Speed Triple-tråden Sthlm

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Bulten Till Rosenhill!

Det blir lunch ute i Rosenhill idag. Jag och Magnif drar från våra krokar vid 10.45-11-snåret, för hugade spekulanter! Ring eller sms:a om Ni e sugna, för nu kollas inte tråden mer innan avfärd!:)
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Jag fick något mms idag som jag inte kunde öppna pågrund av skittelia! Antar att det var något i stil med "In your face för nu sitter vi och äter vrålgo lunch med havsutsikt medans du äter en taskigt blek chilli con carne och tittar på en vägg"??? Har jag rätt shoot??:näsblod
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Jag fick något mms idag som jag inte kunde öppna pågrund av skittelia! Antar att det var något i stil med "In your face för nu sitter vi och äter vrålgo lunch med havsutsikt medans du äter en taskigt blek chilli con carne och tittar på en vägg"??? Har jag rätt shoot??:näsblod

Njaaa, nästan... :pannkyss Du fick en bild på Socker-Conny i ett lyckligt ögonblick. :rolleyes: Han hade precis svalt en burgare med pommes och krönte sen måltiden med en god bulle till kaffet i Rosenhill!:D Vi hade en fin tur, med lite trafik, längs en Bulten i ganska gott skick! Bara lite skit på vägen vid grustaget, annars riktigt grusfria kurvor! :tummenupp

Sitter i valet och kvalet om det ska bli RAT-race eller inte... Vågar man lita på att regnet tar god tid på sig upp från Västkusten...:va
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Njaaa, nästan... :pannkyss Du fick en bild på Socker-Conny i ett lyckligt ögonblick. :rolleyes:

Sitter i valet och kvalet om det ska bli RAT-race eller inte... Vågar man lita på att regnet tar god tid på sig upp från Västkusten...:va

Socker-Conny says... RAT it is! :yoparty
Sitter med biker-kläderna på jobbet & laddar upp, siktar på att vara på TC Länna vid 17.30.

Förresten va det ju inte jag...utan Sparv-jefveln som åt upp min burgare. :mad:
Titta bara, bilderna talar sitt tydliga språk. Inte undra på att jag behövde en bulle till kaffet att trösta mig med.... :huvet
 

Bifogat

  • Mums 1.JPG
    Mums 1.JPG
    196.9 KB · Visningar: 32
  • Mums 2.JPG
    Mums 2.JPG
    192.8 KB · Visningar: 33

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Socker-Conny says... RAT it is! :yoparty
Sitter med biker-kläderna på jobbet & laddar upp, siktar på att vara på TC Länna vid 17.30.

And RAT it was!:yoparty Speed Triple Tråden STHLMs färger försvarades denna kväll av Magniffen, Shooter och Tomp@. Man kan väl säga att vi vann hela skiten, eller vad säger Ni!? :D
(Frånsett den där BMW-tanksen som låg före och plöjde väg åt oss...:rolleyes: )

Lite regndroppar lossnade från himmelhelvetet ikväll, men inget som inte en 180-repa i Södra Länken torkade upp, har jag hört...:rolleyes:

Nu är det bara att hoppas på uppehållsväder framöver, så att vi får ta emot Gnagarn från Dalarna till helgen!:)
 

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Nu är det bara att hoppas på uppehållsväder framöver, så att vi får ta emot Gnagarn från Dalarna till helgen!:)[/QUOTE]

Man tackar. Har stenkoll på alla vädersajter jag känner till och enligt alla blir det kanon på lördag. Åker ner fredag morgon och har ingen koll på tråden efter det. Kollar ikväll (om vi får fart på internet hemma:huvet :huvet ) annars har du mitt nummer så det är bara att messa.

Vore kul om det blev några triplar.

Apropå fåglar. Vi har stora problem med de lågflygande små liven här uppe oxå. Kan det vara en nationell sammansvärjning?
Monterade bort en gråsparv som inte hann undan från gaffelbenet häromdan.

Han har käkat sin sista bulle.......
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Apropå fåglar. Vi har stora problem med de lågflygande små liven här uppe oxå. Kan det vara en nationell sammansvärjning?
Monterade bort en gråsparv som inte hann undan från gaffelbenet häromdan.

Han har käkat sin sista bulle.......

Shit! Du nöjer dig inte med insekter du!:D

Jag kan nog vara på om jag lyckas fixa gnisslandet. Nej det var faktiskt inte din kedja shoot även om den rasslade en hel del den med!:D
Men nu är jag inne på att någon av bromsbeläggen ligger på. Jag har aldrig bytt....när tror man att det är dags? Paps? Hjälp?:va
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Men nu är jag inne på att någon av bromsbeläggen ligger på. Jag har aldrig bytt....när tror man att det är dags? Paps? Hjälp?:va

Bromsbeläggen kan du kolla som dom sitter. Kika in mellan bromsoken "från ovan", så bör du se beläggen. Kolla hur mycket du har kvar av skåran i belägget (se bild). Är det bara pyttelite kvar bör du planera ett byte. Det kan du göra själv, alternativt pratar du med Patrik på Däckshopen (www.swt-racing.com). Han har bra belägg hemma & monterar dem på typ 20 min.
 

Bifogat

  • bromsbelägg.jpg
    bromsbelägg.jpg
    82.9 KB · Visningar: 28
  • Kolla beläggen.JPG
    Kolla beläggen.JPG
    106.1 KB · Visningar: 31
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
ska ut och kolla på direkten!

Schysst av Magniffen att ikläda sig Papparollen sådär, eller jag menar paPs-rollen!:) Jag har ju nyss varit ut till SWT för däcksbyte, så om du har svårt att hitta, kan jag tuffa före dej ner. Då kan du tråla i mitt bakvatten, du vet sådär som det brukar vara när vi gasar lite...:D
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Schysst av Magniffen att ikläda sig Papparollen sådär, eller jag menar paPs-rollen!:) Jag har ju nyss varit ut till SWT för däcksbyte, så om du har svårt att hitta, kan jag tuffa före dej ner.
Det skulle vara grymt bra!

Då kan du tråla i mitt bakvatten, du vet sådär som det brukar vara när vi gasar lite...:D
Pssst....jag tyckte du försvann otaliga gånger i min bakspegel senaste gaset?? :FU:FU:pannkyss

Ingen som har något bra tips på hur man kan få beläggen att lossa lite? Dom sitter på hela tiden nu...
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Finns det några triplar som vill åka south-side på Lördag. Säg kring 9-10 vid Shell-Globen. Bulten -Skanssundet-Gnesta-Nyköping ?. Åka lite krokigt mellan Nyköping och Gnesta kanske.

Förutsätter att medecinmännen (och kvinnorna) lyckas dansa fram lite sol. dance004.gif

1. paPs
2. Gnaget
3. ?
4.
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Pssst....jag tyckte du försvann otaliga gånger i min bakspegel senaste gaset?? :FU:FU:pannkyss

Du menar den gången som jag hade min 10 åriga dotter, bärandes en ryggsäck, bakpå...:arsele :D

Ingen som har något bra tips på hur man kan få beläggen att lossa lite? Dom sitter på hela tiden nu...

Jag fattar inte hur det där funkar, men om beläggen är slitna, borde de inte typ bli tunnare då, så att man hellre får dra in handtaget längre liksom...:confused: De e inget annat som e galet då? YO! paPs!!! :va
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Okey då.

Hydrauliska bromsar funkar så att vartefter backarna slits så fylls det på olja från oljebehållaren.

Normalt så finns det inga fjädrar som drar tillbaka kolvarna i oken eller backarna.

Istället är det kolvpackningarna och rörelser i skivan som får backarna att lätta när man slutar bromsa.

Det finns så kallade antiskrikplåtar man kan montera mellan backar och kolvar som hjälper till att lätta på backarna.

Vanligaste orsaken till att backarna ligger på för mycket är nog kärvande kolvar på grund av skit eller oxidation.

Fenster har väl bara lapat sol och bärs på beachen medan triplen stått och rostat.:D :huvet . En hoj är till för att köras.:7peta

Möjligen kan det vara någon ventil som kärvar i huvudcylindern men det är inte det första jag skulle gissa på.
 
Last edited:

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Då kan du tråla i mitt bakvatten, du vet sådär som det brukar vara när vi gasar lite...:D

Trodde det var Bengen som trålade...dvs du :tuttar

Det skulle vara grymt bra!


Pssst....jag tyckte du försvann otaliga gånger i min bakspegel senaste gaset?? :FU:FU:pannkyss

Fast Shootis e en j-vel på att lanesplitta i 180 på E4:an i sann GR-anda....det vill jag lova! :näsblod
 
Last edited:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Satt ju bara och väntade på att kjolen, behån eller nått skulle ramla av... 2:26 av min tid i onödan :)
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Fast Shootis e en j-vel på att lanesplitta i 180 på E4:an i sann GR-anda....det vill jag lova! :näsblod

E4!? 180!? Du menar Autobahn... Men, var du med där nere...:va

Finns det några triplar som vill åka south-side på Lördag. Säg kring 9-10 vid Shell-Globen. Bulten -Skanssundet-Gnesta-Nyköping ?. Åka lite krokigt mellan Nyköping och Gnesta kanske.

1. paPs
2. Gnaget
3. Shooter
4. ?

Kollade www.yr.no i morsen och det såg riktigt, riktigt nice ut för lördagen!:yoparty

Satt ju bara och väntade på att kjolen, behån eller nått skulle ramla av... 2:26 av min tid i onödan :)

Tack Tomp@! Nu hann jag få ner mina förväntningar INNAN jag kollade filmen!:D Men gosse, det hade varit fint om det föll nåt...:gnissla
 

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Regn regn regn..... Är det värt att sitta i 20 mil i regn för att få åka lite triple i Sthlm....... Troligtvis ja. Väntar lite till. Regnar det kl 11:00 så blir det bilen. Ja jag vet, man är en j-vla kärring och allt det där. Jag får ta den smällen.
Ser liksom inte ut som en skur heller, jämnt fint sommarregn. Med den extremt korta baken så blir man ju blötare bak än fram :mad: :mad:


Hur ser det ut hos er?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top