Speed Triple-tråden Sthlm

mba

white lightning
Gick med
26 Apr 2007
Hoj
speed triple -06
fasen, det blev lite åka idag i alla fall! :)
Var ju dock lite trist med Toröfiket :mad:
stänga ner utan förvarning till BugEyesSTHLM?! :va

Blev en nattrepa till ikea också. Två åk på en dag, nästan rekord för den här säsongen...

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Hemma. Det bidde inga justa bilder, fotoförbud :mad: . Hade tydligen en rasande tur när jag fotatde bilen.

Nu sticker jag ut och gasar :yoparty

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Nä nu djävlar :mad:

DSC00058.JPG

har även jag blivit utsatt för "sparv-attack"

Det blev ett antal Bulten och sen från Sjöstaden till Björkviks brygga med Shooter.

Vår vana trogen så träfffade vi på en redig älg.

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
RSV Mille -02

View attachment 250855

Nu vill inte jag vara den som är den, men enligt stadgarna i Kråkans ornitologiska förening så måste man rapportera tydliga sakfel på internet.
Det är för h-vete en TALGOXE. Det kan man se på de karaktäristiska gula fälten samt det tydliga suget efter mat. Kan det ha varit en räkmacka där tidigare. Det är deras favvomat.
Skulle ni komma ikontakt med flera av denna art så vill jag att de benämns efter deras riktiga latinska namn Parus Major i fortsättningen.

Mvh
Ordförande i Kråkans ornitologiska förening

Kaj Skata

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
Tomp@ finns på bild från Bulten den 23!:tummenupp

Enligt uppgift tagen mellan 16 och 18, så han verkar inte ha smitit från jobbet för att åka heller...:D That lucky ...... har ju praktiskt taget det där som väg till och från jobbet!:yoparty

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Tomp@ finns på bild från Bulten den 23!:tummenupp

Enligt uppgift tagen mellan 16 och 18, så han verkar inte ha smitit från jobbet för att åka heller...:D That lucky ...... har ju praktiskt taget det där som väg till och från jobbet!:yoparty

Fanns till och med på två bilder av två fotografer...

Jag träffade Paps på Fiket, vart en snabbfika för mig sen hem, hade badminton så hojen fick ge vika lite senare!

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
Service bokad...yajks...jag är urfattig! Varför ska det kosta så jädra mycket för...??????:mad: :huvet

Ähhh! Du har ju vatt på Västkusten hela sommarn´och vi ser ju kilopriserna på hummer, de e inge synd om dej! Bara att lätta på lädret nu!:D

Nej, skämt åsido så vore det inte fel med lite discount...:pannkyss

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Hojen vält på mc-parkering av en annan mc-åkare ikväll....bara att reparera samma j-vla skador som förra gången igen :huvet :huvet :huvet

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Hojen vält på mc-parkering av en annan mc-åkare ikväll....bara att reparera samma j-vla skador som förra gången igen :huvet :huvet :huvet

E´ru sann, hur f*n lyckas man välta en hoj... sprang han in i den... dom välter ju inte direkt av att man råkar komma åt den...

Osis... men ny lack i alla fall, -håller hojen fräsch! :rolleyes:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj

View attachment 250855

Nu vill inte jag vara den som är den, men enligt stadgarna i Kråkans ornitologiska förening så måste man rapportera tydliga sakfel på internet.
Det är för h-vete en TALGOXE. Det kan man se på de karaktäristiska gula fälten samt det tydliga suget efter mat. Kan det ha varit en räkmacka där tidigare. Det är deras favvomat.
Skulle ni komma ikontakt med flera av denna art så vill jag att de benämns efter deras riktiga latinska namn Parus Major i fortsättningen.

Mvh
Ordförande i Kråkans ornitologiska förening

Kaj Skata

"Talgoxe-Attack" låter inte lika coolt, men okey då. :rodnar

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
E´ru sann, hur f*n lyckas man välta en hoj... sprang han in i den... dom välter ju inte direkt av att man råkar komma åt den...

Osis... men ny lack i alla fall, -håller hojen fräsch! :rolleyes:

Han åkte iväg med skivbromslåset i och föll pladask åt höger och drog med sig min i fallet....den föll oxå på höger sida då alltså.
Du vet inte om det med tidigare i år så backade min granne omkull min hoj så att den föll på högersidan. Det sista från den skadan åtgärdades för två veckor sedan....
Nu är det dags igen alltså...skrapade motorkåpor, intryckt avgasrör med tillhörande buckla, intryckt bromspedal, trasig blinkers, repad tank etc.
:mad: :mad: :mad:
Tur att man har prutti-bang-bang som man kan åka på när Speedy är på verksta'n.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Han åkte iväg med skivbromslåset i och föll pladask åt höger och drog med sig min i fallet....den föll oxå på höger sida då alltså.
Du vet inte om det med tidigare i år så backade min granne omkull min hoj så att den föll på högersidan. Det sista från den skadan åtgärdades för två veckor sedan....
Nu är det dags igen alltså...skrapade motorkåpor, intryckt avgasrör med tillhörande buckla, intryckt bromspedal, trasig blinkers, repad tank etc.

Kanske dags för lite fungerande krashpuckar ?

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
Du vet inte om det med tidigare i år så backade min granne omkull min hoj så att den föll på högersidan. Det sista från den skadan åtgärdades för två veckor sedan.....

Var det början på en god grannsämja (alltså på nya plejset) eller nån granne från förr, som så att säga tackade för din tid i gamla området...:rolleyes:

Faan va´trist! Lider med dej. Hoppas det går hyfsat snabbt att fixa. De borde väl börjat få in vanan lite på verkstan´...:rolleyes:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
Som tur var så var det inget j-vla ollon som bara drog. Han ringde och så fyllde vi i skadeanmälan direkt. :tummenupp

Imponerande Skotten! En snubbe sabbar din hoj och det slutar med att Ni byter nummer med varandra istället för att han får åka ambulans! :rolleyes:

Närå, skämt åsido, skönt med folk som ändå står för vad dom ställer till!:tummenupp

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring