Speed Triple-tråden Sthlm

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
jovisst - men funkar det inte från början så sitter förmodligen inte relät/loadboxen där den ska ändå.. kan bara prata för Mad Doctor - annat har jag ingen pejl på..

Lämnade in hojjen för en recall på mina risers, och bad dom då kränga på ett par mad doctors fram-blinkar när de ändå hade moppen där.

Två flugor på smällen lixom... :rolleyes:

Nicke på TC Länna har monterat dom jefligt snyggt & även använt medföljande loadbox, men va lite osäker på instruktionen han fått från mad doctor....å de e väl där kruxet sitter nu antar jag...därav adhd-blinket :D Han skulle kolla det på måndag så jag e på intet sätt orolig, på sin höjd lite lat men de va inte olagligt sist jag kolla :hihi

Ska kanske be om demontage av 1st "paPs-tippventil" när man ändå är biten av latmasken... :rodnar
 

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
Nää nu får det fan imej va nog snart...!

Tycker att triplen e en jävligt snygg hoj med mycket karaktär, MEN...
Det är på tok för svag motor i den, jag kommer med största sannolikhet att avyttra min hoj (känns riktigt tungt) till förmån för plast raket utan karaktär!!

Är less på varvstopp o ett jävla blåsande hela tiden.

Alternativet är ju o montera turbo på den men risken finns att det blir dyrt o jobbigt att få o funka, kanske inte e värt.

Som tankarna går nu blir det en 07-08 gixxer lr retta:näsblod
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Nää nu får det fan imej va nog snart...!

Tycker att triplen e en jävligt snygg hoj med mycket karaktär, MEN...
Det är på tok för svag motor i den, jag kommer med största sannolikhet att avyttra min hoj (känns riktigt tungt) till förmån för plast raket utan karaktär!!

Är less på varvstopp o ett jävla blåsande hela tiden.

Alternativet är ju o montera turbo på den men risken finns att det blir dyrt o jobbigt att få o funka, kanske inte e värt.

Som tankarna går nu blir det en 07-08 gixxer lr retta:näsblod

...och jag som trodde att du hade personlighet och karaktär.
slap.gif


Gött...då kan du slanga som GR nästa säsong :gnissla
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Nää nu får det fan imej va nog snart...!

Tycker att triplen e en jävligt snygg hoj med mycket karaktär, MEN...
Det är på tok för svag motor i den, jag kommer med största sannolikhet att avyttra min hoj (känns riktigt tungt) till förmån för plast raket utan karaktär!!

Är less på varvstopp o ett jävla blåsande hela tiden.

Alternativet är ju o montera turbo på den men risken finns att det blir dyrt o jobbigt att få o funka, kanske inte e värt.

Som tankarna går nu blir det en 07-08 gixxer lr retta:näsblod

Verkar väl trist att du ska behöva överge hojjarnas hoj!:)

Antar att de följt med tiden och kan erbjuda samma till 1050 som till 955, om du kollar på denna länk... http://www.boostisgood.com/speedtriple955/ Annars tror jag säkert att MC Express uppe i mina hemtrakter skulle bli glada att få sätta på lite prylar på en Triple som omväxling till alla jappsare! Måste ju vara faan så mycke enklare för dem att få jobba med en hoj utan allt plastskit som sitter ivägen!

Sen är det väl bara att :hjälm , så slipper du blåsten åxå!:rolleyes:
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
...och jag som trodde att du hade personlighet och karaktär.
slap.gif

1.) Va? :va ...e de snajdarn du pratar om?

Verkar väl trist att du ska behöva överge hojjarnas hoj!:)

2.) Va? :va ...trodde du skulle hota med klovarna å lägga ett skambud på hans svarta fara?

Tujjbo lät ju grymt lockande. Tills jag såg piteå-prislappen på 50 lax... :rolleyes:
Men jag måste nog hålla med snjaddjo lite angående pållarna, det skulle nog behövas en 20-30st till i stallet för å göra det riktigt-riktigt-riktigt kul...

Men jag har ju så jävla kul ändå när jag kör ifrån snajdarn så shiiit samma...
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Va? :va ...trodde du skulle hota med klovarna å lägga ett skambud på hans svarta fara?

Jag har sett honom köra den där...:gnissla

(Nääärå, sorry Snajdarn, det är en fröjd att se!:tummenupp)

Tujjbo lät ju grymt lockande. Tills jag såg piteå-prislappen på 50 lax... :rolleyes:

Ooooops! Smakar det, så kostar det... :hojraket

Men om min 955 kan gå att fixa om till 147 hk via kambyte och mappning, eller vad det nu är som krävs...:confused: , så borde det väl gå att fixa nåt åt det hållet med 1050 åxå, eller...? Är det bara tuuuurbo som kan bota...:va

EDIT:
Men jag måste nog hålla med snjaddjo lite angående pållarna, det skulle nog behövas en 20-30st till i stallet för å göra det riktigt-riktigt-riktigt kul...

Menar du då inklusive de 10 som ditt:arsele säger sig ha kännt av efter mappningen, eller vill du ha ytterligare 20-30 för att hänga med oss andra...:va
 
Last edited:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Såg Magniffens S3á stå ofärdig idag med blinkerskablarna hängandes... :gråta

Min är numera lite lättare utan kulventil och utan vacum i tanken... dessutom med nya mappningen, tyckte den gick bra mkt bättre med den mappningen, kändes lite piggare och rappare... det lilla jag hann åka kändes det som det i alla fall! ...måste bänka den så man får vara med i hk-striden!
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Såg Magniffens S3á stå ofärdig idag med blinkerskablarna hängandes... :gråta

Oj, oj, oj, blir ingen billig historia för Magniffen det där... 2 veckor x 40 timmar x 800 spänn...:gnissla Tur att pengar inte är en trång sektor för den mannen!:D (Men snart börjar ju ÄVEN NÄSTA HELGS ÅKA ligga i riskzonen...)

Min är numera lite lättare utan kulventil och utan vacum i tanken... dessutom med nya mappningen, tyckte den gick bra mkt bättre med den mappningen, kändes lite piggare och rappare... det lilla jag hann åka kändes det som det i alla fall! ...måste bänka den så man får vara med i hk-striden!

Jag tror att du kommer att vinna racen Tomp@! Om du bara kryper ner bakom din toppkåpa, finns det ju inte en partikel i universum som kan på något sätt, kan få fäste på din välvaxade svarta raket och bromsa upp din framfart!:tummenupp
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Såg Magniffens S3á stå ofärdig idag med blinkerskablarna hängandes... :gråta

Min är numera lite lättare utan kulventil och utan vacum i tanken... dessutom med nya mappningen, tyckte den gick bra mkt bättre med den mappningen, kändes lite piggare och rappare... det lilla jag hann åka kändes det som det i alla fall! ...måste bänka den så man får vara med i hk-striden!

Så du hittade den lilla rackaren till slut. Såg den likadan ut som på mitt foto ?

Jag har 2 st till -06 liggande, Man kanske skulle skapa en "Hall of Shame" utställning bara för skräp som inte fungerar.:)

Jag kan plussa med designerhandfatet på mitt hotellrum.
Handfat.JPG

Platt ca 5cm djupt och inget fall. Så fort man öppnar kranen studsar allt vatten upp och blöter ner allt i omgivningen.:huvet.

Kanske därför som tempregleringen på blandaren även reglerar flödet :gnissla.

Skållhett rökar flöde = AJJJJJJ satan + byt skjorta
Iskallt droppar som på en gammal = 20 minuter att fylla ett glas vatten.
 
Last edited:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Så du hittade den lilla rackaren till slut. Såg den likadan ut som på mitt foto ?

Jag har 2 st till -06 liggande, Man kanske skulle skapa en "Hall of Shame" utställning bara för skräp som inte fungerar.:)

Jag kan plussa med designerhandfatet på mitt hotellrum.
View attachment 250208

Platt ca 5cm djupt och inget fall. Så fort man öppnar kranen studsar allt vatten upp och blöter ner allt i omgivningen.:huvet.

Kanske därför som tempregleringen på blandaren även reglerar flödet :gnissla.

Skållhett rökar flöde = AJJJJJJ satan + byt skjorta
Iskallt droppar som på en gammal = 20 minuter att fylla ett glas vatten.

Som gjort för att skapa en fin kissfläck... kanske skulle projja dit sådana på våra offentliga toaletter i projektena, bara för att jäklas.

Den såg lika dan ut, fast tydligen placerad högt uppe under tanken numera, Nikke tog bort den så sen funkade det klockrent...
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Onsdagsrace!

Drog jag iväg på ikväll! De e ju ingen idé att skriva och försöka få ut nån på den här tråden längre, så jag drog till Barkis själv.:rolleyes: Är det inte mässbesök i Tyskland, så är det husbyggande, verkstadsparkering eller planerade verkstadsbesök eller annat-gud-vet-vad som prioriteras före att grensla hojen... SKÄRPNING! :mad: :D

Efter att ha dragit några repor mot parkerade:va Rettor och Busor :näsblod , så begav jag mej hemåt vid 19-tiden. Då hände nåt skoj! En glá snubbe på en svart -04:a med en helt uuunderbar sång från en låg, kort Laser dubbelburk, kom och slog följe me mej en bit på vägen! Den lät grymt rapp och gick som bara den, om man jämför med min Speedy. Han hade bytt luftfilter och mappat den och sade sig mätt upp 120 pållar på bakdäcket. :yoparty

Verkar gaaaanska lockande måste jag säga! Sen hade han lackat ramen svart och åkte på 08:a II:s bakfälg åxå... Finns du här på SH och känner igen dej, kan du väl höra av dej och haka på nån repa. Det behövs fler på tråden som ANVÄNDER sina Triplar...:D
 

