Speed Triple-tråden Sthlm

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Förutom att jag aldrig kommer anlita nån på din firma i någon fråga som rör design...:arsele :D :D så undrar jag lite över resten, nu när vi kan njuta av din nya, fina Avatar. Monteras lull-lullet vid första servicen, eller...:va

Satt ute på loggian i morse och åt frukost och höll utkik, men fick ingen "visning":confused: . Antar att du körde en låååång omväg till jobbet idag!:D

Som av en ren slump så gick turen till jobbet via Bulten-Tungelsta-Hammarby. Fast försöker följa inkörningsråden hyfsat, -trist men känns bra i hjärtat!

Lull-lullet monteras vid servicen i form av pipor, kolf hugger, seat cowl svart, belly pan svart och flyscreen svart, kolf tankskydd... igår han jag även med att montera kolf framskärm och främre drevskydd (hade dessa på tigern).

Förmodligen kommer jag bli utsparkad hemifrån snart när det uppdagas alla små tillbehör... men what a hell, -kul e det! :tummenupp

Ska på Dop snart då grannen envisats med att vi ska vara gudföräldrar till deras son. Köpte igår givetvis sparkdräkt på Triumph med fina loggor :) Gäller att implementera dom i tid!

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Som av en ren slump så gick turen till jobbet via Bulten-Tungelsta-Hammarby. Fast försöker följa inkörningsråden hyfsat, -trist men känns bra i hjärtat!

WTF!! Fan va' orättvist! Den vägen kan ju du ta varje morgon utan att det blir en omväg...typ.
Satan!!! :huvet :huvet
Du kommer bli som Fröken Lelle...sitta å fisa hos Nicke & Tudde dagarna "i ända" (pls excuse the pun) :tuttar ...fast det var iofs bara tills Maxi klev in i bilden..nu är det lite annat verkar det som :D

Nåja...vad är väl en bal på slottet....

Hur trivs du med hojen så här dag 2 då? Är du nöjd med bytet så här långt?

Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Satan!!! :huvet :huvet
Du kommer bli som Fröken Lelle...sitta å fisa hos Nicke & Tudde dagarna "i ända" (pls excuse the pun) :tuttar ...fast det var iofs bara tills Maxi klev in i bilden..nu är det lite annat verkar det som :D

Ja, efter röda havet-resan sitter jag ju bara hemma å fiser istället... :rolleyes:
Har fått antibiotika idag, så nu jeflar trappas kriget upp! :kulspruta

Hoppas kunna ta bulten å hälsa på Nicke & Tudde snart :kär
Har ju för faaaan bara fått 250 mil i år, så jävla bedrövligt... :huvet
paPs é väl säkert uppe i 1500 nu???

Nåja...vad är väl en bal på slottet....

Är det erat renoveringsobjekt du hänvisar till? :hihi

Last edited:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Hoppas kunna ta bulten å hälsa på Nicke & Tudde snart :kär

Ere kärlek där :) ...har inte du tjej...

Tudde har jobbat med min dotters mor (X) rätt mkt innan han startade fiket, -han körde ambulans i Båttkyrka på den tiden, numera bidrar han till att hojar kör i diket på väg till hans fik :tungan

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Ere kärlek där :) ...har inte du tjej...

Nääää, jag é nygift å tok-kär i min fru! :kär
Men här handlar det om socker-conny-tjäärlek, bäjby... de é deras glass, bullar, räkmackor å latte jag trånar efter... :fakta

Tudde har jobbat med min dotters mor (X) rätt mkt innan han startade fiket, -han körde ambulans i Båttkyrka på den tiden, numera bidrar han till att hojar kör i diket på väg till hans fik :tungan

Undrar om han driver tipsverksamhet till nuvarande ambulanspersonal... :va

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
Traja S3 -06
Såja! Då är alla nät upphalade och fêsket är klart! I nästa vecka kommer fönstret tillbaka till tok-holm! Då kan vi åka igen...wiho!!!
U can all soon hear my howitzer-soundtrack!:tummenupp

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
Såja! Då är alla nät upphalade och fêsket är klart! I nästa vecka kommer fönstret tillbaka till tok-holm! Då kan vi åka igen...wiho!!!
U can all soon hear my howitzer-soundtrack!:tummenupp

Du e velkommen tebaks te stan Glenn! Måste va skönt å sleppa alla som luktar fesk i Jöttebårg va´!:D De bler gött å få upp din svarta singelpipa igen!:yoparty

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Vi e några som träffas på Mc Donalds Solnavägen/solna kyrkväg för att åka Mälaren runt, om någon vill joina? Kanske inte tar hela varvet utan vänder i Strängnäs eller något i den stilen, samt att Triplen går fortfarande på inkörning... så ni kanske blåser ifrån mig??? Fast nu e det bara 40 mil kvar till servicen...

Har ägnat kvällen till att putsa bågen, montera flyscrenn, cuts, belly och hugger, -vart kanon! Kan inte tänka mig bättre fredagsnöje än att putsa, montera, dricka bira och lyssna på stereon i garaget...

Just det, vem sjutton var det som lurade i Urban att han skulle säga till mig att motorn var paj vid leveransen... dock glömde han det men fick höra det i efterskott :tungan hahaaa, -jag hade brytit ihop :)

Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Såja! I nästa vecka kommer fönstret tillbaka till tok-holm! Då kan vi åka igen...wiho!!!

Hur sa du att det lät..?? :FU
Hähä, välkommen tillbaks.

Vi e några som träffas på Mc Donalds Solnavägen/solna kyrkväg för att åka Mälaren runt, om någon vill joina? Triplen går fortfarande på inkörning... så ni kanske blåser ifrån mig???

:ajjabajja Mälaren runt tar man endast & med stor fördel mot strömmen, då medströms går i barnvagns-tempo...

Har ägnat kvällen till att putsa bågen, montera flyscrenn, cuts, belly och hugger, -vart kanon! Kan inte tänka mig bättre fredagsnöje än att putsa, montera, dricka bira och lyssna på stereon i garaget...

Bra jobbat, ska bli kul att se den :tummenupp

Just det, vem sjutton var det som lurade i Urban att han skulle säga till mig att motorn var paj vid leveransen... dock glömde han det men fick höra det i efterskott :tungan hahaaa, -jag hade brytit ihop :)

Måste varit MaSkroosen. Den jefveln... :mad: :machinegu

Lördag 23/8:
Maximilia & jag tänker åka en repa då, några fler som är på?
Eventuellt haka på SFS från Rosenhill kl. 10.00.

What say U?

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC

Man ser det, på typ ALLA bilder på "Lugna tråden" :D Den ser skitfin ut Tomp@! Verkar ju ha varit rätt nice väder för Er som fick åka idag åxå! :)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring