Speed Triple-tråden Sthlm

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Att kalla en speedy med elefantöron för grymt snygg är näääästan att ta i...men bara nästan..

Nä nu j-vlar gick du över en gräns...nu blir det bonk nästa gång vi ses!! Jag har kollat UFC varje kväll i en månad och börjar få rätt koll på hur man ska göra mos av någon nu. :mad:

Bänkat hojen ikväll med Lelle ute hos Effektbolaget. Grymt trevliga snubbar!
124 pollar och 101 i vrid fick man.
Ska lämna in för lite Tuneboyfix och täppa till SAI'n så att jag får till vridet lite bättre. På det hela nöjd som fan med resultatet! :yoparty

Inte för att jag provat..... men heter det inte Pirelli Corsa tex ?:va

This one goes to 11
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Nä nu j-vlar gick du över en gräns...nu blir det bonk nästa gång vi ses!! Jag har kollat UFC varje kväll i en månad och börjar få rätt koll på hur man ska göra mos av någon nu. :mad:

Bänkat hojen ikväll med Lelle ute hos Effektbolaget. Grymt trevliga snubbar!
124 pollar och 101 i vrid fick man.
Ska lämna in för lite Tuneboyfix och täppa till SAI'n så att jag får till vridet lite bättre. På det hela nöjd som fan med resultatet! :yoparty



This one goes to 11

Lägg upp bänkkurvan !
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Lelle får krypa fram med sitt resultat själv :D

:mad: :mad: :mad: 119.8 hp & 97 Nm

Men jag har större utvecklingsutrymme! Annan map & öppnare luftfilter så har jag nog en 4-6 hp till...preciiiiis va jag behöver för å slippa jobba för att peta upp den på 3:an :D

Dessutom kompenserar jag just nu med att sippa på en Port Ellen 1978 Sherry Butt från OMC :FU
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Bänkat hojen ikväll med Lelle ute hos Effektbolaget. Grymt trevliga snubbar! 124 pollar och 101 i vrid fick man.
Lelle får krypa fram med sitt resultat själv :D

:mad: :mad: :mad: 119.8 hp & 97 Nm

:pannkyss :D :D

Det där med fulkvoten är glömt nu va´, Skotten...:D

Jag är ju från Piiite, så jag skulle kanske kunna snacka fram nåt schysst pris på MCExpress åt dej Magniffen, om du vill tjöpa TURRRBO till Speedyn...
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Jag är ju från Piiite, så jag skulle kanske kunna snacka fram nåt schysst pris på MCExpress åt dej Magniffen, om du vill tjöpa TURRRBO till Speedyn...

TUJBOO?? Mmmm... :tungan

Nåja....justerade faktiskt in fram-/bakdämp på Effektbolaget idag oxå, det blev en grym jäkla skillnad :tummenupp

Utöver det SKA det bli annan mapp imorgon, min air/fuel-ratio sög hästballe :gnissla men TC Länna fixar det. Hade way to much luftöverskott... = mer soppa!!! :mad:
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
TUJBOO?? Mmmm... :tungan

Nåja....justerade faktiskt in fram-/bakdämp på Effektbolaget idag oxå, det blev en grym jäkla skillnad :tummenupp

Utöver det SKA det bli annan mapp imorgon, min air/fuel-ratio sög hästballe :gnissla men TC Länna fixar det. Hade way to much luftöverskott... = mer soppa!!! :mad:

Så du menar att jag kan behöva lägga in 5:an kanske nästa gång vi ska åka...:va :D
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Nejnejnej...det är fortfarande samma regel som gäller: "-Om du vill försöka köra om ska du växla ned och GASA." Inte växla upp och bluddra... :rolleyes:

:D Jag bara ääälskar när tonen är rå men elak!:D Hugg och slag! En tråd i min smak!:tummenupp

Frun verkar ha sålt en massa möbler denna vecka, så jag är rädd att det blir lite xtra jobb för en annan framöver... Risken är att Ni slipper bluddret, om man säger som så... :huvet Men Ni som brummar och ryter, kan väl komma och musicera förbi mina kvarter lite på kvällar och helger...:rolleyes:
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
:D Jag bara ääälskar när tonen är rå men elak!:D Hugg och slag! En tråd i min smak!:tummenupp

Frun verkar ha sålt en massa möbler denna vecka, så jag är rädd att det blir lite xtra jobb för en annan framöver... Risken är att Ni slipper bluddret, om man säger som så... :huvet Men Ni som brummar och ryter, kan väl komma och musicera förbi mina kvarter lite på kvällar och helger...:rolleyes:

Jag kan hälsa från Effektbolaget att de gillar Speed Triple 955 bättre när det ska bänkas.......det finns mer plats att jobba i för att fästa varvtalskabeln....antagligen mer plats eftersom den har en mindre och klenare motor.
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Jag kan hälsa från Effektbolaget att de gillar Speed Triple 955 bättre när det ska bänkas.......det finns mer plats att jobba i för att fästa varvtalskabeln....antagligen mer plats eftersom den har en mindre och klenare motor.

Såja! Keep them coming! :tummenupp Jag tycker om dej åxå Skotten!:D

EDIT: Eller så är det för att 955:an går att mappa som Daytonan, du vet man kan få 147 vilda i galopp, men det kan ju säkert Ni åxå med era...:va
 
Last edited:

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Oj låter som man måste åka till effektbolaget efter servicen för att få något att jämföra med i den NYA hur-lång-är-din-penis-diskussionen här på tråden!:pannkyss :pannkyss

Kan iofs vara roligt att veta hur mycket bättre min hoj är med allt mitt sönderpulande av motorn med tuneboy!:gnissla :gnissla

Sen skall det ju tilläggas till vissas nackdel att ju bredare röv man har ju långsammare går hojen!:arsele :arsele
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Muuhahaha !

1. sTf_paPs 126,6 Hp och 113 Nm på slangen, blå är vassast :fakta :tummenupp
2. MaScoot 124 Hp 101 Nm (på slangen ?) :rofl
3. MagnifBastard 119,8 Hp 97 Nm (på slangen ?):rofl
4. ?


Nu får ni ta och köra in hojarna :)


Jag har fått på mitt nya drivpaket. Det var nog tur, motordrevets kuggar såg ut som metkrokar efter 3600mil.
 
Last edited:

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Muuhahaha !

1. sTf_paPs 126,6 Hp och 113 Nm på slangen, blå är vassast :fakta :tummenupp
2. MaScoot 124 Hp 101 Nm (på slangen ?) :rofl
3. MagnifBastard 119,8 Hp 97 Nm (på slangen ?):rofl
4. ?


Nu får ni ta och köra in hojarna :)


Jag har fått på mitt nya drivpaket. Det var nog tur, motordrevets kuggar såg ut som metkrokar efter 3600mil.

Vore intressant om du bänkade på samma bänk...annars så säger det inte så mycket :7peta

Jag är inte bitter :)
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Absolut!
Coola snubbar med en j-vla massa hightech gear till hojar så kul och intressant att åka dit och bänka oavsett resultatet :)

Och kaffe bjuder dom på oxå, det kan bli vårt hi-tech-dagis som komplement till bar-hänget hos TC Länna... :D

Ska dumpa hojjen på TC Länna idag så de får fixa min recall. Då får de mappa om den samtidigt. Ska prata med lill-nicke oxå å "övertala" honom att byta bort sitt 3-1-system :hihi :brynad
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top