Speed Triple-tråden Sthlm

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Regn regn regn..... Är det värt att sitta i 20 mil i regn för att få åka lite triple i Sthlm....... Troligtvis ja.

Inte troligtvis ja. ABSOLUT JA! Och vi snackar ju inte lite åka. Vi snackar MYCKE åka och KROKIGA vägar!:tummenupp

Kolla länken jag skrev om här ovan, klicka på "Stockholm" och sen den blå fliken som heter "timme för timme". Det ser ju inte tokigt ut för lördagen...:)
 

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Japp det blir...........Speedy. Solen letar sig fram och torkar upp vägarna. Rullar neråt snart. Messa eller ring angående tiden vid Shell Globen. Inte alltför tidigt bara :D Ska på konsert ikväll. :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty
 

mba

white lightning
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
speed triple -06
Finns det några triplar som vill åka south-side på Lördag. Säg kring 9-10 vid Shell-Globen. Bulten -Skanssundet-Gnesta-Nyköping ?. Åka lite krokigt mellan Nyköping och Gnesta kanske.

Förutsätter att medecinmännen (och kvinnorna) lyckas dansa fram lite sol. View attachment 247976

1. paPs
2. Gnaget
3. ?
4.

Skall om vädret tillåter segelflyga med en polare så jag får hoppa. Men jag kan skicka bilder på loopar i 350km/h.

Ha´t kul på lördag kids!

/M
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Ska försöka haka på, kanske dock inte hela dagen, måsta vara hemma till 15 senast...

1. paPs
2. Gnaget
3. Shooter
4. Tom@s
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Ska försöka haka på, kanske dock inte hela dagen, måsta vara hemma till 15 senast...

1. paPs
2. Gnaget
3. Shooter
4. Tom@s

Tänkte plocka hem ett WSOP bracelet ikväll och imorgon dra på badhus med kidsen...blir svårt att få in en repa...

Ledig hela nästa vecka så då tar jag gärna en repa eller två! :yoparty
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Ska försöka haka på, kanske dock inte hela dagen, måsta vara hemma till 15 senast...

1. paPs
2. Gnaget
3. Shooter
4. Tom@s

Kalas Tomp@! Jag snackade med paPs för ett tag sen och vi är inne på att försöka komma iväg i tid...typ vid 09-tiden... Han skulle ringa Gnaget senare i em och kolla om det kunde funka för honom. På 6 timmar hinner man ju en bit...:D

Vore ju skoj om Fenster orkade upp åxå... :7peta så vi blir 10 runda lyktor som drar fram genom Sörmland som ett åskväder!:yoparty
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Gnaget gillade inte riktigt iden med 0900 (förståerligt) så det får bli.

Shell Globen 1000, Fire-up ASAATAG (As Soon AS All Triples Are Gathered) säg 1015.

1. paPs
2. Gnaget
3. Shooter
4. Tom@s
5. ?
 
Last edited:

mba

white lightning
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
speed triple -06
PAPS du som är stigfinnaren/den vise mannen/Gandalf och så som jag också kör Garmin GPS, har du inte lite sköna rutter & Waypopints /fik som du kan dela med dig av:gnissla :) ?



//Martin
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
PAPS du som är stigfinnaren/den vise mannen/Gandalf och så som jag också kör Garmin GPS, har du inte lite sköna rutter & Waypopints /fik som du kan dela med dig av:gnissla :) ?

//Martin

Be om koordinaterna till vägen vid Östra Malma. Dit ska vi på lördag. Det är en HELT UNDERBAR HOJVÄG!! Synd att du inte kan haka på... Fast det är inte sååå synd om dej, att loopa i 350 blås låter inte fel det heller!:tummenupp
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Vore ju skoj om Fenster orkade upp åxå... :7peta så vi blir 10 runda lyktor som drar fram genom Sörmland som ett åskväder!:yoparty

Mmm jag är grymt sugen men jag vet inte om jag vågar dra ut på hojrepa med allt gnissel jag har från fronten. Känns sådär vågat. Inte blev jag klokare av det jag såg heller. Inte heller av Paps förklaringar(sorry paps):D

