Speed Triple-tråden Sthlm

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Fan, -jävla pissväder! Han endast med en kort tur i morse innan regnet kom... Har ägnat dagen åt att fixa lite nya foton i "garaget", -både på nya och gamla hojarna!

Berätta, vad har ni gjort med era Speedie´s, -vad bör man göra (förutom att åka bakhjul, vilket jag i och för sig nog aldrig grejar)?
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Fan, -jävla pissväder! Han endast med en kort tur i morse innan regnet kom...

Hrmm, é mest skadeglad då jag själv inte orkar åka ännu... :D

Berätta, vad har ni gjort med era Speedie´s, -vad bör man göra (förutom att åka bakhjul, vilket jag i och för sig nog aldrig grejar)?

Du har ju fixat en hel del redan, men kvar att göra för dig kan t.ex. vara:
1. Bort med orginal ankstjärt/skylthållare (ersätts t.ex. med Mad Doctor)
2. Byta koppl/bromshantag
3. Byt original fotpinnar/broms/växelreglage (kolla t.ex. Fönstrets)
4. På med en Matris styrdämpare. Jag har en, kan rekommenderas!
5. TA BORT INSATSERNA I DINA ARROW-BURKAR!!! :mad: (slå bort svetsloppan med skruvmejsel å hammare, avlägsna låsringen, ta en platt-tång och ryck ut).
6. Sist men inte minst. Bakhjulsåka. Det är & förblir barnsligt roligt! :D
Skotten & jag har surrat om att dra till avspärrat område & öva+fota lite nån em (om han bara kan släppa hammaren). Fler som vill med kanske?

EDIT:
Såg i ditt garage att du inte fått dina arrow-burkar ännu...
5½. Bort med elefantöronen & sätt på nå coolare speglar :fakta
 
Last edited:

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Fan, -jävla pissväder! Han endast med en kort tur i morse innan regnet kom... Har ägnat dagen åt att fixa lite nya foton i "garaget", -både på nya och gamla hojarna!

Berätta, vad har ni gjort med era Speedie´s, -vad bör man göra (förutom att åka bakhjul, vilket jag i och för sig nog aldrig grejar)?

Grymt snygg hoj!! Shit pommes vilket bra byte :)
Instämmer med Fröken Lelle och hans rekommenderade ändringar....viktigast för looken e ankan (enligt min åsikt).

Är det Tommy på Triumph Center som ollat dit The Final Touch på kutsen? :hihi
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Grymt snygg hoj!! Shit pommes vilket bra byte :)
Instämmer med Fröken Lelle och hans rekommenderade ändringar....viktigast för looken e ankan (enligt min åsikt).

En liten fråga bara, rent privat, hrm, den där galna läkaren har väl genomgått och klarat sin utbildning, jag menar så att han blivit sådär godkänd liksom... :va Har legat bakom en ibland (Givetvis har jag frivilligt slagit av på gasen och släppt fram Skotten:hihi ) och man ser inte alltid så tydligt åt vilket håll han vill, liksom...:rolleyes:
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Hrmm, é mest skadeglad då jag själv inte orkar åka ännu... :D



Du har ju fixat en hel del redan, men kvar att göra för dig kan t.ex. vara:
1. Bort med orginal ankstjärt/skylthållare (ersätts t.ex. med Mad Doctor)
2. Byta koppl/bromshantag
3. Byt original fotpinnar/broms/växelreglage (kolla t.ex. Fönstrets)
4. På med en Matris styrdämpare. Jag har en, kan rekommenderas!
5. TA BORT INSATSERNA I DINA ARROW-BURKAR!!! :mad: (slå bort svetsloppan med skruvmejsel å hammare, avlägsna låsringen, ta en platt-tång och ryck ut).
6. Sist men inte minst. Bakhjulsåka. Det är & förblir barnsligt roligt! :D
Skotten & jag har surrat om att dra till avspärrat område & öva+fota lite nån em (om han bara kan släppa hammaren). Fler som vill med kanske?

