, grus och gräs. Inga problem med en triple:banana

Vi såg rådjur, rovfåglar, harar,...... och en älg. Nåja Shooter hade en "Close encounter of the elk kind", jag såg bara grenarna som fladdrade där den sprang in i skogen. Då Shooter nästan stannar i filmen.
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Satan i gatan Shooter drog en Rossi förbi en elak SL buss på vägen till Skanssundet:skrämd :D

Ännu ett tecken åt Tom@s - Trippeln är ju hur mångsidig som helst!:D

Jag ville ju inte repa ner sidan på SL bussen med änden på styret:gnissla , så då fick det bli lite grus-sprättande i vägrenen :skrämd och sen hoppa upp för en decimeterhög asfaltkant... :eek: Gick som en dans!:tungan Hade god lust att ta ett snack :censored med den där :finger mobilsnackande, halvblinda busschauffören!!!:3freak
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Helt klart köp Tomp@!
Jag har dragit mellan gbg-stockholm några gånger...okej, kanske inte speedys favvoåka och absolut inte mitt heller. Men det funkar! Nä, speedys och mitt favvoåka blir på kurviga vägar där man i princip bara ser vägen framför sig och känner draget i motorn när den ylar vid gaspådrag. Sen att man ser sjuktball ut....åtminstonde tills det att man stannar och tar av sig hjälmen! Stort plus!:tummenupp

Och som spoon säger, väghållningen och känslan i alltihopa är faktiskt det bästa jag upplevt. Och dom andra kan intyga att jag är pöjkspolingen som alltid är på jakt efter en superduke eller en hypermotard eller vad det än må vara. Men faktum är att för varje hoj jag provkör så älskar jag bara speedy mer och mer!
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Mitt favvoåka blir på kurviga vägar där man i princip bara ser vägen framför sig och känner draget i motorn när den ylar vid gaspådrag!

Är det inte dags snart då att återkomma till Mecka??? Släpp trålen och kom tillbaka till asfalten, betongen och lukten av trecylindriga avgaser!:D

Enligt sidan www.yr.no verkar det bli kalasväder på lördag!:tummenupp Hoppas flera är sugna på åka, så kanske vi kan dra en Sörmlandsrepa igen! Verkar finnas hur mycket krokig asfalt som helst där nere!:yoparty
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Ja fan, ni låter onekligen jäkligt övertygande... tack för alla era positiva kommentarer. Lutar åt att jag byter till Triple. Sitter faktiskt just nu och bläddrar i katalogen, svart eller orange... dubbla eller enkelt arrowsystem, mkt som man funderar på...

Blir det som jag tänker så lämnar jag in tigern på försäljningsuppdrag till TC / Länna alt säljer den privat via Blocket, -får se vilken ork jag har att grotta med den biten själv. Har ju en jäkla massa utrustning på den till ett nypris av 136´papp, och det finns inte så många uta på Blocket så det kanske borde gå rätt lätt att kränga...

See you!
 

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Är det inte dags snart då att återkomma till Mecka??? Släpp trålen och kom tillbaka till asfalten, betongen och lukten av trecylindriga avgaser!:D

Enligt sidan www.yr.no verkar det bli kalasväder på lördag!:tummenupp Hoppas flera är sugna på åka, så kanske vi kan dra en Sörmlandsrepa igen! Verkar finnas hur mycket krokig asfalt som helst där nere!:yoparty

Ska eventuellt ner till storstan på lördag. Kanske hakar på lite triplekörning:tummenupp
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Svart eller orange... dubbla eller enkelt arrowsystem, mkt som man funderar på...

Smaken e ju som baken...men både paPs blanka, låga Arrow-pipa och Fensters svarta låga pipa, är ju inte fel... Vet inte märke på Fönstrets ljudförstärkare dock... :rolleyes: Min personliga uppfattning är att på min, old-edition, är det snyggare med högdraget system (Har dock iofs inte sett nån old-one med korta Arrowpipan där nere) Medans det på den nyare modellen är snyggare med en kort pipa nedtill... Du borde nästan komma och lyssna på ljudet när de knycker till lite med högerhanden!:D

Kanske haka på lördag om vi drar iväg...?

Ska eventuellt ner till storstan på lördag. Kanske hakar på lite triplekörning:tummenupp

Självklart ska du haka på! Haru´nån tidsplan på trippen? När anländer du till stan och hur länge kan du åka...? Kanske inte blir 10-22 som i tisdags, eller vad säger du paPs. En lördagsdrink i rimlig tid kanske vi åxå ska hinna med!:D
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Smaken e ju som baken...men både paPs blanka, låga Arrow-pipa och Fensters svarta låga pipa, är ju inte fel... Vet inte märke på Fönstrets ljudförstärkare dock... :rolleyes: Min personliga uppfattning är att på min, old-edition, är det snyggare med högdraget system (Har dock iofs inte sett nån old-one med korta Arrowpipan där nere) Medans det på den nyare modellen är snyggare med en kort pipa nedtill... Du borde nästan komma och lyssna på ljudet när de knycker till lite med högerhanden!:D

Kanske haka på lördag om vi drar iväg...?


Kanske skulle funka att haka på, om ni nu vill ha en Big Triple i ledet... :tungan
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Smaken e ju som baken...men både paPs blanka, låga Arrow-pipa och Fensters svarta låga pipa, är ju inte fel... Vet inte märke på Fönstrets ljudförstärkare dock... :rolleyes: Min personliga uppfattning är att på min, old-edition, är det snyggare med högdraget system (Har dock iofs inte sett nån old-one med korta Arrowpipan där nere) Medans det på den nyare modellen är snyggare med en kort pipa nedtill... Du borde nästan komma och lyssna på ljudet när de knycker till lite med högerhanden!:D

Kanske haka på lördag om vi drar iväg...?



Självklart ska du haka på! Haru´nån tidsplan på trippen? När anländer du till stan och hur länge kan du åka...? Kanske inte blir 10-22 som i tisdags, eller vad säger du paPs. En lördagsdrink i rimlig tid kanske vi åxå ska hinna med!:D

Den här gången ska jag faaaaaaaaaaaaaaaaan me' asså!! Nu måste fanskapet ut å vädras...har bara åkt regn och kö-tunnel senaste månaden. :huvet

Kanske skulle funka att haka på, om ni nu vill ha en Big Triple i ledet... :tungan

Klart att du ska!
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Smaken e ju som baken...men både paPs blanka, låga Arrow-pipa och Fensters svarta låga pipa, är ju inte fel... Vet inte märke på Fönstrets ljudförstärkare dock... :rolleyes: Min personliga uppfattning är att på min, old-edition, är det snyggare med högdraget system (Har dock iofs inte sett nån old-one med korta Arrowpipan där nere) Medans det på den nyare modellen är snyggare med en kort pipa nedtill... Du borde nästan komma och lyssna på ljudet när de knycker till lite med högerhanden!:D

Kanske haka på lördag om vi drar iväg...?



Självklart ska du haka på! Haru´nån tidsplan på trippen? När anländer du till stan och hur länge kan du åka...? Kanske inte blir 10-22 som i tisdags, eller vad säger du paPs. En lördagsdrink i rimlig tid kanske vi åxå ska hinna med!:D


Kanske köra på norra sidan så får Gnaget lite kortare ?

Kanske skulle funka att haka på, om ni nu vill ha en Big Triple i ledet... :tungan

Klart du får haka :tummenupp
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Kanske skulle funka att haka på, om ni nu vill ha en SLOW? Triple i ledet... :tungan

Ursäkta Editeringen Tomp@...:D

Klart du ska haka på oss! Verkar ju kunna bli ett litet gäng nu, kanonkul!

Vad säger du Gnagarn´, skall du in till stan för att lasta av nåt eller nån, eller kommer du bara ner för att gasa runt med oss? Skulle du föredra norra sidan, eller vill du se södra?

Och Mascoot, du behöver inte va orolig. Det du inte hinner göra medans du kör med oss på lördag, det finns GARANTERAT kvar åt dig efteråt!:rofl

Ska vi vara lite sentimentala och säga Shell Globen kl 11, eller finns det andra önskemål? Ska vi körra Norra kan vi ju ändå ta ett snabbmeeting där och sen återsamlas vid Väsby eller Arlandastad, beroende på vart vi skall styra? Eller orkar Ni upp tidigare? 10.30? 10? :gnissla
 

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Norra sidan skulle vara kanon för mig. Tar väl ett tag att åka ner, men kan jag ge f-n i fredagsgroggen så kommer jag nog iväg i 8-9 tiden. Är det spöregn i Falun på morgonen så drar jag nog täcket över huvudet och somnar om. Ska smörja upp speedyn ikväll så att det bara är att dra om det är bra väder.
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Norra sidan skulle vara kanon för mig. Tar väl ett tag att åka ner, men kan jag ge f-n i fredagsgroggen så kommer jag nog iväg i 8-9 tiden. Är det spöregn i Falun på morgonen så drar jag nog täcket över huvudet och somnar om. Ska smörja upp speedyn ikväll så att det bara är att dra om det är bra väder.

Har kollat lite på dina trakter på www.yr.no och enligt deras spådom, så får du nog bädda sängen fint imorgon bitti!:D Hoppas det stämmer, för det vore skoj att få dra runt en riktig runda!:yoparty

Vad säger paPs - Finns det småvägar på norra sidan med i din GPS? Eller ska vi kolla ut nåt på en karta som jag har? Om Gnaget drar väg 70 ner, så kan vi ju dra mot Enköping - Mötesplats förslagsvis McD vid Salatullen i Enköping..? Eller så ses vi McD Arlandastad hela högen vid 10.30, så kan vi ju åka både österut eller västerut därifrån, om Gnagarn istället bombar sig ner via Gävle och nya E4:an...
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Är det inte dags snart då att återkomma till Mecka??? Släpp trålen och kom tillbaka till asfalten, betongen och lukten av trecylindriga avgaser!:D

Snart är båten full me räkor och allt så snart drar jag upp! Har hottat min skönhet lite också med crashpuckar också! Så nu är det pimpad värre!
Jag vill ju också åka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Buhuuuuu snyft snyft!:huvet :huvet

Jaja, som sagt, kommer ju snart upp och då får man väl åka lite innan det är dags för 2000-servicen!:gnissla

Och ytterligare en sak, min ljudförstärkare är en CRM, (chainreactionmoto) och den är den enda i Sverige änsålänge enligt Bob på CRM. Vore kul med en kompis för den ser värstinggrym ut och låter som en arg arg ARG ferrari!
Väger inget heller så det är bara plus!!:tummenupp

Tomp@ du är hjärtligt välkommen! (köp en svart):pannkyss
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top