Det blir nog att dra in till tc-länna i nästa vecka och kolla upp fronten och 2000-servicen. Måste byta stift och så..hon fluddrar som fan nu!:gnissla :huvet
 

BigBill

Super villain
Gick med
30 Jul 2008
Ort
Märsta
Hoj
Triumph Tiger -08
Om ni inte har något emot att få följe med en tiger så skulle det vara roligt att haka på ;)
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Om ni inte har något emot att få följe med en tiger så skulle det vara roligt att haka på ;)

....skriver BigBill. Och sen är det bara tyst på tråden i flera timmar... :gnissla Klart du får följa! :tummenupp Tomp@ har ju nyss klivit av sin och gjort det rätta:confused: valet, så häng på du med, kanske vi kan locka över en till!:D

Välkommen då till Shell Globen kl 10 imorgon, för en heldag med Trajja-åka!:yoparty
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jaha då var man hemma från kick-off, första i mannaminne som man kom hem från samma dag som den började och dessutom nykter. :va

Kamerabatterierna är satta på laddning. Ses i morgon.

PAPS du som är stigfinnaren/den vise mannen/Gandalf och så som jag också kör Garmin GPS, har du inte lite sköna rutter & Waypopints /fik som du kan dela med dig av:gnissla :) ?



//Martin

Jajamen :tummenupp

Sweet, då kan ni räkna med mig också :D

Triumph + 3 Cylindrar = Självklart är du välkommen.:yoparty
 
Last edited:

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Fått en öl och lite mat efter en härlig dag i Sörmlands skogar. F-n va härligt. Vägarna hemåt från Mariefred var inte alls lika roliga. Gick desto fortare :D .

Såg att Shooter sneglade lite på Tigern som var med. Han är lite åt off road hållet. Han kanske ska ta steget fullt ut och köpa nåt i stil med Ktm cross kanske. Vad vet jag???

Hoppas ni fick en skön resa hemåt grabbar.

Nog tyckte jag att de blå gick lite fortare iallafall, t.o.m. den blå Tigern såg vass ut.

Se opp där nere för Gnagaren kan dyka upp när som helst.
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Fått en öl och lite mat efter en härlig dag i Sörmlands skogar. F-n va härligt. Vägarna hemåt från Mariefred var inte alls lika roliga. Gick desto fortare :D .

Såg att Shooter sneglade lite på Tigern som var med. Han är lite åt off road hållet. Han kanske ska ta steget fullt ut och köpa nåt i stil med Ktm cross kanske. Vad vet jag???

Hoppas ni fick en skön resa hemåt grabbar.

Nog tyckte jag att de blå gick lite fortare iallafall, t.o.m. den blå Tigern såg vass ut.

Se opp där nere för Gnagaren kan dyka upp när som helst.

Du hade kunnat följa oss ett tag till. Vi drog mot Gnesta och därifrån blev det till Mariefred, så dit hade vi kunnat följas åt... Blev lite högre tempo mot slutet för oss med. Även om de e najs på Trippeln, kanske det är lite hemlängtan ändå...:va

Tror du de tar emot en anmälan till GGN om man säger man ska åka Speed Triple:D Kanske ska tjacka mej en Willys eller en Hummer istället...:rolleyes: Närå, men det är en allsidig hoj!:D

Och du - Gnagaren är välkommen ner, när som helst. :tummenupp
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Instämmer. härlig dag.:tummenupp

Latjade lite med navigatorn till en bira när jag kom hem. Importerade det vi åkt och fick ett ryck och la in lite nya rutter vi får testa. Utgår från Donken vi tog slut fikat vid (Alby).

Shooter på en triple i GGN kan bli en frisk twister2.gif :D

Skämt o sido tur att dina grusskills gjorde att det gick bra.:tummenupp
 
Last edited:

BigBill

Super villain
Gick med
30 Jul 2008
Ort
Märsta
Hoj
Triumph Tiger -08
Underbara guldvägar! :nicka

Synd bara att det blev lite väl spännande med oljan på bakdäcket :galen

Får se när jag hinner följa med nästa gång. Fler blir det.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Sitter på Madrids flygplats och :popcorn. Det går trög att spamma SH på en mobil :mad
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top