EDIT:
Såg i ditt garage att du inte fått dina arrow-burkar ännu...
5½. Bort med elefantöronen & sätt på nå coolare speglar :fakta

Speglar är planerade under vintern, likaså Pazzo-handtag tror jag... sen funderar jag på att pulverlacka passagerarfotstödshållarna (långt ord) i pulverlack lika ram. Funderar också på Kneepads i kolfiber (plastbiten mellan/under tank-sadel).

Vet ni några bra alternativ till Mad Doctos? Helst skulle jag vilja ha orginallyset och utan ankstjärt?

Grymt snygg hoj!! Shit pommes vilket bra byte :)
Instämmer med Fröken Lelle och hans rekommenderade ändringar....viktigast för looken e ankan (enligt min åsikt).

Är det Tommy på Triumph Center som ollat dit The Final Touch på kutsen? :hihi

-Thanks!!!

...Inte Tommy, -ollar mina grejer själv, smakar liksoom bäst så... :tuttar

Fan, såg på mätaren att jag e uppe i 72 mil nu, ska skynda på servicen så jag får Arrowrörena... Det med svetsloppa fixar Tommy vid montaget.

Förresten, -har ni inte fått med Niklas i eran "klubb" han har ju en Speedy han med... kanske blir för mkt för honom då, ni hänger väl i TC för jämnan...
 
Last edited:

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
En liten fråga bara, rent privat, hrm, den där galna läkaren har väl genomgått och klarat sin utbildning, jag menar så att han blivit sådär godkänd liksom... :va Har legat bakom en ibland (Givetvis har jag frivilligt slagit av på gasen och släppt fram Skotten:hihi ) och man ser inte alltid så tydligt åt vilket håll han vill, liksom...:rolleyes:

den galna läkaren är helt godkänd :) om man monterar rätt vill säga... :tummenupp
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
den galna läkaren är helt godkänd :) om man monterar rätt vill säga... :tummenupp

Schysst!:tummenupp Verkar liksom lättare att kunna ha samma hoj under besiktningen, som när man använder den till vardags... Och så blir det ju billigare åxå, om man skulle vilja besöka S&S på Barkarby nån kväll...:rolleyes:
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Vet ni några bra alternativ till Mad Doctos? Helst skulle jag vilja ha orginallyset och utan ankstjärt?

Jag hade en variant med orginal baklyse och nya blinkers. Var Powerbronze tror jag. Man får spraya den svart själv och sen mecka lite men det funkar rätt bra. Själva ankläppen blir ju kvar men den där hängtasken på slutet försvinner iallafall. Annars så får jag ju säga herr mohrs tail-tidy som jag tror passar på din hoj. Du har den "gamla" häcken om jag inte förstått fel?
Isåfall är det bara att köra! Har den själv och den är bäst...även om man jämför med en riktigt monterad tokig doktor. Magnifen hade den också innan hans 07:a hade en close encounter med en SL-buss.

Sen har du en massa roliga saker att göra! Fågelpinnen till styre är ju prioriterat! Plus alla andra ovannämnda saker.

Skotten & jag har surrat om att dra till avspärrat område & öva+fota lite nån em (om han bara kan släppa hammaren). Fler som vill med kanske?

Jag är på!

Nu skall jag klicka fram och titta på tomp@s hoj....
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Jag hade en variant med orginal baklyse och nya blinkers. Var Powerbronze tror jag. Man får spraya den svart själv och sen mecka lite men det funkar rätt bra. Själva ankläppen blir ju kvar men den där hängtasken på slutet försvinner iallafall. Annars så får jag ju säga herr mohrs tail-tidy som jag tror passar på din hoj. Du har den "gamla" häcken om jag inte förstått fel?
Isåfall är det bara att köra! Har den själv och den är bäst...även om man jämför med en riktigt monterad tokig doktor. Magnifen hade den också innan hans 07:a hade en close encounter med en SL-buss.

Sen har du en massa roliga saker att göra! Fågelpinnen till styre är ju prioriterat! Plus alla andra ovannämnda saker.



Jag är på!

Nu skall jag klicka fram och titta på tomp@s hoj....

Massa ideér finns det, får se vad det blir verklighet av.

