Speed Triple-tråden Sthlm

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Domar'n!! Magnificent Bunghole fulkvota mig!!

Var är magister Paps?

Dekadens och moraliskt förfall ! Nu får vi nog gå ihop och städa upp lite i träsket! Ge Skotten till Shooter, så ska Ni få era nedrans fulkvotare! :kulspruta

Nu kan man inte lite på magistern heller! :mad: Några inläg bak här, så har han åxå klivit in i fulkvotarnas smutsiga värld och försökt sätta lite press på mej!:gnissla :D :D
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Och kaffe bjuder dom på oxå, det kan bli vårt hi-tech-dagis som komplement till bar-hänget hos TC Länna... :D

Ska dumpa hojjen på TC Länna idag så de får fixa min recall. Då får de mappa om den samtidigt. Ska prata med lill-nicke oxå å "övertala" honom att byta bort sitt 3-1-system :hihi :brynad

Va harú för recall på den? Funderar på om min mappning jag gjorde var bra, den bluddrar väldans ibland... låter i och för sig trevligt men lite väl mkt... i tid och otid... låter nästan som orginalmappningen e kvar, -kanske???
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Hörru Shootis! Här har du lite pimp-inspiration :tuttar
 

Bifogat

  • speed-triple-2002-2005.jpg
    speed-triple-2002-2005.jpg
    51.6 KB · Visningar: 51

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Va harú för recall på den?

Tydligen styret som lossnar ibland... Citat: "-...då Speed Triple är körglad, och Ni bör därför ej gasa såpass att framhjulet tappar styrförmåga." :crash

:hihi ...nä, tydligen nå gummibussningar till riser's som kan va problemet :va
Mina e ok tror jag, men vafaan...recall e recall å kaffet e gratis så... å idag hade dom havrekakor oxå :)

PS: Shooter, nicke vill ha 105 kkr för sin 08, har gått 200 mil. 07'an för 83 kkr finns kvar, men det finns tydligen en hungrig spekulant på den.

Funderar på om min mappning jag gjorde var bra, den bluddrar väldans ibland... låter i och för sig trevligt men lite väl mkt... i tid och otid... låter nästan som orginalmappningen e kvar, -kanske???

Du har dragit dina dB-killers va? I så fall har du samma prob's som mig, för mycke luft...eller snarare... för LITE SOPPA!! :D TC Länna ska testa lägga in 3-1 mappen på min nu, så får vi se om det blir bättre.

och Lördagkväll till ära: Skål pojkar :fyllisar
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Tydligen styret som lossnar ibland... Citat: "-...då Speed Triple är körglad, och Ni bör därför ej gasa såpass att framhjulet tappar styrförmåga." :crash

:hihi ...nä, tydligen nå gummibussningar till riser's som kan va problemet :va
Mina e ok tror jag, men vafaan...recall e recall å kaffet e gratis så... å idag hade dom havrekakor oxå :)

PS: Shooter, nicke vill ha 105 kkr för sin 08, har gått 200 mil. 07'an för 83 kkr finns kvar, men det finns tydligen en hungrig spekulant på den.



Du har dragit dina dB-killers va? I så fall har du samma prob's som mig, för mycke luft...eller snarare... för LITE SOPPA!! :D TC Länna ska testa lägga in 3-1 mappen på min nu, så får vi se om det blir bättre.

och Lördagkväll till ära: Skål pojkar :fyllisar


Tror jag vet vem den hungriga spekulanten är.. -en polare till mig. Men tror inte han är lika hungrig just nu. Nicke´s borde ju vara klockren, 200 mil är jag ju snart uppe i och den borde vara välskött... nya hojen!

Kul att se om den blir bättre sen med annan mappning, testade en kort tur att stoppa i insatserna i rörena, vart bra mkt bättre då, men så tråkigt ljud, nästan tystare än orginal.
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
PS: Shooter, nicke vill ha 105 kkr för sin 08, har gått 200 mil. 07'an för 83 kkr finns kvar, men det finns tydligen en hungrig spekulant på den.

Tackar för tipsen Herrarna Magnif och Tomp@! Finns dock betydligt billigare -08:eek:r på Blocket, om jag skulle ge mig efter en sådan... Känns som att jag släppt den där "matt:va svarta" på TC Länna, gillade inte riktigt den... Finns en "riktig" mattsvart i Uppsala -08, för under 100´...

Men jag vill som sagt bli av med min egen pärla först! Lättare att sen handla rent av någon... Men jag varken kan eller vill skänka bort min hoj bara för det, jag är så himla nöjd med den som den är! Egentligen är man ju knäpp som letar annan, känns det som...:rolleyes:
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Denna tycker jag skulle passa Shootis klockrent!
Shootis, de e ok om du vill ha den som avatar :)

Undra om den hjälmen går att få i kombination med paPs blå hjälmlampor, pimpade med blinkrelä...:va Man skulle ju kunna använda den hemma om inte annat, för att komma sig ut och gaaaasa med Speedy verkar ju inte gå...:mad: Jefla höstväder!:mad:

Jag håller på att bli knäpp efter en dryg veckas avhållsamhet, hur f-n klarade du en månad i sommar Skotten!? Kan ju vara bra med tips inför vintern...:gnissla

How goes it med att svetsa fast styrstången på din hoj då Magniffen, ere´ klart!:)
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Magnifen...hur går hojen efter TC ändrade mappningen, bättre eller sämre?

Ska dit någon dag, får sånt jäkla baksug i tanken, går knappt att få upp locket ibland, tydligen någon kulventil som kunde fastnat alt någon vacumslang som kommit i kläm...
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Magnifen...hur går hojen efter TC ändrade mappningen, bättre eller sämre?

Ska dit någon dag, får sånt jäkla baksug i tanken, går knappt att få upp locket ibland, tydligen någon kulventil som kunde fastnat alt någon vacumslang som kommit i kläm...

Hörde att paPs hade en lösning på det där. Gnaget hade något trassel liknande det där när vi åkte för nån vecka sen. Han trodde att tankväskan spelade in, men enligt paPs är det en kulventil som finns på en slang under tanken. (Du ser den/kan plocka fram den om du står på hojens vänstra sida) Den skall ha att göra med säkerhet/läckageskydd om hojen ramlar.

Nån har visst bytt ut den mot ett rör helt enkelt...:rolleyes: paPs kanske kan beskriva det bättre...:va
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Magnifen...hur går hojen efter TC ändrade mappningen, bättre eller sämre?

Ska dit någon dag, får sånt jäkla baksug i tanken, går knappt att få upp locket ibland, tydligen någon kulventil som kunde fastnat alt någon vacumslang som kommit i kläm...

Ner i garaget omedelbart och släng denna åt helvete.
tippventil-06.JPG

Ersätt med en bit lämpligt rör.:tummenupp

Här sitter den lilla styggingen
plast.jpg
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Tackar för tipsen... ska kolla upp det, men det blir nog TC som får fixa... får ju sån service i dryga två år till :tungan
 

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Ingenting med speedy att göra, men vill bara dela med mig att det blir ytterligare en kille i skaran. Frugan var på ultradjud och fick det bekräftat (det jag vetat hela tiden) att det blir en till grabb. 4:de :D :D :D Ni som får döttrar hur fan gör ni? Lyset släckt och under täcket eller? Nåja det ska nog inte vara fler iochförsig. Har ju en bonusdotter oxå, det får räcka. Nån som har en billig SL buss till salu......


Många mil på speedyn ............. har det inte blivit. Funderar starkt att strippa den snart och lämna in på lack.

Mattsvart är snabbast va? :yoparty :yoparty :yoparty

Om jag mot all förmodan skulle ha antytt något annat nån gång, så dementerar jag det.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Tackar för tipsen... ska kolla upp det, men det blir nog TC som får fixa... får ju sån service i dryga två år till :tungan

Den styggingen går inte att fixa. Du kan få 10 bytta på garantin men den kommer ändå inte att funka.

Den har monterats pga det är krav i USA. Finns inga krav på en sådan i Europa.

Byt mot rör och spar skräpet om du vill kunna montera tillbaka den vid försäljning (stackars sate som får en hoj med den monterad :gnissla)

Ingenting med speedy att göra, men vill bara dela med mig att det blir ytterligare en kille i skaran. Frugan var på ultradjud och fick det bekräftat (det jag vetat hela tiden) att det blir en till grabb. 4:de :D :D :D Ni som får döttrar hur fan gör ni? Lyset släckt och under täcket eller? Nåja det ska nog inte vara fler iochförsig. Har ju en bonusdotter oxå, det får räcka. Nån som har en billig SL buss till salu......


Många mil på speedyn ............. har det inte blivit. Funderar starkt att strippa den snart och lämna in på lack.

Mattsvart är snabbast va? :yoparty :yoparty :yoparty

Om jag mot all förmodan skulle ha antytt något annat nån gång, så dementerar jag det.

Grattis till :rullandeu !


Tänkte ut å åka vid 15:00, jo tjena :huvet

Jag drar nu .
 
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Magnifen...hur går hojen efter TC ändrade mappningen, bättre eller sämre?

Har varit uppe i norrland hela veckan, inte hunnit testa än...va förbi TC Länna idag & kollade av läget. De har en ny mappning för vårt Arrow-slipon (inte 3-1-mappen) som vi la in, men har endast tok-gasat lite inte på verkstan... :hihi

Har satt på mad doctor framblinkarna oxå, så får se om vi kanske åker förbi där imorrn och plockar ut den :tungan

Mattsvart är snabbast va? :yoparty :yoparty :yoparty

JA :yoparty
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top