Shooter
www.bombrepa.se
Thanx for nothing då! Jag lovar, den där Pandajäveln blir strimlad till sushi på slutet!
Va sjutton...
-blank svart med mkt vax = lite luftmotstånd.
-matt svart utan mkt vax = mkt porer och strävt = mkt luftmotstånd.
Thanx for nothing då! Jag lovar, den där Pandajäveln blir strimlad till sushi på slutet!
Mattsvart och mattsvart my ass. Prata ni...min var ju inte ens där...
Söndagsåka!
Jag tänker dra en sväng på söndag och kanske käka lunch eller nåt en bit från stan. Blir inga längre avstånd, då jag har beredskap som löper över helgen... Magniffen och Maximilia hakar nog på och fler vore ju åxå skoj! Kan bli att utforska Saltsjöbaden och Älgö...
Avresa från baksidan kåken där jag bor vid 11-11.15 typ...?
Tråden kollas imorgon bitti/f.m. och adress kan PM:as till intresserade resenärer, som inte vet vart mitt hus bor...
Söndagsåka!
Ska ni inte med R.A.T på onsdag? Fick mail av Mailn att det blir kvällsåka med fika...? Tänkte åka om det inte regnar...
Du har rätt Tompa, men det finns mer att göra. Som alla vet är svart ingen färg utan det innebär att inget av ljuset reflekteras. Dvs. att alla fotonerna "stannar" i färgern denna rörelseenergi tas därför upp av cyckeln och bromsar den. Den vita färgen reflekterar dock en mycket större del av dessa och bromsas därför mindre.
Vem som är snabbast behöver vi kanske inte orda mer om då, va....
Hm? Jag måste mycket motvilligt även påpeka att en Magnificent svartkroppsstrålande Bastard absorberar allt ljus så det är möjligt att en duktigt mattsvart (länstrafikgruppen förbjude) kan vara obetydligt snabbare än en blå i skymmning då den nästan inte syns.
Ok, svart är ingen färg och vitt är alla färger men så här ligger det till i verkligheten.
I vacuum är ljushastigheten lika för alla färger men eftersom vi inte har vacuum och speciellt inte just nu med allt regn så leder det faktum att ljusets hastighet i ett transparent media beror av våglängden till att blå är absolut snabbast.
Om vi applicerar "Stefan-Boltzmanns lag", "Wiens förskjutningslag" och
Plancks strålningslag på de 2 ytterligheterna Blått resp. Rött ljus
Bått ljus = kort våglängd = låg hastighet = låg repellerande kraft vid reflektion
Rött ljus = lång våglängd = hög hastighet = stor repellerande kraft vid reflektion.
Eftersom fotoner har massa och det reflekterade blåa ljuset har lägst hastighet så kommer den blå färgen ge lägst repellationsenergi (=lägst "ljusmotstånd" ) alltså är en blå triple snabbast.
vsb.
Det kommer ev. att kunna demonstreras "on the south-side" på lördag av två blå missiler..
Självklart är dom absolut snabbast om det är mycket ljus (=sol) eftersom alla andra fjollfärger bromsas mest då-
(Hm ? Jag måste mycket motvilligt även påpeka att en perfekt svartkroppsstrålare absorberar allt ljus så det är möjligt att en duktigt mattsvart (länstrafikgruppen förbjude) kan vara obetydligt snabbare än en blå i skymmning då den nästan inte syns.)
Ok, svart är ingen färg och vitt är alla färger men så här ligger det till i verkligheten.
I vacuum är ljushastigheten lika för alla färger men eftersom vi inte har vacuum och speciellt inte just nu med allt regn så leder det faktum att ljusets hastighet i ett transparent media beror av våglängden till att blå är absolut snabbast.
Bått ljus = kort våglängd = låg hastighet = låg repellerande kraft vid reflektion
Rött ljus = lång våglängd = hög hastighet = stor repellerande kraft vid reflektion.
Eftersom fotoner har massa och det reflekterade blåa ljuset har lägst hastighet så kommer den blå färgen ge lägst repellationsenergi (=lägst "ljusmotstånd" ) alltså är en blå triple snabbast.
vsb.
Det kommer ev. att kunna demonstreras "on the south-side" på lördag av två blå missiler..
Självklart är dom absolut snabbast om det är mycket ljus (=sol) eftersom alla andra fjollfärger bromsas mest då-
(Hm ? Jag måste mycket motvilligt även påpeka att en perfekt svartkroppsstrålare absorberar allt ljus så det är möjligt att en duktigt mattsvart (länstrafikgruppen förbjude) kan vara obetydligt snabbare än en blå i skymmning då den nästan inte syns.)
vsb.
Vilken skola gick du i "Två ytterligheter, Blått och Rött"
Jag fick lära mej "ROGGBIV" i skolan - Röd, Orange, Gul, Grön, Blå, Indigo och VIOLETT!!
...................
Hur er´e med chrom?
These go to eleven
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|