Hojen är ju en -08á, -alltså nya baken utan ankläppen... hittade denna på nätet, någon som provat den?

http://zietechshop.de/shop/show_product.php?cPath=146_156&products_id=5356
 

mba

white lightning
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
speed triple -06
Fy faan vilken sur fiskbäckskil-sthlm resa jag hade igår. 40 av 50 mil i läderställ och regn. Knäna var det enda som inte var pisse blött. :mad:

6. Sist men inte minst. Bakhjulsåka. Det är & förblir barnsligt roligt! :D
Skotten & jag har surrat om att dra till avspärrat område & öva+fota lite nån em (om han bara kan släppa hammaren). Fler som vill med kanske?
Jag är på! Vad sägs om Onsdag? får jag inte upp henne så kan jag iaf ta med systemkameran och träna på fota rörliga mål...
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Massa ideér finns det, får se vad det blir verklighet av.

Hojen är ju en -08á, -alltså nya baken utan ankläppen... hittade denna på nätet, någon som provat den?

http://zietechshop.de/shop/show_product.php?cPath=146_156&products_id=5356

My bad! Såg det på bilderna sen. Då är det nog magnifen som har bäst koll...han letar och letar efter en ny bakdel till sin speedy! Kom just på...köpte inte du tokiga doktorn Lelle??

Tjena Mba! Det var inte igår! Hur går det med den lilla knoddingen!:yoparty
 
Last edited:

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Hojen är ju en -08á, -alltså nya baken utan ankläppen... hittade denna på nätet, någon som provat den?

http://zietechshop.de/shop/show_product.php?cPath=146_156&products_id=5356


Ser liknande ut den jag har faktiskt fast till nyare stjärten då. Kanske är herr mohrs färdiga produkt!?

Helt klart köp tycker jag! Kolla fästena på 08:ans blinkers innan bara ifall du måste köpa nya till den tail-tidyn! Så du inte står utan och inte kan köra menar jag...det vore skamligt!:gnissla
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Jag är på! Vad sägs om Onsdag? får jag inte upp henne så kan jag iaf ta med systemkameran och träna på fota rörliga mål...

Onsdag kan nog funka för mig :tummenupp
Shell Globen 17.00?

My bad! Såg det på bilderna sen. Då är det nog magnifen som har bäst koll...han letar och letar efter en ny bakdel till sin speedy! Kom just på...köpte inte du tokiga doktorn Lelle??

Japp :fakta
 

Bifogat

  • mad doctor.JPG
    mad doctor.JPG
    149.5 KB · Visningar: 43

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Onsdag kan nog funka för mig :tummenupp
Shell Globen 17.00?

Jag pratade med paPs idag på tfn. Han va sugen på åka imorrn åxå. Vi pratade lite om Barkarby, men jag vet inte om han ändrar sig till förmån för Ert träningsläger:va Jag får nog svårt att ställa upp 17 och är ingen hejare på slangandet, men nån kan väl PM:a mej om vart Ni drar, så kan jag komma förbi och kanske snappa upp lite...:confused: För Ni tänker inte träna inför 300 pers, eller...:D Men annars kan jag även tänka mej att åka upp till Barkarby och se om Harry Haffa vill snacka med mej efteråt. Kan ju va spänande att göra lite attitydstudie kanske...:gnissla
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Eventuellt drar jag till Barkaby, inte för att plåga hojen utan mest för att kolla! Får se om vi ses där...

Har märkt en sak på hojen, om man har tex jämn gas och kör i 120, släpper av lite gas för att gå ned i hastighet så viner/sjunger det väldigt om motorn just vid 112km/h, samma inträffar vid 55km/h, kan någon säga om det är något tok eller normalt? Dessutom är det väldigt mkt olja i motorn såg jag, men kanske ska vara så under inkörningen? (har inte fyllt på själv) Tyckte dessutom att den slirade till i kopplingen igår... fast lite osäker, kanske har med oljenivån att göra?

Om inte annat ska den in på service på fredag så får väl kolla då, kanske inte ska köra den ikväll?
 
Last edited:

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Eventuellt drar jag till Barkaby, inte för att plåga hojen utan mest för att kolla! Får se om vi ses där...

Har märkt en sak på hojen, om man har tex jämn gas och kör i 120, släpper av lite gas för att gå ned i hastighet så viner/sjunger det väldigt om motorn just vid 112km/h, samma inträffar vid 55km/h, kan någon säga om det är något tok eller normalt? Dessutom är det väldigt mkt olja i motorn såg jag, men kanske ska vara så under inkörningen? (har inte fyllt på själv) Tyckte dessutom att den slirade till i kopplingen igår... fast lite osäker, kanske har med oljenivån att göra?

Om inte annat ska den in på service på fredag så får väl kolla då, kanske inte ska köra den ikväll?

Den viner/sjunger ju ganska mycket hela tiden egentligen men jag tror inte du hör det förrän du släpper av lite på gasen. Vinande nr två kommer oftast från kedjan om den har vart blöt. Då visslar det en hel del!
Sen är det klart...om du har en flyscreen så hör du nog antagligen saker vi andra aldrig kommer ha en aning om!:D :tummenupp

Hmm 17:00 globen kan funka. Vet du någon bra plats att köra på magnif? Förra gången vart det mitt på vägen har jag ett svagt minne av?:näsblod :D

Men annars kan jag även tänka mej att åka upp till Barkarby och se om Harry Haffa vill snacka med mej efteråt. Kan ju va spänande att göra lite attitydstudie kanske...:gnissla

Hade inte du en olaglig burk på din lilla speedy sa du??:gnissla
Jo en attitydstudie hade nog vart i sin ordning...det finns så mycket ägg inom kåren nuförtiden!:rolleyes: :D
 
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Den viner/sjunger ju ganska mycket hela tiden egentligen... Sen är det klart...om du har en flyscreen så hör du nog antagligen saker vi andra aldrig kommer ha en aning om!:D :tummenupp

:rofl :fakta ....I want to belive.... :hihi

Hmm 17:00 globen kan funka. Vet du någon bra plats att köra på magnif? Förra gången vart det mitt på vägen har jag ett svagt minne av?:näsblod :D

Men det var ju mitt på en bra väg iaf :D :rolleyes:
Ses 17.00 då, Shell Globen. Fire up senast 17.30. Och jodå, det finns några bra ställen. Tänkte sticka ut å reka lite efter lunch för sakens skull då.

Hade inte du en olaglig burk på din lilla speedy sa du??:gnissla Jo en attitydstudie hade nog vart i sin ordning...det finns så mycket ägg inom kåren nuförtiden!:rolleyes: :D

Hmm, shooter vill bli klovad ikväll alltså? Om vi känner för det & orkar kan man ju dra förbi Barkby oxå. Å ena sidan är jag fortfarande seg från mina "Egyptiska magproblem" :mad: och å andra sidan har jag inte fått köra hojj på en månad... så vi får väl se vad man mäktar med under kvällen... :gnissla

Minst en fuckyouburnout lär det bli i ren återfallsglädje :cpparty
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Magnif Bastard;3760562Hmm skrev:
Gärna! :tungan Vet du nån hjälpsam :tuttar med en en schysst sänggavel...:hihi

Ska jobba på att hinna med Er avresa från Shell, men vet inte om det funkar. När Ni i sann demokratisk anda valt världsdel att träna slangning på, så kan väl nån va hygglig och dra ett sms till mej, om jag inte hinner fram innan Ni gazzar från Shell!:yoparty
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Hahaa, -ja va fan, monterade ju flyscreenen som en Belly Pan, kanske därför det visslar...

Full Fairing både upp till och ned till alltså :D
Schysst...då kan du ju iron butta med speedy nu!

Men det var ju mitt på en bra väg iaf :D :rolleyes:
Ses 17.00 då, Shell Globen. Fire up senast 17.30. Och jodå, det finns några bra ställen. Tänkte sticka ut å reka lite efter lunch för sakens skull då.

Dök upp ett gig ikväll så kan inte haka tyvärr.

Va fan käka du för någe i Egypten egentligen?? En dålig kamel?
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top