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Drog jag iväg på ikväll! De e ju ingen idé att skriva och försöka få ut nån på den här tråden längre, så jag drog till Barkis själv.:rolleyes: Är det inte mässbesök i Tyskland, så är det husbyggande, verkstadsparkering eller planerade verkstadsbesök eller annat-gud-vet-vad som prioriteras före att grensla hojen... SKÄRPNING! :mad: :D

Efter att ha dragit några repor mot parkerade:va Rettor och Busor :näsblod , så begav jag mej hemåt vid 19-tiden. Då hände nåt skoj! En glá snubbe på en svart -04:a med en helt uuunderbar sång från en låg, kort Laser dubbelburk, kom och slog följe me mej en bit på vägen! Den lät grymt rapp och gick som bara den, om man jämför med min Speedy. Han hade bytt luftfilter och mappat den och sade sig mätt upp 120 pållar på bakdäcket. :yoparty

Verkar gaaaanska lockande måste jag säga! Sen hade han lackat ramen svart och åkte på 08:a II:s bakfälg åxå... Finns du här på SH och känner igen dej, kan du väl höra av dej och haka på nån repa. Det behövs fler på tråden som ANVÄNDER sina Triplar...:D

Nää nu får det fan imej va nog snart...!

Tycker att triplen e en jävligt snygg hoj med mycket karaktär, MEN...
Det är på tok för svag motor i den, jag kommer med största sannolikhet att avyttra min hoj (känns riktigt tungt) till förmån för plast raket utan karaktär!!

Är less på varvstopp o ett jävla blåsande hela tiden.

Alternativet är ju o montera turbo på den men risken finns att det blir dyrt o jobbigt att få o funka, kanske inte e värt.

Som tankarna går nu blir det en 07-08 gixxer lr retta:näsblod

Vad är det som pågår nere i fjollträsk. Håller alla på att bli galna eller. Snajdarn vill byta till en opersonlig radfyra och Shooter åker omkring och flörtar med en Retta:huvet :huvet :huvet :huvet
Och inte åker ni nåt heller:gnissla
Fattas bara att Paps börjar snegla på nån långgaffel så är förfallet totalt.
Skärpning grabbar!!!!
Vart tog Bug Eyes Sthlm vägen....
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Vad är det som pågår nere i fjollträsk. Håller alla på att bli galna eller. Snajdarn vill byta till en opersonlig radfyra och Shooter åker omkring och flörtar med en Retta:huvet :huvet :huvet :huvet
Och inte åker ni nåt heller:gnissla
Fattas bara att Paps börjar snegla på nån långgaffel så är förfallet totalt.
Skärpning grabbar!!!!
Vart tog Bug Eyes Sthlm vägen....

:fakta Exaktemente Gnagar´n! Frånsett att jag skulle flörta med Rettor... Möjligen med den som grenslar den, om det är något litet stycke...:tuttar Men det känns inte riktigt som att BugEyes Sthlm är ett sådär jättesammansvetsat gäng direkt...:gnissla

Fan, Gnagar´n du måste komma ner till Dalarnas förort lite fler gånger, så det blir lite uppställ bland boysen!:tummenupp :D
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag är snart hemma igen och då tänker jag ut å gasa. :yoparty

Inte en enda "Dűskrump" har jag sett heller. :arsele

Dock har jag provsuttit en orange och svart "Judge Dredd helmet copy" (det stod Brembo i rött på oken) och en orange och kolfiber racer med 2 säten och 4 hjul.

.......Den såg lika dan ut, ......Nikke tog bort den så sen funkade det klockrent...

Told you so :tummenupp
 
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Det behövs fler på tråden som ANVÄNDER sina Triplar...:D

Blir en repa idag efter jobbet :tummenupp
Väntar på nytt relä som skall skickas, får väl köra med disco-blink så länge...
Tydligen har mad doctor kommit på att det befintliga ej funkar till vissa nyare modeller. Så ni övriga behöver inte oroa er... :FU

Jag är snart hemma igen och då tänker jag ut å gasa. :yoparty

Skarume efter jobbet idag då?


Nicke på TC tar bort min idag oxå, nu när Tompa succesfullt agerat crasch test dummy i ärendet :hihi
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Blir en repa idag efter jobbet :tummenupp
Väntar på nytt relä som skall skickas, får väl köra med disco-blink så länge...
Tydligen har mad doctor kommit på att det befintliga ej funkar till vissa nyare modeller. Så ni övriga behöver inte oroa er... :FU



Skarume efter jobbet idag då?



Nicke på TC tar bort min idag oxå, nu när Tompa succesfullt agerat crasch test dummy i ärendet :hihi

Rapportera hur du tycker nya mappen går, hoppas du tycker som jag!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top